پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 بهمن 1397 - 14 February 2019


پس از اعتراضات و مشکلات اسکان دانشجویان متاهل، صندوق رفاه برای حل این مسائل راه حلی را ارائه کرد که می‌تواند دغدغه متاهلین دانشجو را برطرف کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مشکل اسکان دانشجویان متاهل به دلیل کمبود خوابگاه همواره در دانشگاهها وجود داشته و در سال تحصیلی جاری به اوج خود رسید. به گونه ای که بسیاری از دانشجویان متاهل جایی برای اسکان نداشتند واگر هم اسکان آنها ابتدای سال تحصیلی انجام شده بود با پایان ترم تحصیلی به بحران تبدیل شد.

بسیاری از دانشگاهها شیوه پرداخت وام مسکن را از سال گذشته آغاز کردند و با پرداخت این وام ها خوابگاههای متاهلی را تغییر کاربری داده و دانشجویان مجرد را اسکان دادند اما به دلیل مشکلات اقتصادی که در کشور ایجاد شد، دانشجویان متاهل هم به طبع این مشکلات نتوانستند با وام های پرداختی سرپناهی برای خود فراهم کنند و مجددا برای رزرو خوابگاه اقدام کردند اما برخی از دانشگاهها به ویژه دانشگاههای بزرگ نتوانستند این مشکل را برطرف کنند.

صندوق رفاه دانشجویان در پی شکایت و اعتراضات دانشجویان متاهل اقدام به ارائه راه حلی برای دانشجویان شد و بر این اساس  پیشنهاد افزایش وام مسکن دانشجویان متاهل داده شد.

 

افزایش وام اسکان متاهلین در صورت تامین بودجه از سال آینده

 

ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در این خصوص گفت: به دلیل کمبود خوابگاههای متاهلی بسیاری از دانشجویان اعتراضات زیادی در این زمینه داشتند و صندوق رفاه برای حل این مشکل پیشنهاد افزایش وام مسکن متاهلی را ارائه داد و در صورت تامین بودجه آن افزایش این وام ها از سال آینده اجرایی می شود.

وی افزود: براساس این پیشنهاد وام دانشجویان متاهل در تهران به 70 میلیون تومان، در کلان شهرها به 50 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ نیز افزایش چشمگیری خواهیم داشت.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: پس از تامین بودجه این پیشنهاد، هیات امنای صندوق رفاه تشکیل جلسه خواهد داد و در صورت موافقت اجرایی خواهد شد.
با ارائه این راه حل توسط صندوق رفاه دانشجویان متاهل می توانند سرپناهی را برای خانواده خود بدون دغدغه فراهم کنند.

البته با این راه حل وظیفه حمایت اسکان دانشجویان از روی شانه دانشگاهها برنداشته نخواهد شد و باید دانشگاهها فکری اساسی برای کمبود خوابگاههای دانشجویی به ویژه خوابگاه متاهلی داشته باشند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی