پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 اسفند 1397 - 16 March 2019


به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، به نقل از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، این دانشکده با همکاری مرکز نوآوری‌های گروه دیجی‌کالا، موسوم به دیجی‌کالا نکست، رویداد پل نوآوری را در پردیس دانشکده‌های فنی برگزار کرد.
دکتر مجید نیلی احمدآبادی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، در بخشی از صحبت‌های خود درباره این همکاری با دیجی‌کالا نکست گفت: «وقتی ما صحبت از دانشگاه کارآفرین می‌کنیم، دانشگاه کارآفرین یعنی دانشگاهی که به حل مسائل موجود در جامعه که مسائل علم و جامعه هستند بپردازد و راه‌حل‌های اقتصادی ارائه دهد. اما برای اینکه مسائل را بهتر بشناسیم، باید سرمایه‌گذار جذب کنیم و ریسک موفقیت را تا جای ممکن کمتر کنیم. برای این منظور لازم است با بازیگران بازار تکنولوژی‌های پیشرفته در کشور همکاری داشته باشیم».
وی افزود: «همکاری با شرکت‌های پیشرفته‌ای که علم و فناوری را می‌فهمند و سرمایه‌گذاری روی آن را لازم می‌دانند، راه‌حلی غیرقابل اجتناب برای دو طرف است. ما از یک سال و نیم پیش با همین هدف مدل دانشکده سرمایه‌گذار را آغاز کرده‌ایم و تاکنون چند فعالیت به مرحله سرمایه‌گذاری رسیده است».
دکتر نیلی احمدآبادی در توصیف اهداف این رویداد اظهار داشت: «هدف ما از این همکاری این بود که دانشگاهی با نگاه پژوهشی و حل مسئله‌ای را به جامعه معرفی کنیم و خروجی دیگر این باشد که دستاوردهای کاربردی از مقاله‌ها استخراج شود چرا که یکی از خروجی‌های دانشگاه کارآفرین نیروی انسانی نوآور و خودآموز و خروجی مهم دیگر دانش و فناوری معطوف به اقتصاد دانش بنیان است».
رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در ادامه گفت: «با توجه به اینکه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان به سرعت در حال توسعه است، نیاز به هم‌افزایی جدی بین دانشگاه و صنعت نوآور و لبه تکنولوژی به وجود آمده است و ما هم اکنون در همان مسیر قرار گرفته‌ایم».
وی تصریح کرد: «دانشگاه تهران با داشتن نیروی انسانی فرهیخته و برجسته کشور، زیرساخت مستحکم، تجربه و شبکه بین‌المللی قوی با محققان و پژوهشگران برجسته داخلی و خارجی دارد. اکنون تصمیم داریم در راستای این هدف با مشتری هوشمند یک سرمایه‌گذاری هوشمند داشته باشیم. مشتری‌ای که بداند که چه استفاده‌ای از فناوری دانشگاه خواهد داشت، علم و تکنولوژی را بشناسد و با ما زبان مشترک داشته باشد، زبان اقتصاد را خوب بداند، مسلط به دانش و فناوری باشد، نیاز آینده بازار را بشناسد و مهم‌تر از همه علاقه به بقا داشته باشد، می‌تواند سرمایه‌گذار خوبی برای دانشگاه باشد».
دکتر نیلی احمدآبادی افزود: «دانشگاه هم با روحیه پژوهشگرانه و نوآورانه تیمی، آینده‌نگری علمی و دانش روز، زیرساخت‌های علمی و آزمایشگاهی و استعداد برتر پژوهشگران وارد می‌شود. در این سرمایه‌گذاری مشترک می‌توان به دستاوردهای چشمگیر در صنایع و دانشگاه‌ها رسید. ما در تلاشیم که این همکاری در قالب طراحی پروژه‌های کاربردی و مفید پایان‌نامه‌های دانشجویان از دوره کارشناسی تا دکترا باشد. این کاری است که ما در آن مهارت داریم و می‌توانیم کنترل کیفی روی آن داشته باشیم. بعد از آغاز این فعالیت یک چرخه اقتصادی برای این همکاری متصور هستیم که بعد از دانشگاه در مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری ادامه پیدا می‌کند».
رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر خاطرنشان کرد: «در نهایت این فعالیت به مجموعه مشترکی میان تیم دانشجویی، استاد، سرمایه‌گذار و مشتریان هوشمند تبدیل می‌شود که آینده علمی و اقتصادی فعالیت‌های مشترک را جلو می‌برد. خروجی این فعالیت هم در فرمت‌های مختلف می‌تواند وارد بازار اقتصاد دانش بنیان شود».
دکتر نیلی اضافه کرد: «کاری که ما امروز با دیجی‌کالا نکست آغاز کردیم نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست و زیرساخت‌های لازم برای این همکاری در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران شروع شده است. مهم‌ترین هدف این رویداد تبدیل پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی به فناوری کاربردی و استفاده از آنها برای حل مسائل کسب‌وکارها است».
دکتر روح‌الله رحمانی، رئیس هیأت مدیره مرکز نوآوری‌های دیجی‌کالا نکست، نیز در رویداد پل نوآوری، درباره شرایط موفق شدن یک کسب‌وکار و تکنولوژی که قابلیت تبدیل شدن به کسب‌وکار موفق دارد، گفت: «اگر دانشگاه در کنار صنعت قرار نگیرد، پلی برای نوآوری شکل نمی‌گیرد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که ما چگونه می‌توانیم یک تکنولوژی را به کسب‌وکاری موفق تبدیل کنیم».
وی افزود: «هر چالشی که در کشور ما وجود دارد، زمانی در جایی دیگر هم وجود داشته است. پروژه‌ای فکر کنید، پروژه‌ای فکر کردن به این معنی که به شروع و پایان کار فکر کنید، تنها کار کردن، نشستن در محل کار، به تأخیر انداختن ثبت اختراع و کار روی تکنولوژی که ارزش آن را ندارد هم از مواردی است که به شکست منجر می‌شود. در یک کسب‌وکار موفق شما هر روز یک راه حل جدید پیدا می‌کنید که با دیروز متفاوت است و روی تکنولوژی کار می‌کنید که ارزش افزوده برای تیم ایجاد می‌کند».
گفتنی است، اولین رویداد مشترک دیجی‌کالا و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، اختصاصاً به موضوعات مرتبط با حوزه تکنولوژی و فناوری‌های هوشمند لاجستیک اختصاص داشت.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی