پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 اردیبهشت 1398 - 29 April 2019


وزیر علوم خواستار توجه بیشتر به اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه و انتقال دانش و تجربه توسط معاونت آموزشی دانشگاهها شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، منصور غلامی صبح امروز در مراسم چهارمین همایش ملی آموزش عالی و بیست و هفتمین نکوداشت اساتید نمونه کشوری در دانشگاه صنعتی شریف گفت: در شرایط فعلی در نقطه عطف آموزش عالی کشور قرار داریم. در ۴۰ سال قبل انقلاب و ۴۰ سال بعد از انقلاب سایه آموزش بر مأموریت‌های دیگر دانشگاه‌ها سنگینی کرده است و لذا نگاه به مأموریت جدید دانشگاه‌ها می‌تواند در این برهه از زمان به تغییر و تحول مشی و روش فناوری بیانجامد.

وی ادامه داد: اینکه ما در حوزه آموزش توفیقاتی داشته‌ایم چیزی نیست که آن را انکار کرد. کارهای بسیار خوبی انجام گرفته که می‌توان به بازنگری دروس، عناوین دروس، سرفصل‌ها و رشته‌های دانشگاهی اشاره کرد.

وی گفت: اما به نظر می‌رسد با سرعت تحول زیاد در دنیا همراه هستیم و زمان زیادی برای فکر کردن نداریم، بر همین اساس باید کارهای مستمر و پویا در حوزه آموزش عالی انجام دهیم.

وزیر علوم ادامه داد: باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم و همچنین تحولات اجتماعی خود را نیز مدنظر قرار دهیم تا اینکه در آینده بتوانیم جایگاه خود را تعریف کنیم.

غلامی در بخش دیگری از سخنانش به اساتید جوان اشاره کرد و گفت: معاونت آموزشی باید توجه عمده‌ای به آماده سازی و انتقال تجربه و دانش به اساتید جوان دانشگاه داشته باشد که خود مجریان تحول آموزش هستند.

وی تاکید کرد: آنچه از دانشگاه‌ها انتظار داریم، آموزش هدفمند است و اینکه فارغ التحصیلانمان را هدفمند و اثربخش تربیت کنیم، نیاز به یک برنامه ریزی جدی دارد.

وزیر علوم اظهار داشت: یکی از مباحثی که باید پیگیری شود، آموزش نیروهای انسانی بر اساس نیاز جامعه در آموزش عالی است.

وی ادامه داد: باید راهکاری پیدا کنیم که سرمایه گذاری روی نیروی انسانی را برای اجرای برنامه‌های کلان ملی هدفگذاری کنیم.

غلامی بار دیگر به اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید در این بخش کار بیشتری انجام گیرد و این به برنامه ریزی بیشتر و آموزش‌های اولیه نیاز دارد. همچنین مسئولیت پذیری دانشگاه‌ها و انتقال آن به دانش آموختگان نیز نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه شود.

وزیر علوم بیان داشت: باید برای آینده دانشجویان و دانشگاه‌ها برنامه ریزی انجام گیرد تا دانشگاه بداند اکنون در چه موضع و زمانی هستند و قرار است زمان آینده در چه موضعی و جایگاهی قرار گیرند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی