پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 اردیبهشت 1398 - 14 May 2019


سامانه ثبت درخواست دانشجویان علوم پزشکی برای انتقال و میهمانی تا ۱۵ خرداد ماه ۹۸ فعال است و برخی از دانشگاه ها شرایط خاصی را برای انتقال و میهمانی اعلام کردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی صرفاً بر اساس سامانه انجام می‌گیرد. این سامانه از ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۸ فعال شده است و دانشجویان تا ۱۵ خرداد ۹۸ فرصت دارند که درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.

سامانه ثبت نام میهمانی دانشجویان به نشانی http://guest.behdasht.gov.ir و سامانه ثبت نام دانشجویان انتقالی به نشانی http://transmission.behdasht.gov.ir است.

بر اساس برنامه اعلام شده دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌های علوم پزشکی که در نیمسال اول ۹۹-۹۸ پذیرش دانشجوی میهمانی یا انتقال ندارند بایستی اطلاع رسانی‌های لازم را در این خصوص به انجام رسانند.

طبق آئین نامه آموزشی نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی در نیمسال اول تحصیل دانشجویان ممنوع است و دانشجویان باید حداقل بعد از گذراندن یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه خود نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

از جمله شرایط میهمانی و انتقالی بیماری صعب العلاج همراه با تأیید پزشک مربوطه، کفالت دانشجوی پسر همراه با مدرک معتبر، ازدواج رسمی و دائمی دانشجوی دختر بعد از قبولی دانشگاه به تبعیت از محل کار همسر است.

دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره پذیرش دانشجویان متقاضی مهمانی و انتقال اعلام کرده است که تنها دانشجو به صورت میهمان می‌پذیرد و دانشجویان متقاضی می‌توانند تا ۱۵ خردادماه سال جاری در سامانه میهمان ثبت نام کنند. این دانشگاه تاکید کرد در هیچ یک از مقاطع تحصیلی دانشجوی انتقالی نمی‌پذیرد. شرایط پذیرش میهمان نیز به صورت اطلاعیه در دانشگاه اعلام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز اعلام کرد که تنها دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقالی از این دانشگاه به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند از طریق سامانه‌های اعلام شده ثبت نام کنند. این دانشگاه برنامه‌ای برای انتقال یا میهمانی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام نکرده است.

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعلام کرده است که سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت نیمسال اول ۹۹-۹۸ بر اساس زمان بندی مشخص فعال خواهد بود اما مدیران گروه‌های آموزشی رشته علوم آزمایشگاهی، تصویربرداری پزشکی، هوشبری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعلام کرده اند به علت کمبود فضای آموزشی قادر به پذیرش دانشجوی انتقالی و میهمان نیستند.

دانشگاه علوم پزشکی قم مصوبه هیئت امنای این دانشگاه را اعلام کرده است که از یکسال گذشته کلیه دانشجویان متقاضی میهمان و انتقالی ملزم به پرداخت شهریه تعیین شده به دانشگاه مقصد هستند. دانشجوی شهریه پرداز باید قبل از ارائه درخواست انتقال یا میهمانی به سایر دانشگاه‌ها، بدهی خود را تسویه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز به دانشجویان اعلام کرده است که درخواست متقاضیان انتقال و میهمانی دانشجویانی که خارج از شرایط آئین نامه پذیرش می‌شوند صرفاً در قالب ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) بررسی خواهد شد ضمناً شهریه متناسب با رشته، مقطع، نوع درس بوده که مبلغ آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

این دانشگاه اعلام کرده است که برای میهمانی ضروری است دانشجو در مقطع کارشناسی حداقل یک نیمسال و در مقطع دکتری عمومی حداقل دو نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشد و میانگین کل نمرات دانشجو در دانشگاه مبدأ حداقل ۱۶ باشد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرده است انتقال در مقطع کارشناسی ارشد ممنوع است و بررسی درخواست انتقال دانشجویان مستلزم سابقه میهمانی حداقل یک ترم با معدل ۱۶ است که در صورت وجود ظرفیت خالی و امکان پذیرش، دانشجویان در ابتدا در این دانشگاه میهمان شده تا پس از ارزیابی علمی و اخلاقی نسبت به انتقال دانشجو در ترم‌های بعدی اقدام می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ‬ نیز یادآور شده است درخواست‌هایی که خارج از بازه زمانی مذکور و یا غیر از این روش و یا به صورت دستی یا حضوری ارائه شود، فاقد اعتبار بوده و به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد و عیناً برگشت داده می‌شود. این دانشگاه به دلیل ازدیاد دانشجو و کمبود فضای آموزشی و محدودیت شدید پذیرش شورای نقل و انتقالات خود را سالی یک مرتبه در تابستان برگزار می‌کند.

متقاضیان میهمانی و یا انتقال برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹۸‏-۹۸ باید درخواست‌های خود را به همراه موافقت دانشگاه مبدا صرفاً در سامانه و بازه زمانی اعلام شده ثبت کنند و نتایج مصوبات شورای نقل و انتقالات در شهریور ماه سال جاری از طریق سامانه مربوط به اطلاع کلیه متقاضیان خواهد رسید.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی