پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 تیر 1398 - 08 July 2019


وزیر علوم از بازنگری آیین نامه ارتقاء اساتید خبر داد و گفت: در بازنگری جدید به فعالیت های عملی و پایان نامه های کاربردی هم امتیازاتی تعلق گرفته است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، منصور غلامی امروز در نشست روسای دانشگاه ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا درحال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی وظایف مهم و گسترده ای را برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب بدنه کارشناسی نیروی انسانی نیاز به مهارت فنی مبتنی بر علم داشت و برهمین اساس شیب تند آموزشی در سراسر کشور ایجاد شد و تربیت نیروی انسانی در سطح ملی را به انجام رساند.

غلامی گفت: در دهه ۷۰ بخش نیروی کارشناسی ما به لحاظ نیروی انسانی تحصیل کرده زیاد شد و در دهه ۸۰ با انباشت فارغ التحصیلان روبه شدیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بحث تحقیقات گفت: دانشگاه ها با پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی به سمت تحقیقات حرکت کردند و اکنون در سطح توسعه علمی و تولید علم و حضور در مجامع جهانی دانشگاه های ما نقش موثر خود را نشان دادند.

وی گفت: ایران در میان کشورهای منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است و همچنین رتبه خوبی در میان کشورهای غرب آسیا دارد.

غلامی درباره بخش صنعت و دانشگاه اظهار کرد: در دهه ۹۰ با افزایش شکل گیری مراکز رشد، پارک های علم و فناوری رویکرد جدیدی را در حوزه آموزش عالی داشتیم و بر اساس گزارشات و آمارهای موجود در یک دوره دهه ساله موفقیت های قابل توجهی را به دست آوردیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: رویکرد خصمانه کشورهای استکباری و تحریم های اعمال شده علیه ایران سبب شده دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما نقش بهتری را از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی فعلی موقعیتی استثنایی است گفت: اساتید ما در بخش های مختلف پزشکی، فنی و علوم تجربی در دوران دفاع مقدس خود را نشان دادند و دانش بومی و فکر اساتید داخلی ما را به اهداف خود رساند.

غلامی گفت: لازمه رسیدن به خواسته ها نیازمند تدوین برنامه های علمی است و برای اشتغال زایی جوانان دوره های مهارت آموزی را ایجاد کرده ایم و این برنامه با روند تکاملی درحال اجرایی شدن است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به همکاری وزارت علوم و وزارت صنعت گفت: با وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه هایی تدوین شد تا بر اساس آن دانشجویان ما بتوانند وارد صنعت شده و کارورزی خود را طی کنند و دانشجویان کشاورزی از امکانات جهاد کشاورزی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ اساتید پیمانی که تازه استخدام می شوند در دوره های پیمانی ۶ ماه فرصت مطالعاتی خود را در صنعت طی می کنند.

غلامی درباره بازنگری آیین نامه ارتقا گفت: در این آیین نامه بازنگری هایی انجام و به دانشگاه ها ابلاغ شده است بعضاً انتقادی که به این آیین نامه می شد این بود که به مباحث نظری و تولیدات مکتوب توجه شده و کمتر به بحث عملی توجه شده است که در بازنگری که صورت گرفت به فعالیت های عملی و پایان نامه های کاربردی امتیاز داده شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآوری کرد: این روزها انتظار از مراکز علمی برای حل مسائل و مشکلات کشور زیاد است و امیدواریم بیش از پیش در این شراط خاص نقش دانشگاه ها را نشان دهیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی