پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 امرداد 1398 - 06 August 2019


رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز از ساخت محصولات جدید برای جلوگیری از ارزبری و کاهش هزینه ها در داخل توسط این دانشگاه خبر داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از احمدرضا مصطفی قره باغی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نقش دانشگاه ها در دوران تحریم به تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به‌عنوان وظیفه اصلی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این راستا، دانشگاه ها در طول سالیان گذشته بسیار موفق عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد جذب نیروی ها و دانش آموختگان دانشگاه های کشور در صنایع و نیز دانشگاه های خارجی هستیم، ادامه داد: افرادی که در داخل کشور تحصیل کرده و دانش آموخته می شوند، به‌راحتی می توانند برای ادامه تحصیل از دانشگاه های خوب خارج از کشور پذیرش بگیرند. در بسیاری موارد نیز شاهد هستیم که این عزیزان به پشتوانه دانش خود، در شرکت ها و سازمانهای مختلف خارجی مشغول به کار می شود که این، نشان دهنده ظرفیت و دانش بالای دانشگاه ها و همکاران ما در تربیت نیروی انسانی متخصص است.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز افزود: تردیدی نیست که بواسطه شرایط تحریم، مشکلاتی برای کشور حاصل شده و بالطبع در چنین شرایطی، فراهم ساختن تجهیزات، وسائل و مواد مورد نیاز صنایع بصورت صددرصد از خارج از کشور، شدنی نیست. با این وجود اما به لطف نیروهای متخصص، تولید این مواد و وسائل و برطرف کردن این نیازها در داخل کشور، امکان پذیر است.

قره باغی با تاکید بر اینکه رفع نیازها در داخل کشور، در ابتدا مستلزم شناسایی متخصصین داخلی و سپس مدیریت صحیح و یکپارچه آنهاست، گفت: هر کجا که این کار بصورت صحیح انجام گرفته، توام با موفقیت بوده و توانسته ایم آن محصول و نیاز مورد نظر را بومی سازی و تولید کنیم. در مقابل اما اگر این فرایند درست تعریف نشود، قطعاً نمی توان به سادگی به پاسخ و نتیجه مورد نظر دست یافت.

وی افزود: گهگاه می بینیم که صنعت، نیازمند ساخت یک دستگاه در داخل است؛ دستگاهی که طبیعتاً از اجزاء و بخشهای مختلفی تشکیل شده است. در مواجهه با این درخواست صنعت، شکی نیست که اگر یک نفر و یا یک مجموعه خاص بخواهد کل آن را تولید کند، کار راحتی پیش رو نخواهد داشت.  

مصطفی قره باغی ادامه داد: این درحالیست که با واگذاری ساخت هر بخش از دستگاه به دانشگاه های مختلف و متخصصین امر و نهایتاً یک مدیریت صحیح، با کنار هم قرار دادن حاصل این مجموعه فرآیندها، موفقیت حاصل و دستگاه مورد نظر به تولید کامل منجر خواهد شد؛ موفقیتی که نمونه های مختلف آن را در صنایع مختلف شاهد بوده و هستیم.  

رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز همچنین در تشریح اقدامات این دانشگاه در چنین شرایطی اظهار داشت: خوشبختانه همکاران ما در دانشگاه، تاکنون طرح های مختلفی را از جمله در حوزه دستگاه های تصفیه آب، تصفیه فاضلاب و ...  به انجام رسانده اند که بسیاری از آنها نتیجه بخش بوده و ضمن برطرف ساختن نیازهای موجود، علاوه بر جلوگیری از واردات برخی ماشین آلات، دستگاه ها و قطعات، موجب کاهش هزینه ها؛ حتی تا یک بیستم و نیز صرفه جویی های ارزی نیز شده است.

وی افزود: در تازه ترین طرح اجرا شده دانشگاه سهند، همکاران ما موفق به تولید ظروف هوشمند شدند که از جهات مختلف، دستاوردی بسیار بزرگ محسوب می شود؛ نخست از این نظر که هزینه تولید این ظروف در داخل کشور، تقریباً یک پنجاهم نمونه های خارجی است و مهمتر اینکه؛ انحصار آمریکا در ساخت و تولید این محصول، به لطف دانش و توان علمی ما، شکسته شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی