پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 امرداد 1398 - 14 August 2019


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز شاهد آن هستیم که گرایش به رشته ریاضی در مدارس و دانشگاه‌ها کاهش یافته و این امر باعث لطمه زدن به کشور می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه امیرکبیر، سید احمد معتمدی در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره ملی دانش آموزی امیرکبیر اظهار کرد: ما یک فرهنگ غنی ایرانی اسلامی داریم که به مسئله تحصیل علم اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و این از تاسیس اولین دانشگاه‌های جهان در ایران مشخص است.  

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ شاهد آن هستیم که اولین دانشگاه ایران با نام جندی شاپور قبل از اسلام راه اندازی شده و بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی ایرانی و خارجی داشت و از کشورهای همسایه و اروپایی در آن تحصیل می‌کردند و بعد از اسلام نیز این دانشگاه با مدارس اسلامی ادغام شد.  

معتمدی افزود: البته به این صورت نیست که تنها در ایران مدارس علمی و مذهبی با یکدیگر ادغام شوند ما شاهد آن هستیم که دانشگاه استنفورد نیز در گذشته یک کلیسا بوده و در کنارش دروس علمی نیز آموزش داده می‌شده است.  

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: اگر قرار باشد به ظهور دانشگاه‌ها به سبک جدید اشاره کنیم برای اولین بار در ایران امیرکبیر دارالفنون را تاسیس کرد و بسیاری به اشتباه فکر می‌کنند که دارالفنون مدرسه بوده، اما این درست نیست، زیرا کلمه دارالفنون ترجمه پلی تکنیک است و پس از سفر امیرکبیر به سنپترزبورگ این دانشگاه ایجاد شد و در واقع قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور است و امروز ما بیشترین رشته‌ها و گرایش‌های مهندسی را در این دانشگاه داریم.  

وی یادآور شد: متاسفانه شاهد آن هستیم که گرایش به رشته ریاضی کم شده و این لطمه بزرگی به کشور می‌زند و من فکر می‌کنم در این بخش بحث اشتغال مطرح نیست، زیرا امکان ایجاد شغل در رشته‌های ریاضی بسیار بیشتر از رشته‌های تجربی است.  

معتمدی بیان کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی باید برای ایجاد علاقه مندی به رشته‌های ریاضی و مهندسی فکری کنند البته ما هم سعی می‌کنیم ارتباط بیشتری با مدارس داشته باشیم و به همین منظور هم برنامه‌هایی را در نظر گرفته ایم.  

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص مهمترین برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: ما دو برنامه بسیار مهم برای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نظر گرفته ایم که در مرحله اول تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۴ جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشیم و از ۵ سال پیش وارد رتبه بندی‌های جهانی شده ایم و تا امروز توانسته ایم رتبه‌های بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ را در بین دانشگاه‌ها کسب کنیم.  

وی در خصوص جایگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور نیز گفت: در حال حاضر در ۵ دانشگاه صنعتی برتر کشور که در رتبه بندی بین المللی قرار دارند ما جایگاه اول را کسب کرده ایم.  

معتمدی در خصوص دومین هدف مهم این دانشگاه گفت: تلاش می‌کنیم به دانشگاه نسل سوم وارد شویم و با همین انگیزه طی پنج سال گذشته مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه امیرکبیر را با عنوان برج فناوری امیرکبیر ایجاد کرده ایم؛ سال اول در این برج فناوری ۱۵ واحد حضور داشتند که امروز به ۱۵۰ واحد رسیده و تا سال آینده سعی می‌کنیم این رقم را به دو برابر برسانیم.  

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: حضور افراد کارآفرین و نوآور در این مکان امکان ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند، زیرا قرار نیست همه دانشگاهی باشند بلکه برخی افراد بدون تحصیلات دانشگاهی با تجربه موثر توانسته اند شرایط خوبی را برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم آورند.  

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما افزایش ارتباط با صنعت و مهارت افزایی است؛ زیرا معتقدیم همه افراد نمی‌توانند نوآور باشند، اما باید با مهارت‌های کافی که کسب می‌کنند بتوانند گوشه‌ای از اقتصاد کشور را در دست بگیرند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی