پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          31 شهریور 1398 - 22 September 2019


شیوه نامه «دانش پژوهی آموزشی» که در آخرین ویرایش آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی صرفا برای وزارت بهداشت به رسمیت شناخته شده، به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، بر اساس ابلاغ معاون آموزشی وزارت بهداشت، بحث «دانش پژوهی آموزشی» در آخرین ویرایش آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی مورد توجه ویژه قرار گرفته و برای اولین بار توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به رسمیت شناخته شده و صرفا برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه در راستای اجرایی سازی آیین نامه ارتقاء، اقدامات گسترده ای در جهت گسترش فعالیت های دانش پژوهی آموزشی در دستور کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار داشته است، نسخه بازنگری شده شیوه نامه ارزشیابی «دانش پژوهی آموزشی» در نشست مردادماه ۹۸ هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

نسخه بازنگری شده این شیوه نامه از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

هدف از تدوین این شیوه نامه تعیین چگونگی مستند ساختن، ارزیابی جامعه، دقیق و منصفانه و امتیازدهی آموزش دانشورانه و دانش پژوهی در زمینه آموزش علوم پزشکی است که در دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام شده است. این شیوه نامه در راستای بند ۶ ماده ۲ آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها است.

آموزش دانشورانه به فعالیت آموزشی نوآورانه ای گفته می شود که دارای اهداف شفاف، متدلوژی مشخص، مبتنی بر شواهد موجود (آماده سازی مناسب) و دارای نتایج مشخص است.

دانش پژوهی آموزشی نیز آموزش دانشورانه ای است که علاوه بر چهار معیارهایی که به آن اشاره شد به نحو مناسبی منتشر شده و در معرض نقد دیگران قرار گرفته باشد.

سطح نوآوری به نو بودن یک فرآیند گفته می شود که می تواند در سطح دپارتمان (گروه) آموزشی، دانشکده، دانشگاه و کشوری باشد. منظور از نوآوری در سطح کشوری الزاما به معنای اجرای فرآیند در گستره کشوری (ملی) نیست بلکه اجرای آن برای اولین بار در کشور (حتی در سطح یک دانشگاه) نیز است.

مرجع اصلی تایید کننده فعالیت های دانش پژوهی آموزشی در کشور، کمیته کشوری ارزیابی آموزش دانشورانه و دانش پژوهی آموزش علوم پزشکی است که در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تشکیل می شود. ساختار ارزیابی در دو سطح دانشگاهی و کشوری سازماندهی می شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی