پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 دی 1398 - 29 December 2019


رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه باید مأموریت های خاص برای دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شود، گفت: نگاه دولتی باید کنار زده شود و برنامه های اثرگذار دانشگاه را به جامعه معرفی کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی در هفدهمین جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر راه اندازی مدارس عالی مهارت، آمایش رشته های تحصیلی و جابجایی رشته ها متناسب با ظرفیت و استقبال در بخش های مختلف استان بوشهر، گفت: باید پردیس عسلویه بوشهر راه اندازی شود و همچنین می توان با جابجایی رشته های تحصیلی متناسب با برنامه های استان، تغییرات اثرگذاری را ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تولید بذر و تجربیات موفق در این زمینه، اظهار داشت: تولید بذر گوجه فرنگی و ساخت کارخانه در بوشهر نیز امکان پذیر است.

طهرانچی با بیان اینکه کسب و کارهای دانش بنیان باید به صورت تخصصی فعال شوند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و مهیا بودن بسترهای لازم، طرح توسعه بوشهر (سما و بازار فناوری) در کنار دیگر طرح ها اجرایی شود، همچنین صنایع وابسته مانند مرکز فناوری بسته بندی، رشته های مرتبط با صنایع غذایی و نظیر آن نیز می تواند پاسخگوی نیاز استان، دانشگاه و اشتغال باشد.

وی با تأکید بر اهمیت تعلیم و تربیت، گفت: تقویم آموزشی دانشگاه، برگزاری منظم و به موقع کلاس های درس و برنامه ریزی دقیق آموزشی باید بسیار جدی انجام شود.

طهرانچی خاطرنشان کرد: استان بوشهر توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان الگوی تنظیم سند دانش بنیان اقتصاد آمایشی ایران انتخاب شده و اولین استانی است که سند توسعه آن تصویب شده است، در این سند نباید نقش دانشگاه آزاد اسلامی مغفول بماند.

وی با تأکید بر اینکه متناسب با مزیت های منطقه ای، سند توسعه تدوین و نیازها در آن دیده شود، ادامه داد: باید مأموریت های خاص برای دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شود. نگاه دولتی باید کنار زده شود و برنامه های اثرگذار دانشگاه را به جامعه معرفی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه تنها بستر آموزش نبوده، بلکه بستر تعلیم و تربیت است، گفت: ظاهر و محیط تعامل بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی سیاست های اشتباه در گذشته، دانشگاه با چالش های مالی مواجه شده، افزود: باید انضباط بخشی و جلوگیری از اسراف و هدر رفت سرمایه را سرلوحه کار خود قرار داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هر استان و هر بخش از کشور دارای یک مزیت خاص و منحصر به فرد است، اظهار داشت: در همین استان بوشهر، خارگ، عسلویه و دیگر بخش ها ویژگی هایی دارند که باید به آن توجه کرد و بر اساس ظرفیت های آنها برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید محور توسعه و ابزار کارآمد و در خدمت هدایت های کلان راهبردی فرهنگی و توسعه علم و فناوری و اشتغال دانش بنیان باشد، گفت: تحقق این مهم از مدارس باید شروع شود. مدارس ما باید با اخلاق خاص توأم شوند و هر مدرسه یک خصوصیت داشته باشد.

طهرانچی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی است با سرمایه های عظیم اجتماعی که باید بر این مسأله تأکید و به طور جدی کار کرد، ادامه داد: باید به دانشجویان امید بخشید تا در برابر این فشارهای همه جانبه خسته نشده و با قدرت به تحصیل علم و دانش بپردازند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی