پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 بهمن 1398 - 23 January 2020


رئیس دانشگاه آزاد گفت: در دوران دفاع‌مقدس و تحریم های آن کارخانه‌ها فعال شدند و دانشگاهیان به کارخانه ها راه یافتند اما پس از جنگ، وارداتچی‌ها مزاحم برقراری ارتباط بین دانشگاه و اقتصاد شدند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدمهدی طهرانچی در «نخستین همایش و نمایشگاه شتاب‌دهنده‌های آزاد» که امروز با حضور ۲۰ شتاب‌دهنده برگزیده کشور در نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش‌بنیان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: باید توجه داشت که اگر آموزش عالی در راه توسعه کشور نباشد، نمی‌تواند جایگاه خود را در کشور پیدا کند. ۸۰ سال است که دانشگاه را به کشور وارد کردیم اما هنوز نتوانسته‌ایم همه وظایف آن را به درستی، مستقر و اجرایی کنیم.

وی افزود: اسناد بسیاری همچون نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی، سیاست‌های نظام و ... وجود دارد اما هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر سر این بحث می‌کنیم که درباره آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی چه کنیم. پس از ۸۰ سال، هنوز چالش جدی ما دانشگاه و جایگاه آن در کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نخستین مرکز آموزشی در کشور «دارالفنون» و نخستین مرکز پژوهشی «انستیتو پاستور» بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما دانشگاه را به عنوان یک موجود ناقص‌الخلقه وارد کشور کردیم و زمانی که چیزی در بستر طبیعی خود رشد نکند و صرفاً برای یک ژست، خلق شده باشد، همان چیزی است که در حال حاضر شاهد آن است؛ به طوری که آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی هم‌اکنون چالش اول و آخر نظام آموزش عالی ما است.

طهرانچی ضمن اشاره به اینکه در دوران دفاع‌مقدس، تحریم‌ها آغاز شد و در مقابل، کارخانه‌ها شروع به فعالیت کردند و جریان تولید ملی شکل گرفت، تصریح کرد: در آن زمان دانشگاهیان به کارخانه رفتند درحالی‌که پس از دفاع‌مقدس، وارداتچی‌ها مزاحم برقراری ارتباط بین دانشگاه و اقتصاد شدند به طوری که هم‌اکنون جریان خودرو، ثمره نزاع بین تولید و وارداتچی‌ها است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه رابطه میان اقتصاد و دانشگاه باید برقرار شود، افزود: دانشگاه آزاد یک شبکه اجتماعی ملی گسترده است که در آن می‌توان پیوند اقتصاد و دانشگاه را تحقق بخشید درحالی‌که دانشگاه‌های نخبگانی (دولتی)، شرایط و مأموریت ویژه خود را دارند و در مرز دانش حرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما باید در این جهان، بسترسازی و به موضوع دانشگاه تحول‌گرایانه نگاه کنیم، گفت: امروز زمانی است که باید ارتباط قطع شده اقتصاد و دانشگاه را برقرار کرد. دانشگاه آزاد، یک دانشگاه اجتماعی است و توسط مردم برای توسعه شهر ساخته شده است.

طهرانچی با اشاره به اینکه نباید بین واحد دانشگاهی و شهر فاصله وجود داشته باشد و این فاصله زمانی ایجاد می‌شود که بر اساس خواست مردم شهر حرکت نکنیم، اضافه کرد: بقای ما به تحول و توجه به خواست مردم است. مردم امروز دیگر مدرک نمی‌خواهند بلکه از ما آینده‌سازی شهرشان را می‌خواهند. مردم حاضرند به این شرط در دانشگاه سرمایه‌گذاری کنند که ما در جهت رشد اقتصادی آنها حرکت کنیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی