پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 بهمن 1398 - 29 January 2020


پلیس گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا یک دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری را در فرودگاه دیترویت بازداشت کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، یک دانشجوی ایرانی که تصمیم داشت در دانشگاه ایالتی میشیگان ادامه تحصیل دهد، توسط پلیس گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا در فرودگاه دیترویت بازداشت شد و قرار است به ایران بازگردانده شود.

به گفته بردلی میز، وکیل این دانشجو؛ علیرضا یزدانی اسفیدواجانی دانشجوی ۲۷ ساله یک روز پس از دستگیری و بازجویی توسط مقامات در یک پرواز، دیترویت را ترک کرد.

یزدانی روز یکشنبه به دیترویت سفر کرد تا در مقطع دکتری در رشته علوم کشاورزی دانشگاه ایالتی میشیگان تحصیل کند. او در ماه سپتامبر پذیرش دانشگاه را دریافت کرده و دولت آمریکا در اوایل ماه جاری به او ویزای دانشجویی داده بود.

یزدانی به وکیل خود گفته بود بیش از ۶ ساعت بازجویی شده است. میز معتقد است دلایل عدم اجازه ورود موکلش به آمریکا مشکوک بوده است.

سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا نیز با اعلام بیانیه‌ای اعلام کرده یزدانی اجازه ورود به آمریکا را ندارد اما دلیلی برای این امر اعلام نکرده است.

اخراج یزدانی از آمریکا در حالی اتفاق می‌افتد که هفته قبل جوان ایرانی دیگری که با ویزای دانشجویی به آمریکا سفر می‌کرد نیز در فرودگاه بین المللی لوگان واقع در بوستون از ورود به این کشور منع شد.

حامیان حقوق مهاجران با توجه به افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران، نگران دانشجویان هستند. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ماساچوست هفته گذشته اعلام کرد از ماه آگوست حداقل ۱۰ دانشجوی ایرانی به محض ورود به فرودگاه‌های آمریکا به کشورشان بازگردانده شده‌اند. از این تعداد، ۷ نفر از دانشجویان از فرودگاه بوستون وارد آمریکا شده بودند.

سخنگوی دانشگاه ایالتی میشیگان نیز اعلام کرده طی ۲۴ ساعت گذشته مشغول همکاری با سازمان‌های فدرال و وکیل این دانشجو است تا در این شرایط سخت به او کمک کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی