پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 بهمن 1398 - 06 February 2020


مدیرکل تربیت‌بدنی سازمان دانشجویان از برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی قهرمانی دانشجویان درتابستان سال آتی خبر داد و گفت: در ۳۹ دانشگاه کشور در سال ۱۳۹۸ شورای ورزش تشکیل شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسین علیزاده صبح امروز در «شصت و پنجمین نشست معاونان دانشجویی کشور» که در دانشگاه پیام‌نور در حال برگزاری است، گزارشی از برنامه چندسال اخیر سازمان امور دانشجویان و اداره کل تربیت بدنی ارائه کرد و به احداث پروژهای ورزشی زودبازده شامل زمین چمن مصنوعی، زمین ورزشی کفپوش و فضای ورزشی روباز، اتاق تندرستی و مراکز مشاوره تندرستی اشاره کرد و گفت: این طرح ها با مشارکت و همکاری این سازمان، صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه ها و اداره کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم عملی شد و توانست سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها را تا دو متر مربع افزایش دهد.

وی همچنین در این گزارشی به وضعیت نیروی متخصص تربیت بدنی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: میانگین نیروی متخصص تربیت بدنی در دانشگاه‌های کشور، سه نفر است که در ۳۷ دانشگاه کمتر از سه نفر و در ۶۵ دانشگاه بیشتر از سه نفر متخصص تربیت بدنی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند البته ارتقای وضعیت نیروی انسانی و تغییر ساختار اداری ادارات تربیت بدنی در ساختار سازمانی دانشگاه‌ها یک ضرورت محسوب می‌شود.

مدیرکل تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان با اشاره به ضرورت تصویب برنامه راهبردی تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها در هیات‌های امنا گفت: در سال ۹۷ تعداد ۴۶ دانشگاه دارای برنامه راهبردی تربیت‌بدنی بوده که این تعداد در سال جاری به ۵۶ دانشگاه افزایش یافته است اما نیاز است کلیه دانشگاه ها برنامه راهبردی تربیت بدنی خود را ارائه کنند.

وی با اشاره اینکه اخیراً آیین‌نامه اصلاحی تشکیل شورای ورزش به دانشگاه‌ها ارسال شده است، اظهار داشت: در ۳۹ دانشگاه کشور در سال ۱۳۹۸ شورای ورزش تشکیل شده است.

علیزاده در خصوص وضعیت اختصاص و جذب بودجه تربیت‌بدنی به دانشگاه‌ها گفت: به ۲۰ دانشگاه بیش از میانگین کشوری بودجه تخصیص یافته است. همچنین میزان جذب بودجه نیز در ۲۵ دانشگاه از میانگین کشوری بیشتر بوده است. علیرغم تخصیص بودجه به ورزش دانشگاه‌ها بسیاری از دانشگاه ها موفق به دریافت منابع بودجه‌ای خود نمی شوند؛ علت عمده آن عدم تحقق تخصیص‌ها یا خرج بودجه ورزش در سایر بخش ها است.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد ۴۸ زمین چمن مصنوعی و در سال ۹۸ نیز ۱۹ زمین چمن مصنوعی و ۲۶ پروژه کفپوش زمین روباز در دستور کار اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان بوده که از این تعداد ۴۹ چمن مصنوعی و ۵ پروژه کفپوش به بهره‌برداری رسیده است؛ این پروژه ها با همکاری صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه های مجری احداث شده‌اند.

وی گفت: اداره کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم در سال ۹۷ با اختصاص اعتباری معادل ۸ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل ۲۰ پروژه عمرانی ورزشی و در سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در ۳۰ پروژه عمرانی ورزشی شامل استخر سرپوشیده، سالن‌های چند منظوره و زمین های روباز ورزشی کمک کرده است.

علیزاده در خصوص تجهیز اتاق‌های تندرستی در خوابگاه های دانشجویی بیان کرد: تاکنون ۱۰۷ اتاق در بیش از ۸۰ دانشگاه راه اندازی شده است. همچنین تعداد ۷۰ مرکز مشاوره و تندرستی به منظور پایش وضعیت جسمانی دانشجویان در دانشگاه های کشور ایجاد شده است.

وی به برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی قهرمانی دانشجویان در تابستان سال آتی در دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: این برنامه یکی از مهم ترین برنامه های ورزشی سازمان امور دانشجویان است و در ۱۸ رشته ورزشی در گروه پسران و ۱۴ رشته ورزشی گروه دختران برگزار می شود.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: مقدمات برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی فراهم شده و هم اکنون مسابقات منطقه ای کسب سهمیه ورودی برای حضور در این المپیاد در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در حال انجام است.

وی ضمن مقایسه تعداد شرکت‌کنندگان دو المپیاد چهارم و سوم ورزش همگانی دانشجویان گفت: در سومین المپیاد تعداد شرکت‌کنندگان ۱۱ هزار و ۳۰ نفر  شامل ۵۶۹ دانشجوی پسر و ۵۶۱ دانشجوی دختر بودند. تعداد شرکت‌کنندگان در المپیاد چهارم به ۴۰۰۰ نفر افزایش یافت که شامل ۲۲۰۰ دانشجوی پسر و ۱۸۰۰ دانشجوی دختر بود.

علیزاده با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان امور دانشجویان، استفاده از ظرفیت داوطلبان برای برگزاری رقابت های ورزشی است، گفت: در المپیاد سوم ورزش همگانی ۳۵۰ داوطلب در برگزاری این رویداد مشارکت داشتند که در المپیاد چهارم در تابستان سال ۹۸ این مشارکت به ۳۹۰ داوطلب افزایش یافت.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی