پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 بهمن 1398 - 18 February 2020


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی ۱۳۹۸ را ابلاغ کرد، براساس این دستورالعمل غیبت دانشجویان برای شرکت در این اردو موجه است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی ۱۳۹۸ را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها، واحدهای جامع مستقل، واحدها و مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

وی در این دستورالعمل تأکید کرده است: «سند دانشگاه اسلامی» از مهمترین سرمایه ها و ارزشمندترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش آموزش عالی کشور است. یکی از راهبردهای مندرج در این سند، اعتقاد به فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و تلاش برای گسترش ارزش های دفاع مقدس و زمینه سازی برای خدمت به مستضعفان در دانشگاه ها و تأکید بر توسعه فعالیت های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس و تکریم مقام والای شهیدان است. این مهم در راهبرد شماره ۱۳ سند دانشگاه اسلامی منعکس شده است.

ارزش‌ها و خاطرات هشت سال دفاع مقدس نیز یک گنجینه ارزشمند فرهنگی است و اردوهای راهیان نور، حرکتی ماندگار به مثابه فناوری نو برای استفاده‌ نسل جوان امروز و آینده از این میراث گرانبها به شمار می رود.

همچنین براساس این دستورالعمل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود، ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش اردوهای راهیان نور با تکیه بر ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت معراج شهدا و کربلای ایران را در دستور کار قرار داده است. امید است با تحقق این رویکرد، گامی در تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شود و روح بلند امام خشنود حرکتی در جهت مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری شکل گیرد.

براساس این دستورالعمل؛ کمک همه‌جانبه رؤسا و معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اردوها مطابق با ضوابط ستاد مرکزی راهیان نور کشور و قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی (شهید علم‌الهدی) مورد انتظار است. واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی برای دسترسی به آیین‌نامه اجرایی اردوهای راهیان نور دانشجویی کشور می توانند به سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی به نشانی http://farhangi.iau.ir مراجعه کنند.

براساس بندهای این دستورالعمل، واحدها و مراکز دانشگاهی باید اقدامات اجرایی ازجمله اطلاع‌رسانی گسترده برای حضور حداکثری دانشجویان علاقمند، ارائه گزارش تکمیلی از اقدامات انجام‌شده به معاونت فرهنگی و دانشجویی، برگزاری مراسم افتتاحیه شامل حضور در مزار شهیدان و تجلیل بیعت با آرمان های امام (ره) و... انجام دهند.

در این دستورالعمل تأکید شده غیبت آموزشی دانشجویان شرکت‌کننده در اردوی راهیان نور موجه خواهد بود. همچنین شایسته است واحد مرکز هر استان، کاروانی با حضور دانشجویان به عنوان راهیان نور تخصصی با موضوعات پزشکی، فنی مهندسی، تشکل های دانشجویی، نخبگان علمی و... برگزار کند.

در این دستورالعمل به موارد دیگری از جمله شرایط و تعداد نفرات ثبت‌نامی و اقدامات واحدها برای برگزاری این اردوها اشاره شده است که مشروح این دستورالعمل در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور قرار گرفته است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی