پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          01 اسفند 1398 - 20 February 2020


پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات وضعیت همانندجویی پایان نامه ها و مقالات ۴۹۷ دانشگاه و موسسه علمی کشور را در سال ۹۸ اعلام کرد. در این گزارش وزارت علوم پیشتاز ثبت پایان نامه است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از  پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، بر پایه تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران، همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی، باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

از این رو پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات گزارش عملکرد ۴۹۷ دانشگاه‌، پژوهشگاه‌ و مؤسسه‌ آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ را که عضو سامانه همانندجو بوده اند منتشر کرد. در این گزارش عملکرد، وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری پیشتاز همانندجویی و ثبت پارسا است.

همانندجویی پارسا، پیشنهاده، و مقاله در سامانه «همانندجو» با پشتوانه روزافزون تمام‌متن بیش از ۳۰۰ هزار پارسا و بیش از ۲۰۰ هزار مقاله در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود.

سامانه «همانندجو» با کاوش خودکار در این آثار، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.

در این سال تحصیلی، ۲۴ هزار استاد و بیش از ۴۵ هزار دانشجوی عضو سامانه همانندجو از ۴۹۷ مؤسسه، بیش از ۸۷ هزار درخواست همانندجویی داشته‌اند.

دانشجویان عضو سامانه همانندجو در مقایسه با سال گذشته تحصیلی، ۳۶ درصد رشد داشته است.

گزیده عملکرد همانندجویی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، پیشنهاده‌ها، و مقاله‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸در جدول زیر دیده می‌شود.


عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ در همانندجویی پارسا و پیشنهاده، بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در جدول زیر آمده است.


در این جدول شمار استادان و دانش‌آموختگان بر پایه آمار آموزش عالی ایران سال تحصیلی ۱۳۹۶- ۱۳۹۷ از مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اخذ شده است.

همچنین ثبت پارسا و پیشنهاده در سامانه «ثبت»‌ در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود.

در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده‌ها و تمام‌متن آن‌ها را درون‌دهی و شناسه ره‌گیری دریافت می‌کنند. پارسا نیز پس از درون‌دهی داده‌ها و بارگذاری فایل تمام‌متن و تأیید ایرانداک، آماده بررسی مؤسسه می‌شود. با پذیرش مؤسسه، فرایند ثبت پارسا به پایان می‌رسد.

در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸، در مجموع ۴۲۴ مؤسسه، بیش از ۶۳ هزار پارسا و ۳۶۴ مؤسسه، حدود ۳۷ هزار پیشنهاده در سامانه ثبت کرده‌اند.

این در حالی است که در سال تحصیلی گذشته، ۳۳۹ مؤسسه، بیش از ۵۵ هزار پارسا و پیرامون ۳۲ هزار پیشنهاده در این سامانه ثبت کرده است.

گزیده عملکرد سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ در جدول زیر دیده می‌شود.


عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ در ثبت پارسا و پیشنهاده بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در جدول زیر آمده است.


در این جدول شمار دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی بر پایه آمار آموزش عالی ایران سال تحصیلی ۱۳۹۶- ۱۳۹۷ از مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی دریافت شده است.

ریز گزارش همانندجویی و ثبت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی