پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 اسفند 1398 - 01 March 2020


همزمان با تعطیلی دانشگاه ها به دلیل شیوع کرونا ویروس، دانشگاهها تمهیدات آموزشی و بهداشتی ویژه ای را برای دانشجویان،اساتید و کارکنان خود دراین بازه زمانی در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، شیوع ویروس کرونا در کشور، آموزش عالی را نیز تحت تأثیر قرار داد؛ ابتدا یک به یک دانشگاه‌ها را مجبور به تخلیه خوابگاه‌ها و ضدعفونی کردن ساختمان‌ها و محیط‌های عمومی کرد و پس از آن دانشگاه‌ها را بر آن داشت تا زیر ساخت‌های خود را برای آموزش الکترونیک و غیرحضوری آماده کنند.

وزیر بهداشت ۷ اسفندماه اعلام کرد که دانشگاه‌ها یک هفته دیگر یعنی در بازه زمانی (۱۰ تا ۱۵ اسفندماه) تعطیل خواهند بود اما معاون آموزشی وزیر علوم در گفتگویی که با مهر داشت تاکید کرد بخش اداری، بخش پروژه‌ها، بخش تحصیلات تکمیلی، برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌ها و پیشنهاد پروژه‌ها دایر است.

در گزارش زیر به دانشگاه‌هایی اشاره شده که اقدام به ارائه آموزش الکترونیکی کرده اند و تمهیدات و توصیه‌های آموزشی و بهداشتی را برای دانشجویان، اساتید و کارکنان خود در این بازه زمانی در نظر گرفته اند؛

دانشگاه تهران: جلسات دفاع با هماهنگی هیأت داوران برگزار می‌شود

دانشگاه تهران در جدیدترین اطلاعیه خود تاکید کرده که مدیران و همکاران در هفته جاری تدابیر لازم را برای ادامه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه فراهم ساخته و کلاس‌های آموزشی را در قالب آموزش الکترونیکی به صورت فراگیر برگزار کنند و واحدها رابطین خود را تا آخر وقت اداری روز شنبه ۱۰ اسفند به مرکز یادگیری الکترونیکی معرفی کنند. تمامی اطلاعیه‌ها در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های الکترونیکی از طریق لینک https://utec.ut.ac.ir/web/academics/reference قابل دسترسی است.

در بخشی دیگر از اطلاعیه این دانشگاه آمده است که نحوه برگزاری کلاس‌های عملی، آزمایشگاهی و جبرانی متعاقباً اعلام می‌شود. همچنین برگزاری جلسات دفاعیه‌های پایان نامه‌ها و رساله‌ها با هماهنگی واحدها و اعضای هیأت داوران به روال معمول ادامه می‌یابد. حسب ضرورت، حضور برخی از اعضای هیأت داوران می‌تواند به صورت مجازی باشد.

دانشگاه علم و صنعت: لینک کلاس‌های مجازی در حال ساخته شدن است

دانشگاه علم و صنعت نیز سه شنبه هفته گذشته جلسه آشنایی با سیستم تدریس آنلاین «ال ام اس» را برای اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار کرد. این دانشگاه اعلام کرده است که لینک کلاس‌های مجازی برای دروس در حال ساخته شدن است.

دانشگاه شریف: امکان تعویق جلسات دفاع برای دانشجویان خوابگاهی

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرده است فعالیت‌های پژوهشی و خدمات اداری دانشگاه به دانشجویان، اساتید و کارکنان کما فی‌السابق برقرار خواهد شد، همچنین اطلاع رسانی در خصوص دروس عملی از قبیل کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، دروس گرافیک و تربیت بدنی از طرف معاونت آموزشی دانشگاه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی در سال جدید اعلام می‌شود.

از سوی دیگر برگزاری جلسات دفاعیه‌های تحصیلات تکمیلی و پیشنهادات پژوهشی با حداقل حضار و بدون نیاز به اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه بلامانع بوده و در صورت نیاز و ضرورت امکان تعویق آن برای دانشجویان خوابگاهی وجود دارد.

دانشگاه الزهرا: لینک کلاس‌های مجازی را از اساتید و دانشکده‌ها بگیرید

دانشگاه الزهرا اما تاکید کرده است تمامی کارکنان دانشگاه (رسمی، پیمانی، قراردادی و …) زیر نظر مقام بالاتر خود (معاونین، مدیران، رؤسای دانشکده و پژوهشکده) به صورت شیفتی حضوری و دورکاری به انجام وظایف اداری و پژوهشی خواهند پرداخت و لیست افراد هر شیفت با امضای بالاترین مقام واحد به امور اداری ارسال خواهد شد.

این دانشگاه نیز گفته است دانشجویان برای وارد شدن به کلاس‌های آموزش مجازی آنلاین، لازم است لینک کلاس را از اساتید یا دانشکده‌ها دریافت کنند و زمان بندی کلاس‌ها از طریق اساتید و دانشکده اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشگاه تربیت مدرس: ارائه دو گزینه برای ارائه خدمات الکترونیکی

دانشگاه تربیت مدرس نیز به منظور بهره گیری اعضای هیأت علمی خود از خدمات الکترونیکی دو گزینه انتخابی استفاده از «فضای درسی اختصاصی در سامانه یادگیری الکترونیکی (LMS) برای ارائه محتویات و همچنین خدمات آموزشی» و «برگزاری کلاس آنلاین از طریق نرم افزار وب کنفرانس Adobe connect» پیش بینی کرده است. همچنین ارائه دروس نظری مقطع دکتری (PhD) با حداکثر تعداد ۷ دانشجو از طریق نرم افزار "Adobeconnect" امکانپذیر است.

اعضای هیأت علمی این دانشگاه نیز باید برای برخی فعالیت‌های ضروری آزمایشگاهی، برگزاری برخی جلسات اجتناب ناپذیر دفاعیه رساله و پایان نامه دانشجویان و نیز فعالیت‌های عادی گروه در دانشگاه حضور داشته باشند.

دانشگاه خوارزمی: اعضای هیأت علمی باید سرکار خود حاضر شوند

دانشگاه خوارزمی گفته است که کلاس‌های نظری این دانشگاه از فردا شنبه ۱۰ اسفند به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار و زمان برگزاری کلاس‌های مجازی متعاقباً از سوی دانشکده‌ها اعلام می‌شود؛ این در حالی است که طبق اعلام این دانشگاه، بخش‌های اداری فعال و لازم است اعضای هیئت علمی و کارکنان در محل کار خود حاضر شوند.

دانشگاه پیام نور: پرسنل دارای بیماری‌های تنفسی تا ۱۴ اسفند دورکاری کنند

دانشگاه پیام نور نیز در اطلاعیه خود از افزایش سهم آموزش الکترونیک خود خبر داده است؛ به نحوی که ظرفیت جدیدی برای برگزاری مجازی کلاس‌ها در اختیار استان‌ها قرار گرفته است تا به تشخیص خود و طبق اولویت، بخشی از کلاس‌های رفع اشکال که پیش از این به صورت حضوری برگزار می‌شد را به صورت مجازی برگزار کنند.

این دانشگاه نیز گفته است در صورت لزوم تقویم آموزشی، تغییرات اعمال می‌شود. همچنین معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور امروز اعلام کرد که تمام پرسنل دانشگاه پیام نور دارای بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای، بانوان باردار و بیماری‌های خاص تا ۱۴ اسفند ماه به دورکاری می‌روند.

دانشگاه خواجه نصیر: دانشجویان قبل از مراجعه حضوری، تماس بگیرند

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در حالی که هنوز درباره نحوه تشکیل کلاسهای الکترونیکی اطلاع رسانی نکرده اما گفته است دانشجویان از پرداخت جریمه روز شمار در اسفندماه معاف خواهند بود. این دانشگاه به دانشجویان توصیه کرده قبل از حضور در دانشگاه با شماره واحد مربوطه تماس بگیرند و یا در صورت عدم حضور کارشناسان تقاضای خود را از طریق ایمیل (مراجعه به وب سایت معاونت‌ها) ارسال کنند.

مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرده است همکارانی که مبتلا به تب و یا علائم شبیه سرماخوردگی هستند و جانبازان شیمیایی با مشکلات ریوی به دانشگاه مراجعه نکنند. این دانشگاه نیز تاکید کرده که حضور دانشجویان در دانشکده‌ها در صورت ضرورت به تشخیص اساتید راهنما امکان پذیر خواهد بود.

دانشگاه امیرکبیر اما در چندین اطلاعیه در خصوص شیوه برگزاری کلاس‌های مجازی توضیحاتی را ارائه کرده است. این دانشگاه گفته است تشکیل کلاس‌های مجازی برخط (نیما) از طریق سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه به آدرس lms.aut.ac.i امکان پذیر است.

همچنین ساعت برگزاری کلاس‌ها به منظور عدم تداخل، همان ساعت کلاس حضوری است و از روز شنبه ۱۰ اسفند امکان برگزاری وجود دارد.

دانشگاه شهید بهشتی: کارکنان اداری می‌توانند مرخصی بگیرند

دروس نظری دانشگاه شهید بهشتی نیز قرار است از امروز با هماهنگی اساتید به صورت غیرحضوری برگزار شود. براساس اعلام این دانشگاه جلسات دفاع از رساله‌ها و پایان نامه‌ها با مراعات الزامات بهداشتی مطابق مقررات برقرار است و کارکنان واحدهای اداری با حضور در محل کار تا ساعت ۱۴ وظایف خود را انجام خواهند داد. همچنین افرادی که مایل به استفاده از مرخصی هستند با موافقت مدیر مربوطه می‌توانند از مرخصی استفاده کنند.

دانشگاه امام صادق: یک کار پژوهشی و مطالعاتی برای دانشجویان تعریف می‌شود

دانشگاه امام صادق نیز اعلام کرده است اساتید می‌توانند از طریق سامانه‌های آموزش مجازی نظیر سما نسبت به برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی اقدام کنند. همچنین جهت جبران تعطیلی ناخواسته، تعطیلی هفته میان ترم لغو و به پایان نیمسال تحصیلی جاری نیز دو هفته آموزشی اضافه می‌شود.

این دانشگاه گفته است در راستای حفظ سطح علمی و پژوهشی دانشگاه معاونین محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها، مرکز زبان و پردیس خواهران، موظف هستند تا با ارتباط گیری با تک تک استادان در این نیمسال تحصیلی، نسبت به تعریف یک کار در حوزه پژوهشی، نوآوری و یا مطالعاتی برای دانشجویان و دریافت گزارش آن حداکثر تا ابتدای اردیبهشت ماه ۹۹ و ارزیابی گزارشات دانشجویان جهت تخصیص بخشی از نمره ارزیابی دانشجو اقدام کند.

تمام دانشگاه‌های غیرانتفاعی تا پایان سال تعطیل شد

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز در گفتگو که امروز با مهر داشت، اعلام کرده است بخش آموزشی واحد و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تا پایان سال تعطیل است. وی درباره ارائه دروس در زمان تعطیلی دانشگاه و واحدهای غیرانتفاعی گفت: واحدهایی که زمینه و زیرساخت‌های لازم را داشته باشند دروس را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهند و آن واحدهایی که دامنه وسیع اینترنتی ندارند، کلاس‌های جبرانی برگزار خواهند کرد.

براساس اعلام کمیته بحران استانداری قم بخش اداری دانشگاه قم تا روز دوشنبه ۱۲ اسفندماه تعطیل اعلام شده است. همچنین کلاس‌های آموزشی دانشگاه تا پایان سال ۹۸ تعطیل شده و از امروز برخی دروس نظری به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می‌شود.

بنا به تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان، ساعت کار اداری دانشگاه گیلان تا روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ تعیین شده است. همچنین تعطیلی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه گیلان (به جز کلاسهای دوره‌های مجازی) تا ۱۵ اسفند ماه برقرار است.

تاکید دانشگاه صنعتی اصفهان بر انجام تعهدات پژوهشی

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز بر حضور فعال کارکنان و اعضای هیأت علمی در این دوره جهت انجام تعهدات آموزشی غیر حضوری (به صورت قابل انجام)، پژوهشی، فناوری و اجرایی تأکید کرده است. این دانشگاه همچنین گفته است انجام امتحانات جامع و دفاعیه‌های تحصیلات تکمیلی بدون ضرورت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها و با توافق و هماهنگی دانشکده و رعایت ضوابط بلامانع بوده و در صورت ضرورت تعویق آن‌ها، دانشجویان مشمول جریمه نخواهند شد.

دانشگاه یزد: تقویم جدید آموزشی به زودی اعلام می‌شود

دانشگاه یزد نیز با تاکید بر برگزاری امور آموزشی دانشگاه به صورت غیر حضوری از طریق سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه (سامیاد)، گفته است انجام فعالیت‌های پژوهشی و فناوری و اجرایی همچنان ادامه دارد. براساس اطلاعیه مندرج در سایت دانشگاه، تقویم آموزشی به روز شده به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

این دانشگاه اعلام کرده است تمامی جلسات دفاعیه پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی که در اسفند ماه جاری برنامه ریزی شده است، بدون هیچ گونه جریمه‌ای در نیمه دوم فروردین ماه برگزار می‌شود البته در موارد خاص، در صورت تائید مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، برگزاری جلسه دفاعیه بلامانع است.

دانشگاه اصفهان: زمان پایان کلاس‌ها و بازه امتحانات تغییر می‌کند

دانشگاه اصفهان نیز در اطلاعیه خود اعلام کرده است اعضای هیأت علمی پاسخگوی سوالات و مراجعات علمی دانشجویان به خصوص در دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند. همچنین برای انجام تعهدات آموزشی، شامل جبران سرفصل دروس ناشی از وقفه آموزش‌های حضوری و جلوگیری از افت کیفیت برنامه‌ها، معاونت آموزشی در تقویم آموزشی نیمسال دوم ۹۹-۹۸ تجدید نظر کرده و پایان کلاس‌ها و بازه امتحانات را متعاقباً اعلام می‌کند.

این دانشگاه تاکید کرده است در صورت درخواست دانشجویان و یا تشخیص گروه‌های آموزشی تاریخ دفاع از پایان نامه‌هایی که در این ایام است به سال ۹۹ و به حداکثر تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ موکول و دانشجویان شامل بخشودگی جریمه دیرکرد صرفاً در این فاصله زمانی خواهند بود.

دانشگاه گلستان: نظارت معاونت آموزشی بر اجرای سرفصل‌های آموزشی

دانشگاه گلستان نیز اعلام کرده است برگزاری کلاس‌های جبرانی به عهده دانشکده هاست و معاونت آموزشی موظف به نظارت کامل بر اجرای سرفصل‌های آموزشی خواهد بود. همچنین انجام دفاعیه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی بدون ضرورت اسکان دانشجویان در خوابگاه با هماهنگی دانشکده و رعایت ضوابط بلامانع بوده و در صورت ضرورت تعویق آنها دانشجویان مشمول جریمه نخواهد شد. این دانشگاه نیز گفته است تغییر تقویم آموزشی از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی می‌شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی