پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 اسفند 1398 - 14 March 2020


دکتر موسی زرگر و دکتر اسماعیل یزدی دو استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران به رحمت ایزدی پیوستند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه در پیامی ضمن تسلیت درگذشت استاد پیشکسوت دانشگاه نوشت: دکتر موسی زرگر با همکاران و شاگردان مهربان، متعهد و قدردان و حرمت دار استاد فقیدش بود.

در این پیام آمده است: «ما ز بالاییم و بالا می‌رویم

تقدیر الهی این بود که در این ایام جهاد فی سبیل الله برای دفاع از سلامت مردم عزیز کشورمان ستاره‌ای فروزان از کهکشان درخشان پزشکی کشور خاموش شود و غم هجران غریبانه‌اش را بر دل خیل شاگردان و ارادتمندانش بنشاند.

من به عنوان یکی از ارادتمندان استاد دکتر موسی زرگر شهادت می‌دهم که او همواره دغدغه تعالی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان سینا و گروه ریشه دار جراحی را داشت و نهایت توان خود را در این مسیر صرف کرد. نسبت به همکاران و شاگردان مهربان، متعهد و قدردان و حرمت دار استاد فقیدش بود.

اینجانب درگذشت مرحوم دکتر موسی زرگر را به خانواده گرانقدر ایشان، جامعه پزشکی خصوصاً جامعه جراحی و شاگردان ایشان و همکارانم در بیمارستان سینا تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان آرامش ابدی و علو درجات آن مرحوم و برای بازماندگان‌محترمش صبر و اجر مسالت می‌کنم.

روحش شاد و نامش گرامی باد.»

دکتر موسی زرگر (زادهٔ ۱۳۱۴ شهریار) دومین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (در آن دوره: وزیر بهداری و بهزیستی) جمهوری اسلامی ایران بود که از تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۸ تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تصدی این منصب را به عهده داشت. او عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی، درمانی تهران و مدیر گروه جراحی دانشکده پزشکی این دانشگاه بود.

وی همچنین نمایندهٔ ادوار اول (شهریار) دوم و پنجم (تهران) در مجلس شورای اسلامی بود.

موسی زرگر در سال ۱۳۱۴ در روستای حصار طهماسب شهرستان شهریار (۳۰ کیلومتری غرب تهران) زاده شده و پس از تحصیل دوره ابتدایی در شهریار، دیپلم خود را از دبیرستان مروی تهران گرفت. او از سال ۱۳۳۳ تا ۱۳۴۰ مشغول به تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و دانش‌آموخته مقطع دکتری حرفه‌ای پزشکی عمومی در سال ۱۳۴۰ از این دانشگاه است.

وی سپس در سال ۱۳۴۴ دوره دکترای تخصصی جراحی عمومی را به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ موفق به اخذ مدرک فوق تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

زرگر از ابتدای تشکیل دولت جمهوری اسلامی ، در زمینه بهداشت و درمان، دارای سمت‌های اجرایی و آموزشی- دانشگاهی بوده است. وی همچنین در اولین دوره مجلس شورای اسلامی با رای بسیار بالایی (حدود ۸۵ درصد آراء) به عنوان نماینده حوزه انتخابیه شهریار، اشتهارد و رباط کریم در مجلس انتخاب شد.

او در ادوار دوم و پنج مجلس نیز به عنوان نماینده تهران انتخاب و در دوره پنجم به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس فعالیت کرد.

مرحوم دکتر زرگر همچنین عضویت در هیئت تحریریه مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت هیئت ممتحن بورد تخصصی جراحی عمومی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضویت در هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی سمنان و عضویت در کمیته تخصصی پزشکی بالینی گروه پزشکی ستاد انقلاب فرهنگی در ۱۳۶۱ را برعهده داشت.

همچنین دکتر اسماعیل یزدی استاد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اولین متخصص آسیب‌شناسی و جراحی دهان و فک و صورت، بنیانگذار رشته پاتولوژی دهان، فک و صورت و دندانپزشکی نوین ایران و مشاور سازمان جهانی بهداشت و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور درگذشت.

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه در پیامی ضمن تسلیت درگذشت استاد پیشکسوت دندانپزشکی نوشت: دکتر اسماعیل یزدی دل در گرو وطن و ارزشهای انسانی و اسلامی و جامعیتی کم نظیر در علوم تجربی و انسانی داشت.

در این پیام آمده است: «ما از آن اوییم و به سوی او باز می‌گردیم. غروب غمبار ستاره تابناک و چهره ماندگار جامعه دندانپزشکی کشور مرحوم دکتر اسماعیل یزدی در ایام سختی که بر کشور عزیزمان خصوصاً جامعه علوم پزشکی می‌گذرد تلخ و تاسف بار است.

همو که دل در گرو وطن و ارزشهای انسانی و اسلامی داشت و جامعیتی کم نظیر در علوم تجربی و انسانی. حضورش در مجامع علمی و فرهنگی فعالانه و موثر بود و منش آکنده از مهر و محبتش جان انسان‌ها را به او جلب می‌کرد.

اینجانب به نمایندگی از دانشگاه بزرگ‌علوم پزشکی تهران فقدان این استاد فرهیخته را به خاندان‌محترم، شاگردان و جامعه دندانپزشکی کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برایشان در غم درگذشت آن استاد فرزانه صبر و اجر مسالت می‌کنم.

به روح بلندش درود می‌فرستم و آرامش ابدی و علو درجات را برای آن مرحوم مسالت دارم.

فرو شدن چو بدیدی برامدن بنگر / غروب شمس و قمر را چرا زیان باشد»

دکتر اسماعیل یزدی اولین متخصص آسیب‌شناسی و جراحی دهان و فک و صورت، بنیانگذار رشته پاتولوژی دهان، فک و صورت و دندانپزشکی نوین ایران و مشاور سازمان جهانی بهداشت بود که عضویت پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور را نیز بر عهده داشت.

دکتر اسماعیل یزدی در سال ۱۳۱۰ در قزوین متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تهران و دبیرستان را در دارالفنون به اتمام رساند سپس به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۳۲ با کسب رتبه اول از دانشکده دندانپزشکی دانشگا ه تهران فارغ التحصیل شد و به واسطه احراز رتبه اول، نشان درجه اول فرهنگ بورس تحصیلی ایالات متحده آمریکا را دریافت کرد.

وی تحصیلات تخصصی خود را در رشته‌های جراحی و آسیب‌شناسی دهان و فک و صورت در مراکز وابسته به دانشگاه هاروارد و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تافتس در شهر بوستن به پایان رساند و سال ۱۳۳۸ علی رغم پیشنهاد این دانشگاه برای اشتغال، با عشق خدمت به میهن، به ایران بازگشت و اولین ارزشنامه تخصصی در جراحی فک و دهان به عنوان یکی از رشته‌های تخصصی دندانپزشکی را دریافت کرد.

دکتر یزدی به عنوان چهره ماندگار اولین مطب تخصصی و جراحی دهان و فک و صورت را در سال ۱۳۳۹ راه اندازی کرد و تاسیس رشته آسیب‌شناسی فک و دهان، بنیانگذاری رشته پاتولوژی دهان وفک و صورت، دوره تخصصی فک و دهان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران، اولین آزمایشگاه تشخیص و تحقیقات آسیب‌شناسی فک و دهان، عضو شورای سردبیری مجله AIM فرهنگستان علوم، دریافت دونشان درجه یک فرهنگ و دانش را در کارنامه خود دارد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی از سال ۱۳۷۱ تاکنون، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰، معاون پژوهشی فرهنگستان علوم پزشکی، عضویت در شورای واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نماینده وزارت فرهنگ و آموزش عالی در کمیته دندانپزشکی نظام پزشکی، عضویت در کمیسیون پزشکی شورای پژوهش‌های کشور، عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عضو پیوسته جامعه بین المللی آسیب‌شناسان فک و دهان، عضو افتخاری کانون پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مقیم آلمان و عضویت در جامعه بین المللی جراحان دهان و فک و صورت تنها بخشی از فعالیت‌ها و افتخارات دکتر اسماعیل یزدی است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی