پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 فروردین 1399 - 25 March 2020


معاون تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به برنامه این دانشگاه برای اشتغال زایی و کمک به تولید گفت: پیش بینی ما تا ۳ سال آینده این است که ۱۰۰ سرای نوآوری و ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال ایجاد شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از روح الله دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد این معاونت در حوزه فناوری در سال ۹۸ و در راستای کمک به تولید گفت: به نظر بنده در دانشگاه آزاد دو اتفاق بزرگ باید در حوزه فناوری و نوآوری رخ می داد که اتفاق افتاد؛ نخست ریل گذاری در حوزه فناوری، نوآوری و تدوین قانون جامع و سهل بود که در این زمینه قانون جامع «بازار فناوری و سرای نوآوری» به تصویب هیات امنای دانشگاه رسید. اتفاق دوم تخصیص زیرساخت ها اعم از ساختمان و بودجه بود که در این زمینه نیز موافقت های لازم صورت گرفت و کارهای اداری مربوط به واگذاری ساختمان ها نیز انجام شد.

دهقانی افزود: جز اصلی توسعه در بحث فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد «سراهای نوآوری» هستند؛ سراهای نوآوری دانشگاه آزاد شامل زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز TTO، مراکز شتابدهی، مراکز کسب و کار، مراکز ثبت اختراع و مراکز خدمات فناوری هستند که به صورت متمرکز ایجاد می‌شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه این سراها می‌توانند با تبدیل ایده‌ها و دستاوردهای علمی واحدها به محصولات و خدمات مورد نیاز جامعه، باعث ثروت‌آفرینی برای خودشان و دانشگاه شوند، اظهار کرد: از منظر دیگر توسعه سراها باعث ایجاد نیازهای پژوهشی تقاضامحور از طرف شرکت‌های مستقر در سراها خواهد شد که پیگیری این نیازهای واقعی پژوهشی، موجب نشاط بیشتر علمی و اقتصادی مراکز تحقیقاتی می‌شود. از طرفی دیگر اگر مراکز تحقیقاتی، محصولی را توسعه داده باشند می‌توانند از طریق سرا به تجاری‌سازی آن بپردازند.

۸ سرای نوآوری در سال ۹۸ مجوز گرفت

دهقانی ادامه داد: خوشبختانه در ماه های پایانی سال ۹۸ شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد تشکیل شد که وظیفه اصلی این شورا ارائه مجوز به سراهای نوآوری است. تا پایان سال ۹۸، ۴ جلسه این شورا برگزار شد و در مجموع برای راه اندازی ۱۷ سرای نوآوری درخواست ارائه شده که تاکنون ۸ سرا مجوز اولیه فعالیت خود را گرفتند.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، سرای نوآوری «کشت و تجاری سازی گیاهان زینتی» در واحد گرگان استان گلستان، سرای نوآوری «صنایع فلزی و ماشین سازی» در واحد خمینی شهر اصفهان، سرای نوآوری «مبل و منبت» در واحدملایر استان همدان، سرای نوآوری «صنایع چرم» در واحد تبریز استان آذربایجان شرقی، سرای نوآوری «پوشاک» در واحد یزد و سرای نوآوری «طلا و جواهر» در واحد نجف آباد استان اصفهان راه اندازی شد.

نقش سراهای نوآوری در تولید و اقتصاد مقاومتی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه هدفگذاری دانشگاه این است که در هر استان بین یک تا چند سرای نوآوری راه اندازی شود، گفت: سراهای نوآوری علاوه بر اینکه می‌توانند در محدوده دانشگاهی تأثیرگذار باشند و افراد بسیاری را به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهند و شرکت‌های کارآفرین ایجاد کنند، در تولید و اقتصاد مقاومتی نیز نقش بسیار مؤثری ایفا خواهند کرد.

دهقانی با اشاره به اینکه سرای نوآوری را با همکاری ترکیبی صنعت‌گران و دانشگاه طراحی، مدیریت و اجرایی می‌کنیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد سراهای نوآوری به دنبال تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم است تا مدرکی که به دانشجویان خود می‌دهد، مدرک کارآفرینی، فناوری و نوآوری باشد و بتواند کارآفرینی و اشتغال زایی جوانان را تأمین کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد به همکاری با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای توسعه زیرساخت های فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: در همین راستا طی هماهنگی با ریاست دانشگاه آزاد استان تهران و روسای واحدهای تهران نزدیک به ۳۰ هزار متر مربع از بهترین ساختمان های دانشگاه به سراهای نوآوری اختصاص داده شد؛ به طوری که قرار است ساختمان دانشکده هنر، که یک ساختمان ۱۵ هزار متر مربعی است به سرای نوآوری صنایع هنری و خلاق تبدیل شود.

امتیاز سراهای نوآوری برای دانشجویان سایر استان ها

وی افزود: یکی دیگر از ساختمان ها، ساختمان دکتر قریب است که در میدان انقلاب واقع شده و ۸ هزار متر مربع فضا دارد. این فضا قرار است به سرای نوآوری توسعه فناوری های منطقه ای اختصاص یابد؛ در واقع برنامه کلان ما این است که دانشجویانی که از شهرستان به تهران می آیند و ۵-۶ سال اینجا درس می خوانند بتوانند با همشهری ها و هم استانی های خودشان یک تیم استارت آپی شکل دهند و حول نیازهای فناوری منطقه خودشان فعالیت کنند. و در ادامه در طول دوره تحصیلی روی ایده هایشان کار کنند و وقتی به پختگی رسید برای ادامه کار به شهرشان بازگردند.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه یک فضای ۲-۳ هزار متری در شهرک غرب که مربوط به واحد غرب تهران است، تبدیل به سرای نواوری فناوری های سلامت و سرای نواوری فناوری های اموزشی خواهد شد، افزود: ساختمان شفق در سعادت آباد که مربوط به واحد تهران جنوب است، تبدیل به سرای نوآوری در حوزه های بورس، حقوق و مهندسی خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: همچنین قرار است سرای نوآوری «فناوری های همگرا» که در حوزه فیزیک فعالیت می کند، در فضایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع واقع در واحد یادگار امام ایجاد شود.

راه اندازی سرای نوآوری «فناوری سلامت» و «فناوری منطقه ای» در سال ۹۹

وی با اشاره به اینکه قرار بود توسعه فناوری های منطقه ای در ۲۰ اسفند ۹۸ افتتاح شود که متاسفانه به دلیل شرایط موجود در کشور امکان استقرار تیم ها در آن وجود نداشت و افتتاح آن به تعویق افتاد، افزود: سرای نوآوری فناوری های سلامت و فناوری آموزش آموزشی آماده بهره برداری است و در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

دهقانی اضافه کرد: سرای نوآوری صنایع هنری واقع در دانشگاه هنر نیاز به بازسازی دارد و پیش بینی ما این است که افتتاح این سرا حدود ۶ ماه به طول بیانجامد.

۱۰۰ سرای نوآوری تا سه سال آینده راه اندازی می شود

معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پیش بینی ما تا ۳ سال آینده این است که ۱۰۰ سرای نوآوری و ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال ایجاد شود و فکر می کنیم تا دو سال آینده دانشگاه آزاد تبدیل به یکی از مؤسسات آموزش عالی پیشرو در زمینه تولید ثروت و فناوری در کشور شود.

پخش موشن گرافی با موضوع فناوری در کلاس های درسی

وی در ادامه به یکی دیگر از برنامه های این معاونت در حوزه فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: قرار است از ابتدای سال ۹۹ یک سری محتوا، انیمشین ها و موشن گرافی هایی برای آشنایی اساتید و دانشجویان با مفاهیم نوآوری، فناوری، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در تمامی کلاس های دانشگاه آزاد پخش شود. این محتواها در تمامی رشته ها اعم از علوم انسانی، پزشکی مهندسی در ابتدای کلاس به نمایش درخواهد آمد و به نظر میرسد بعد از گذشت یکی دو ماه از پخش این آیتم ها حجم وسیعی از دانشجویان و اساتید به سمت حوزه فناوری روی خواهند آورد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی