پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 فروردین 1399 - 26 March 2020


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: در مرکز تله مدیسین، فرد مشکوک به کرونا، توسط یک کامپیوتر و دوربین با پزشک متخصصی که مشخص شده است، ارتباط برقرار می کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره فعالیت‌های ستاد مرکزی مقابله با کرونای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به توانمندی‌های دانشگاه، عزم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه حل مسئله به حل مسائل فعلی جامعه با موضوع کرونا معطوف شد. در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تشکیل ستاد مرکزی مقابله با کرونا برنامه هایی را در کمک به حل مسئله کرونا در کشور تدوین کرد.

وی اظهار داشت: خدمات رسانی مستقیم در پذیرش بیماران در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی همچون فرهیختگان، بوعلی و امیرالمومنین، راه اندازی آزمایشگاه مجهز برای بررسی و شناسایی مولکولی ویروس کرونا، راه اندازی مرکز مستقل مشاوره روانشناختی تلفنی به هموطنان، آماده سازی فضای مناسب برای قرنطینه در برخی از واحد ها با هماهنگی ستاد مرکزی کرونای استان تهران، ارائه خدمات پزشکی از راه دور به جامعه، از جمله برنامه ها و فعالیتهای این ستاد است.

رئیس ستاد مرکزی مقابله با کرونای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: در مرکز مستقل مشاوره روانشناختی ستاد مرکزی استان تهران ۳۰ متخصص روانشناس حضور دارند. بیماری کرونا متاسفانه برای برخی از خانواده ها پیامدهای روانی را به دنبال دارد و متخصصان ما در این مرکز آماده پاسخگویی به خانواده های عزیز در این زمینه هستند. بسیاری از سؤالات مردم توسط متخصصان این مجموعه قابل پاسخگویی است و مقداری از التهاب جامعه به این وسیله کاسته می‌شود.

آقامیری در ادامه گفت: از دیگر فعالیت‌های مجموعه ستاد مرکزی مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که وظیفه خدمت رسانی به عنوان مشاوره پزشکی از راه دور را دارد، کمیته تله‌مدیسین در مجتمع صفائیه ابوالفتوح رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری است، در آنجا اتاقی برای این طرح اختصاص داده شد و پزشک متخصص به همراه دستیار مجرب در آنجا مستقر است.

وی با بیان این که افراد بومی و محلی می‌توانند به این مجموعه مراجعه کرده و معاینه شوند، افزود: افراد پس از مراجعه و دریافت توصیه‌های پزشکی، در این مرکز با هدف آگاهی بخشی درباره کرونا راهنمایی شده و به سوالات آن‌ها پاسخ داده می‌شود. در صورتی که احتمال داده شود فرد مراجعه کننده به بیماری کرونا مبتلا است، در مرکز تله مدیسین، فرد مشکوک به کرونا، توسط یک کامپیوتر و دوربین به پزشک متخصصی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران مشخص شده است، مرتبط می‌شود.

 آقامیری ادامه داد: به عبارتی فرد بیمار با پزشک متخصص به صورت تصویری ارتباط برقرار می‌کند و پزشک متخصص پس از پرسیدن سوالاتی که از بیمار مطرح می‌کند، برای بیمار پرونده الکترونیکی پزشکی تشکیل داده و موارد را ثبت می‌کند. در ادامه برای شخص نسخه‌ای تجویز شده و پزشک متخصص نقطه‌ نظرات خود را به فرد مشکوک به بیماری کرونا اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تأکید بر اینکه این طرح چند مزیت دارد، اظهار داشت: در این طرح از مراجعه مردم به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌شود؛ چرا که حضور مردم در مراکز درمانی باعث شیوع آلودگی خواهد شد و دومین مزیت، جلوگیری از حرکت‌ها و رفت‌ و آمدهای غیرضروری در سطح شهر است. راه‌اندازی این مجموعه عزمی عمومی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

آقامیری با تأکید بر این که راه اندازی این مجموعه حرکتی جهادی است، گفت: افراد متوجه می‌شوند در موقعیت‌های بحرانی می‌توانند در حد توان خود ایثار کنند و این مدلی مناسب در راستای توسعه همکاری‌های بیشتر با ایثار، جهاد، فرهنگ گذشت و جوانمردی خواهد بود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی