پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 فروردین 1399 - 05 April 2020


دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران گفت: لغو حضور و غیاب، برگزاری کلاس ها به صورت آفلاین و یا ضبط کلاس های آنلاین و ایجاد شرایط حذف اضطراری بدون محدودیت از خواسته های دانشجویان است.

پرتال دانشگاهی به نقل از سید نیما ذبیحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان به دلیل مشکلات آموزش مجازی، خواستار حذف ترم و یا حذف دروس هستند، اظهار کرد: در آغازین روزهای آموزش مجازی در دانشگاه اعلام شد، اینترنت رایگان می‌شود اما این امر محقق نشد؛ از طرفی دیگر مسئولان دانشگاه مطرح کردند که مشکلی از بابت حضور و غیاب در کلاس‌های مجازی وجود نداشته و همچنین منعی برای استفاده از سایر سامانه‌ها به غیر از سامانه اصلی دانشگاه وجود ندارد.

مشکلات نرم افزاری سامانه دانشگاه

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران افزود: اما به تازگی اعلام شد حضور و غیاب در کلاس‌های مجازی الزامی است و صرفاً باید از سامانه اصلی دانشگاه برای حضور در کلاس‌ها استفاده کرد؛ این در حالی است که به دلایل مختلف از جمله مشکلات نرم افزاری، عدم دسترسی به اینترنت و یا قطع و وصل‌های مکرر همه دانشجویان نمی‌توانند آنلاین شوند. بسیاری از دانشجویان پیش از اجباری شدن کلاس‌های نظری، حتی نمی‌توانستند وارد سامانه شوند و پیش بینی می‌کنیم از امروز به دلیل تعداد زیاد دانشجویان برای حضور در کلاس‌های مجازی بسیاری نتوانند به سامانه وارد شوند.

آمار برگزاری ۷۰ درصدی کلاس‌های آموزش مجازی صحیح نیست

وی ادامه داد: رئیس دانشگاه در مصاحبه‌ای اعلام کرده است ۷۰ درصد برنامه‌های آموزشی دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ در حالی که براساس آماری که از دانشکده‌ها مختلف گرفتیم، بعضاً در برخی دانشکده‌ها ۳۰ درصد کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده است. در همین رابطه به رئیس دانشگاه نامه‌ای ارسال کردیم و در آن نوشتیم که این آمار صحیح نیست و آموزش مجازی با مشکلاتی همراه است.

مشکلات دانشجویان فنی مهندسی در یادگیری دروس به صورت مجازی

ذبیحی با اشاره به پایین بودن کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی، دانشجویان با مشکلاتی مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: برای دانشجویانی امثال من که در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنیم، شاید بتوان دروس را خواند و مدیریت کرد اما دانشجویان فنی مهندسی و علوم پایه بعضاً محتوای دروس را در کلاس‌های مجازی متوجه نمی‌شوند.

شهریه دانشجویان شبانه برگشت داده شود

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه عودت هزینه دانشجویان شبانه یکی دیگر از درخواست‌های دانشجویان به شمار می‌رود، گفت: دانشجویان کارشناسی خواستار تعویق زمان دفاع یایان نامه در دوره کارشناسی هستند چرا که نه به منابع دسترسی دارند نه به استاد. البته دانشگاه دفاع از پایان نامه ارشد را تا پایان شهریور تمدید کرده است که امیدواریم برای این دوره نیز زمان دفاع تمدید شود.

خواستار حذف اضطراری دروس بدون قید و شرط هستیم

وی ادامه داد: لغو هر گونه حضور و غیاب، برگزاری کلاس‌ها به صورت آفلاین و یا ضبط کلاس‌های آنلاین و ذخیره آن و ایجاد شرایط حذف اضطراری بدون محدودیت تعداد و بدون تأیید استاد از دیگر خواسته‌های دانشجویان است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران افزود: چندی پیش دانشگاه درباره کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی یک نظرسنجی برگزار کرد اما نتایج آن را اعلام نکرد؛ شورای صنفی همین سوالات را در کانال خود به نظرسنجی گذاشت و تاکنون ۳ هزار و ۳۵۰ نفر در آن شرکت کرده اند.

نظرسنجی از دانشجویان درباره کلاس‌های آموزش مجازی

ذبیحی با اشاره به نتایج این نظرسنجی به برخی از آن‌ها اشاره کرد و افزود: دانشجویان در پاسخ به این سوال که آیا موافق با آموزش الکترونیک هستند یا خیر، ۶۹ درصد موافق نبودند، ۱۷ درصد گزینه متوسط را انتخاب کردند و ۱۳ درصد موافق بودند.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان در پاسخ به این سوال که آیا اساتید تاکنون آمادگی برگزاری کلاس الکترونیک را داشته اند؟ اعلام کرده اند که ۶۰ درصد آمادگی نداشتند، ۳۵ درصد گفتند تا حدودی و ۴ درصد گفتند آمادگی داشتند. در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دانشجویان برای ورود به کلاس‌های مجازی از چه سامانه‌ای استفاده کرده اند؟ ۸۱ درصد گفته اند از سامانه دانشگاه وصل شده اند، ۳۱ واتساپ، ۱ درصد اسکای روم، ۸ درصد اسکایپ و ۲۵ درصد سایر سامانه‌ها نظیر تلگرام.

میزان رضایت دانشجویان از سامانه یادگیری دانشگاه

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران افزود: دانشجویان در پاسخ این سوال که در صورت استفاده از سامانه یادگیری از آن رضایت دارید؟ ۴۷ درصد گفته اند اصلاً، ۲۸ درصد گزینه کم، ۱۹ درصد متوسط و ۵ درصد گزینه زیاد را انتخاب کرده اند. همچنین ۵۴ درصد دانشجویان از کیفیت یادگیری الکترونیک اصلاً رضایت نداشتند، ۲۹ درصد کم رضایت داشتند، ۱۲ درصد متوسط و ۴ و نیم درصد گزینه زیاد را انتخاب کرده اند.

ذبیحی اضافه کرد: دانشجویان در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه تا چه حد برای ورود به سامانه دانشگاه مشکل داشتید؟ ۴۳ درصد گفته اند زیاد مشکل داشتیم، ۱۹ درصد گزینه کم و ۲۸ درصد گزینه متوسط را انتخاب کردند و ۸ درصد نیز اعلام کرده اند که مشکلی نداشتند.

وی افزود: دانشجویان درباره میزان نظم در کلاس‌های نظری ۳۵ درصد گفته اند نظمی وجود نداشته، ۴۲ گزینه کم و ۱۸ درصد گزینه متوسط را انتخاب کرده اند و ۴ درصد اعلام کردند نظم خوبی وجود داشته است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی