پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 فروردین 1399 - 06 April 2020


در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی ۶ خوشه کاری با کمک واحدهای دانشگاه در راستای مسائل مربوط به مقابله همه‌ جانبه با ویروس کرونا ایجاد شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، در راستای مسائل مربوط به مقابله همه‌جانبه با ویروس کرونا به منظور ایفای نقش مؤثر دانشگاهیان در مواجهه با پاندمی کرونا و بررسی علمی ابعاد گوناگون آن و ارائه راهکارهای عملیاتی جهت مقابله مناسب و مطلوب با آن اقداماتی در معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفته که یکی از آنها تشکیل خوشه‌های کاری با هدایت معاونین پژوهشی دانشکده ها و پژوهشکدها بوده است.

در همین راستا شش خوشه حول محور مسائل مربوط به ویروس کرونا به شرح زیر تشکیل شده که فعالیت‌های آنها به شرح زیر ارائه می‌شود: 1- خوشه زیست-علمی‌ـ‌فناوری که به بررسی مسائل متمرکز بر علوم و فناوریهای زیستی می‌پردازد. ۲-خوشه طراحی-تولید که درگیر مسائل طراحی و تولید انواع دستگاههای مورد استفاده در این حوزه همانند دستگاههای ضد عفونی کننده، ونتیلاتورها، دستگاههای تصفیه هوا و ...است. ۳- خوشه مسائل حقوقی ۴- خوشه مسائل اجتماعی که از دو منظر روان‌شناسی و جامعه‌شناسی به بررسی مسائل رفتارهای انفرادی و جمعی در مواجهه با این رخداد می‌پردازد. ۵- خوشه مسائل اقتصادی‌ـ‌سیاسی که مسائل اقتصادی و سیاسی مترتب بر این رویداد را بررسی می کند. ۶- خوشه آسیب‌شناسی دینی و اخلاق این خوشه‌ها با تشکیل کارگروه‌های مجازی در صدد تبیین مسائل و چالش‌های پیش‌رو و یافتن راهکارهای مناسب برای گریز از آسیب‌های پیش آمده و استفاده مناسب از فرصت‌های پیش‌رو هستند.

امید است این خوشه‌ها پس از عبور از مرحله شکل‌گیری و رسیدن به مرحلة بلوغ با همفکری و استفاده مناسب از تمامی توان و ظرفیت حقیقی دانشگاهیان بتوانند نقش و وظیفة خود را در صحنة رخداد پیش‌آمده به خوبی ایفا کنند.

به زودی گزارش دستاوردهای این خوشه ها به اطلاع همگان خواهد رسید. 



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی