پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          01 اردیبهشت 1399 - 20 April 2020


جزئیات تسهیلات آموزشی دانشگاه شریف برای دانشجویان این دانشگاه در نیمسال دوم ۹۸-۹۹ اعلام شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص تغییرات موقت برخی از مقررات آموزشی در نیمسال دوم ۹۹-۱۳۹۸، (به دلیل مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا)، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است؛

پیرو ابلاغیه ۱۱ فروردین ۹۹ معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه رهنمودهایی برای نحوه ادامه فعالیت‌های آموزشی و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای دانشجویان دانشگاه‌ها در نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ با توجه به شرایط خاص پیش آمده، موضوع در چندین جلسه شورای آموزش و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به شرایط خاص دانشگاه صنعتی شریف و در راستای رفع مشکلات آموزشی دانشجویان این دانشگاه تغییرات موقت زیر در مورد مقررات آموزشی مقاطع مختلف به شرح زیر به تصویب رسید.

لازم به ذکر است که این تغییرات صرفا برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ در نظرگرفته شده و در صورت عادی شدن شرایط به تشخیص مراجع ذی‌صلاح در نیم سال‌های بعد موثر نخواهند بود.

الف- تغییرات مرتبط با دوره کارشناسی برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸

۱- در صورت عادی شدن شرایط و رفع محدودیتهای مرتبط با شیوع بیماری کوید-۱۹، افزودن تعداد محدودی هفته (در حد یک- دو هفته) به طول نیم‌سال جهت اجرای فشرده دروس عملی و برگزاری با تاخیر امتحانات پایان نیمسال.

۲- امکان حذف اضطراری(w) دو درس در بازه زمانی مشخص شده در تقویم ترم به شرط باقی ماندن حداقل ۸ واحد درسی.

توضیح: تعداد مجاز حذف w از یک درس به دو درس (نظری و عملی) افزایش یافته است. شرط نظری بودن درس برداشته شده و حذف درس عملی نیز امکان پذیر شده است. کف واحد باقی مانده به ۸ واحد کاهش یافته است.

۳- امکان حذف نیمسال دوم ۹۹-۱۳۹۸ در بازه زمانی مشخص شده در تقویم ترم برای دانشجویانی که قبلا حداکثر دو مورد حذف نیمسال با احتساب در سنوات داشته اند.

توضیح: تعداد مجاز حذف نیم سال از دو به سه افزایش یافته است.

(پس از انجام حذف نیمسال، بدون احتساب شدن آن در سنوات همچنان نیاز به ارایه دلایل و مستندات کافی و موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه دارد.)

 ۴- مهلت دریافت نمره دروس پروژه کارشناسی و کارآموزی برای دانشجویانی که در این نیمسال در این دروس ثبت نام دارند تا ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ تمدید می شود و نیازی به ثبت نام مجدد یا تمدید در تابستان ندارند.

۵- برای دانشجویی که تا پایان نیمسال اول ۹۹-۱۳۹۸ حداکثر ۲۶ واحد درسی باقیمانده جهت دانش‌آموختگی داشته باشد تسهیلات زیر در نظر گرفته می شود:

امکان استفاده از معرفی به استاد دو درس به شرط آن که اولا در طول تحصیل (شامل نیمسال دوم ۹۹-۱۳۹۸) حداقل یک بار این دروس را اخذ کرده باشد و ثانیا سایر دروس لازم برای احراز دانش‌آموختگی را گذرانده باشد و با گذراندن دروس معرفی به استاد حداکثر تا پایان تابستان امسال دانش آموخته شود.

توضیح: تعداد مجاز معرفی به استاد از یک به دو درس افزایش یافته و شرط این که قبلا از درس افتاده باشد حذف شده است.

امکان ارسال نمره دروس این گونه دانشجویان به صورت تکی توسط استاد زودتر از ارسال لیست کامل نمرات.

ب- تغییرات مرتبط با کلیه دوره‌های تحصیلات تکمیلی و حذف دروس آن برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸

۱- حذف بیش از یک درس و یا حذف بدون احتساب نیمسال صرفا با دلایل موجه و مستدل و در طول سنوات مجاز دانشجو قابل بررسی بوده و تصمیم گیری در مورد آن منوط به موافقت مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه و تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه خواهد بود. ضمنا دانشجویان تحصیلات تکمیلی حداکثر تا تاریخ ۱۵ اردیبشهت ۱۳۹۹ مهلت خواهند داشت درخواست خود را مبنی بر حذف یک درسِ مازاد و یا حذف نیمسال از طریق سامانه آموزش و تکمیل فرم "درخواست دانشجو از مدیریت تحصیلات تکمیلی" ارسال کنند. بدیهی است، حذف تکدرس در موعد مقرر کماکان از اختیارات دانشجو است که مستلزم تایید استاد راهنما و معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده خواهد بود.

۲- حذف دروس عملی و آزمایشگاه در قالب حذف تکدرس برای دانشجویان امکان پذیر خواهد بود.

۳-دروس عملی و آزمایشگاهی، بنا به تشخیص استاد درس و دانشکده در صورت فراهم شدن شرایط، می توانند در تابستان ادامه یافته و تا قبل از شروع نیمسال بعدی نسبت به ارسال نمرات آنها اقدام گردد. در غیر اینصورت این دروس می‌توانند بصورت نا تمام در کارنامه دانشجو درج و در نیمسال بعدی ادامه یابند و یا توسط دانشگاه از برنامه درسی ۲-۹۸ حذف گردند.

۴- چنانچه کلاس‌هایی به هر علت تشکیل نگردند، اینگونه دروس با تشخیص معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از برنامه آموزشی ۲-۹۸ حذف شده و ثبت نام در این دروس از کارنامه دانشجویان حذف خواهد شد.

 ج- تغییرات مرتبط با دوره کارشناسی ارشد برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸

افزایش سقف سنوات مجاز فقط در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که به تشخیص کمیسیون موارد خاص دانشگاه، با حذف بیش از یک درس و یا حذف نیمسال بدون احتساب در سنوات موافقت شده باشد.

۱- با توجه به اینکه دانشگاه زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری جلسات دفاع بصورت غیر حضوری را فراهم نموده و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مجوز برگزاری جلسات دفاع بصورت غیر حضوری را صادرنموده است، لذا تعویق در برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خارج از سنوات مجاز تحصیلی و سنوات مصوب کمیسیون موارد خاص، صرفا با دلایل موجه و مستدل قابل بررسی بوده و نهایتا به تشخیص و تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه خواهد بود.

تبصره ۱: دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۱۳۹۶ که مطابق حکم کمیسیون موارد خاص دانشگاه حداکثر تا پایان خرداد ۱۳۹۹ مهلت دفاع داشته‌اند، می‌توانند با ثبت نام ترم تابستانی حداکثر تا پایان تیرماه از پایان نامه خود دفاع کنند و در اینصورت از پرداخت شهریه ترم تابستانی معاف خواهند شد.

تبصره ۲: در صورتیکه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۶ به دلیل ماهیت تجربی و یا لزوم انجام کار میدانی و شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا، نتوانند تا قبل از پایان تیر ماه از پایان نامه خود دفاع نمایند، حد اکثر تا تاریخ ۱۵ اردیبشهت ۱۳۹۹ مهلت خواهند داشت درخواست خود را مبنی بر تمدید سنوات از طریق سامانه آموزش و تکمیل فرم "درخواست دانشجو از مدیریت تحصیلات تکمیلی" ارسال نمایند. در اینگونه موارد چنانچه دانشجو در نیمسال دوم سالی تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ فقط در پایان نامه ثبت نام داشته باشد، بنا به تشخیص کمیسیون موارد خاص می توانند مشمول حذف نیمسال بدون احتساب شود و چنانچه تا قبل از نیمه آذر ماه ۹۹ از پایان نامه خود دفاع کنند از پرداخت شهریه ترم تابستانی و نیمسال هفتم معاف خواهند شد.

۲- حذف تکدرس و یا دروس(که با تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه باشد) در نیمسال ۲-۹۸، مشمول پرداخت شهریه نخواهد شد.

۳- دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۸ باید با برگزاری جلسات مجازی با استاد راهنما تلاش نمایند طرح و تصویب پیشنهاد پایان نامه خود را پیگیری نموده و تا قبل از شروع نیمسال سوم تحصیل نسبت به درج آن در سامانه آموزشی اقدام نمایند تا بتوانند در نیمسال سوم تحصیلی در پایان نامه ثبت نام نمایند. چنانچه به دلایل موجه امکان تصویب موضوع پایان نامه تا قبل از مهلت ثبت نام نبمسال سوم وجود نداشته باشد، لازم است درخواست ثبت نام با تاخیر در پایان نامه در نیمسال سوم بعد از موافقت دانشکده از طریق سامانه آموزشی برای بررسی برای مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال گردد.

د- تغییرات مرتبط با دوره دکتری برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸

۱- دانشجویان دکتری که در نیمسال ۲-۹۸ فقط در دروس امتحان جامع، پیشنهاد پژوهشی و یا رساله دکتری ثبت نام داشته باشند، می‌توانند در صورت داشتن دلایل موجه (مانند عدم برگزاری امتحان جامع و یا عدم دسترسی به امکانات سخت افزاری و آزمایشگاهی برای امکان‌سنجی یا پیشبرد رساله) درخواست خود را مبنی بر حذف نیمسال بدون احتساب از طریق سامانه آموزش و تکمیل فرم "درخواست دانشجو از مدیریت تحصیلات تکمیلی" ارسال نمایند. کلیه درخواستها باید با تایید و موافقت استاد راهنما و معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده باشند.

۲- دانشجویان دکتری که در نیمسال ۲-۹۸ علاوه بر دروس امتحان جامع یا پیشنهاد پژوهشی در دروس دیگری ثبت نام داشته باشند، می‌توانند در صورت داشتن دلایل موجه (مانند عدم برگزاری امتحان جامع و یا عدم دسترسی به امکانات سخت افزاری و آزمایشگاهی برای امکان‌سنجی ) و ارسال مستندات درخواست خود را مبنی بر حذف درس (خارج نمودن ثبت نام) برای امتحان جامع و یا پژوهشی از طریق سامانه آموزش و تکمیل فرم "درخواست دانشجو از مدیریت تحصیلات تکمیلی" ارسال کنند.

این گونه درخواست‌ها باید با تایید و موافقت استاد راهنما و معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده باشد. در صورت موافقت با درخواست، ثبت نام دانشجو در سایر دروس در نیمسال ۲-۹۸ در کارنامه باقی مانده و بنا به تشخیص مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دانشجو برای یک نیمسال از پرداخت شهریه های مصوب، مرتبط با تعویق در برگزاری امتحان جامع یا دفاع از پیشنهاد پژوهشی معاف خواهد شد.

۳- مطابق مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اولویت با برگزاری جلسات دفاع از رساله های دکتری بصورت حضوری و موکول کردن آن به بعد از رفع نگرانی از شیوع بیماری کرونا می‌باشد. جلسات دفاع از رساله های دکترا فقط به تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده و در صورت عدم امکان تعویق در برگزاری جلسه دفاع به دلیل شرایط خاص دانشجو، می توانند بصورت غیر حضوری برگزار گردند. این مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه در صورت ادامه نگرانی از شیوع بیماری کرونا تا ابتدای تیرماه، مجددا توسط این شورا مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

۴- برای دانشجویانی که رساله دکترای ایشان جنبه تجربی و آزمایشگاهی نداشته و یا دانشجو بخش تجربی و آزمایشگاهی خود را قبلا به پایان رسانده و سنوات تحصیلی مجاز آنها به پایان رسیده باشد (سنوات مجاز تحصیل در دوره دکتری ۱۰ نیمسال است)، چنانچه به هر دلیلی تا کنون موفق به ثبت نام در نیمسال ۲-۹۸ نشده اند و تاکنون درخواست خود مبنی به ثبت نام با تاخیر را برای این مدیریت ارسال نکرده اند؛ لازم است با ارائه گزارش پیشرفت سالیانه به اعضای کمیته ممتحنین (بصورت مجازی) نسبت به ارسال درخواست ثبت نام با تاخیر در نیمسال جاری بهمراه مستندات مربوطه از طریق سامانه آموزش (مطابق اطلاعیه مورخ ۱۸ اسفند ۹۸) اقدام کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی