پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 اردیبهشت 1399 - 14 May 2020


رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت از برگزاری نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ویژه دختران و پسران در خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمد حسین کوشکی با بیان این خبر افزود: این جشنواره با شعار «باـ ورزش ـ در ـ خانه ـ سالم ـ می‌مانیم» و  در چهار رشته ورزشی «روبیک، دارت، طناب زنی و آمادگی جسمانی » با هدف اشاعه ورزش‌های همگانی در میان دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، همه برنامه‌ها و جشنواره‌ها از جمله پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت را تحت‌الشعاع خود قرار داد و منجر به لغو این رویداد بزرگ ورزشی- دانشگاهی شد، خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰۰ دانشجو برای حضور در این المپیاد زحمات زیادی کشیده‌ بودند و با انجام تمرینات مختلف خود را برای حضوری منسجم در المپیاد ورزش‌های همگانی آماده کرده‌بودند، اما متاسفانه شیوع این بیماری، مانع از برگزاری این المپیاد شد. 

کوشکی گفت: از این رو تصمیم گرفتیم با ایجاد طرحی جامع، درصدد برگزاری نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی شویم. با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی کشور و همچنین با عنایت به تعطیلی دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی کردیم که ورزش همگانی را در سطح مجازی در میان دانشجویان علوم پزشکی ترویج دهیم و با ایجاد رقابت سالم بین دانشجویان در قالب جشنواره، آنها را از کم‌تحرکی خارج و آنها را به سمت و سوی نشاط، شادابی و پویایی ببریم.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به استقبال دانشجویان علوم پزشکی نسبت به ثبت نام در اولین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع بیش از ۵۰۰ دانشجوی دختر و پسر برای حضور در این جشنواره ثبت نام و اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود استقبال چشمگیری از این رویداد ورزشی- دانشگاهی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف دیگر ما از برگزاری این جشنواره، «مدیریت»، « نظارت» و« هدایت» دانشجویان علوم پزشکی به سمت و سوی ورزش از طریق فضای مجازی بود، یادآور شد: برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، آیین‌نامه‌های جداگانه‌ای برای هر یک از رشته‌های حاضر در این جشنواره تدوین کرده‌ایم تا دانشجویان بتوانند با آیین‌نامه‌های تخصصی آشنا شوند.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل کانال‌های مجازی جهت هماهنگی‌های بیشتر برای حضور در این جشنواره گفت: به منظور هماهنگی‌های بیشتر و اطلاع‌رسانی دقیق‌تر،  چهار شبکه مجازی برای خانم‌ها و چهار شبکه مجازی برای آقایان با توجه به رشته‌های ورزشی تشکیل داده‌ایم که متشکل از دانشجویان، مسؤولان فنی و اجرایی مسابقات است که قطعا اطلاع‌رسانی‌های لازم در این کانال‌های مجازی برای هماهنگی‌های بیشتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به طراحی پوستر اولین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: به دلیل این که این مسابقات به صورت رسمی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد، از این رو همانند المپیاد ورزش‌های همگانی یاقهرمانی، پوستری برای آن طراحی کردیم و دقیقا همانند این المپیادها، به نفرات برتر مدال، حکم، و جوایز نقدی اعطاء خواهد شد. 

کوشکی اظهار داشت: بنا داریم به نفرات نخست این جشنواره علاوه بر مدال و حکم ۵۰۰ هزار تومان، به نفرات دوم ۴۰۰ هزار تومان و به دارندگان مدال برنز، ۳۰۰ هزار تومان جوایزی نقدی اعطاء کنیم.

وی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره ورزشی به صورت مجازی توضیح داد: این مسابقات در چهار رشته دارت، روبیک، آمادگی جسمانی و طناب زنی برگزار خواهد شد که دو رشته دارت و روبیک به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و داوری‌ها نیز به صورت همزمان و آنلاین انجام خواهد شد. همچنین دو رشته آمادگی جسمانی و طناب زنی به صورت غیرآنلاین برگزار خواهد شد با این توضیح که دانشجو ، فیلم انجام حرکت ورزشی خود را در تایم مورد نظر گرفته و برای داوران و کمیته فنی و ناظران جهت قضاوت ارسال خواهد کرد.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت در خصوص چشم‌انداز برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده گفت: تلاش داریم در سال‌های آینده با توجه به کسب تجربیات، رشته‌های دیگر از جمله روپایی، داژبال و فریزبی و... را نیز به این جشنواره اضافه کنیم. فعلا طراحی ما نسبت به انجام مسابقات در منزل و فضای سرپوشیده است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی