پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 اردیبهشت 1399 - 16 May 2020


رئیس دانشگاه اصفهان در نامه هایی به بیش از ۵۰ دانشگاه همکار بین‌المللی، در مورد بحران کرونا با جامعه دانشگاهی دنیا اعلام همدردی و همبستگی کرد که برخی از این دانشگاهها به این نامه پاسخ دادند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، هوشنگ طالبی در پیام خود یادآور شده است که مردم ایران نیز به واسطه پاندمی کرونا دچار آسیب‌های این بیماری، خسارت های اقتصادی و از دست دادن درآمد و شغل خود شده‌اند با این تفاوت که تحریم‌ های ظالمانه آمریکا بر زندگی جاری آنان مزید بر علت شده است.

رئیس دانشگاه اصفهان در پیام خود ضمن برجسته کردن تلاش‌های دولت و ملت بزرگ ایران برای مواجهه با این بحران به تأثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم و دشوار نمودن مسیر درمان مبتلایان به بیماری کرونا اشاره کرده است.

در پیام وی آمده است که هر چند تلاش‌های بسیار زیادی برای مقابله با بحران کرونا در حال انجام است اما تحریم‌های آمریکا حتی مانع ورود دارو و تجهیزات پزشکی است و باعث وارد آمدن زحمت مضاعف بر تیم پزشکی و تلاش‌های دولت و مردم ایران گردیده است.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرده است که ملت بزرگ ایران بر این باور است که انسان‌ها از لحاظ آفرینش برابر بوده و چنانچه ملتی دچار درد و آلام باشد سایر ملت‌ها نباید در آرامش و سکوت باشند.

وی تنها راه مقابله با بحران کرونا و دیگر بحران‌های بین‌المللی را همبستگی و همکاری بین ملت‌ها بر شمرده است.

 طالبی در بخشی از پیام خود از جامعه جهانی به ویژه دانشگاهیان خواسته است تا در اعتراض به رفتارهای آمریکا و درخواست برای لغو تحریم‌های ظالمانه دولت ترامپ با مردم ایران هم‌صدا و در جلب حمایت بین‌المللی در این زمینه کمک نمایند.

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین در پیام خود خاطر نشان ساخته است که این دانشگاه علی‌رغم تعطیلی کلاس‌های حضوری از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹، برنامه های آموزشی و پژوهشی را به صورت مجازی از طریق تقویت زیرساخت ها با جدیت دنبال نموده است.

گفتنی است تاکنون تعدادی از روسای دانشگاه‌های همکار در پاسخ به نامه رئیس دانشگاه اصفهان ضمن ارسال پیام همبستگی و همدردی با مردم ایران و سایر کشورها، آمادگی خود را برای ادامه و گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه اصفهان اعلام کرده اند. همچنین اعلام نموده‌اند که آماده هر گونه همکاری با جامعه دانشگاهی و ملت ایران در مواجهه با بحران کرونا هستند.

در این خصوص، رئیس دانشگاه فرایبورگ آلمان ضمن تشکر از نامه رئیس دانشگاه اصفهان از جانب خود، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان آن دانشگاه بر تحکیم همبستگی بین دو ملت ایران و آلمان و دانشگاهیان تأکید نموده است.

وی یادآور شده است که این پاندمی به ما نشان داده است که تعمیق همکاری ها بخصوص در پژوهش بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت یافته است.

رئیس دانشگاه شیامن چین ضمن آرزوی سلامتی برای رئیس دانشگاه اصفهان و همکاران دانشگاهی ایشان، اظهار امیدواری کرده است که با همکاری شرکای بین المللی خود بر پاندمی کرونا غلبه کنیم.

وی دانشگاه اصفهان را به عنوان یکی از نزدیک‌ترین همکاران دانشگاهی معرفی کرده و بر همکاری گسترده بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی دو دانشگاه تاکید نموده است.

وی اظهار امیدواری نموده است که در چنین شرایط سختی با همکاری علمی و تبادل دانش و مبادلات فکری خود بتوانیم مشکل کنونی را برطرف سازیم.

رییس دانشگاه آیدین استانبول نیز در پیام خود یادآور شده است که در کنار مشکلات مادی و معنوی که کووید ۱۹ برای ما ایجاد کرد، این ویروس باعث شد تا واقعیت هایی که هر از گاهی توسط دولت ها و جوامع فراموش می شوند، را بیاد بیاورند. این واقعیت ها به ما بار دیگر آموخت که زمان برابری به جای جدایی، ارائه راه حل ها به جای انتقاد مداوم و یکی شدن فارغ از مرزهای فیزیکی فرا رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرده است که این دوره زمانی سخت را بتوان تنها با کمک به یکدیگر و با به اشتراک گذاری پروژه ها و امکانات خود می توانیم پشت سر بگذاریم.

همچنین تاکنون روسای دانشگاه های دیگری از جمله دانشگاه "ماربورگ آلمان"، دانشگاه" پاریس ۱۳ "و "ووسونگ کره جنوبی" با ارسال نامه های جداگانه پیام همبستگی خود را ابلاغ کرده اند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی