پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 اردیبهشت 1399 - 18 May 2020


اعضای شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی رعایت دستورالعمل‌ها و ارائه بسته‌های بهداشتی به دانشجویان خوابگاهی پس از بازگشایی دانشگاه‌ها را از دغدغه های مهم دانشجویان اعلام کردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نشست دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور مدیران حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت برگزار شد.

رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: لازم است بازگشایی دانشگاه‌ها با رعایت حداکثری موارد بهداشتی همراه باشد، برای این مهم منابعی نیز تعریف شده است تا بتوانیم دستورالعمل‌هایی را که ستاد ملی مبارزه با کرونا و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تبیین می‌کنند،‌ رعایت کنیم.

خدابنده‌لو در خصوص نیاز شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص داشتن مهر و سربرگ برای تسهیل امور، گفت: این مهم در حال انجام است و به زودی این خواسته عملی می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر عضو شورای صنفی می‌شویم باید الزامات آن را پذیرفته و رعایات کنیم؛ برای تحقق خواسته‌های دانشجویان از امروز که در این سطح به دنبال مطالبات دانشجویان هستید تا فردا که مطالبات مهم‌تری را در عرصه وسیع‌تری دنبال می‌کنید باید از طریق معرفت، اخلاق و قانون پیش بروید.

خدابنده‌لو با بیان این‌که ما در تلاش هستیم تا اصلاح آیین‌نامه شورای صنفی را در سال جاری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ببریم، گفت: دغدغه شما دغدغه ما نیز هست و ما تلاش داریم تا این شورا موضوعات مورد نظر خود را به خوبی دنبال کند و حضوری پررنگ داشته باشد.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: در سال جاری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تعاملی بسیار خوب با معاونت آموزشی و حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت داشته است. ما از سال ۱۳۹۷ دو شورای صنفی داریم و در کنار شورای صنفی دانشجویان، شورای صنفی دستیاران و دانشجویان Ph.D نیز در حال فعالیت است تا مطالبات دانشجویان در همه ابعاد در این حوزه پی‌گیری شود.

این مقام مسؤول با بیان این‌که در بازگشایی دانشگاه‌ها به دنبال کمترین مخاطرات هستیم، بیان داشت: در هفته جاری در جلسه‌ای که میان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با معاون بهداشتی وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان بهداشتی، آموزشی و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها خواهیم داشت بر این مهم تاکید می‌کنیم.

در این نشست اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و موضوعات مختلف مدنظر خود پرداختند.

از مهمترین موضوعات مطروحه در این نشست می‌توان به «اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی»، «مشکلات رفاهی دانشجویان»، «افزایش حقوق ۲۵ درصدی کارورزان و دانشجویان دستیاری»، «پرداخت کارانه کارورزان شهریه پرداز»، «به اجرا در آمدن دستورالعمل پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در  بیمارستان‌های تابعه وزارت بهداشت»، «پیشنهاد اجرای اتوماسیون اداری برای شورای صنفی در دانشگاه‌ها»، «پی‌گیری پرداخت امتیازات کادر سلامت خط مقدم در مبارزه با کرونا» اشاره کرد.

در این نشست یکی از اعضای شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن تقدیر از برگزاری سفرهای استانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر انجام دوباره این سفرها در صورت مساعد بودن شرایط تأکید کرد و گفت: این سفرها نقص‌ها را از نزدیک نشان می‌دهد و بسیار تاثیرگذار است.

«ارائه بسته‌های بهداشتی به دانشجویان خوابگاهی پس از بازگشایی دانشگاه‌ها»، «تشکیل هیأت امنای شورای صنفی در سطح وزارت بهداشت»، «ایجاد مجمع ادوار شوراهای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت برای استفاده از تجارب اعضای سابق شورای مرکزی شوراهای صنفی»، «دادن استقلال نسبی به انتخابات شوراهای صنفی و حضور نماینده شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان در نشست‌های معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی» از دیگر موضوعات و پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی