پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 خرداد 1399 - 02 June 2020


وزیر علوم گفت: نظارت به معنای مچ‌گیری نیست بلکه به معنای هماهنگی در اجرای درست ضوابط، بخشنامه‌ها و حرکت در مسیر صحیح اهداف و برنامه‌های آموزش عالی است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، آیین تکریم سعدان زکایی و معارفه غلامعلی منتظر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با حضور منصور غلامی وزیر علوم، معاونان وی و برخی مسئولان دانشگاه‌های کشور در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر علوم با اشاره به شرایط فعلی آموزش عالی کشور گفت: در حال حاضر آموزش عالی در موقعیتی قرار گرفته که هم نقدهای جدی به آن وارد شده و هم امیدهای قوی نسبت به آن وجود دارد. انتظار بسیار بالای جامعه و مجموعه علم و فناوری برای راهگشایی و حل مسائل به مراکز آموزش عالی وجود دارد.

غلامی با بیان اینکه وجود برخی از ضعف‌ها در هر مجموعه گسترده‌ای از جمله آموزش عالی بدیهی است، عنوان کرد: به‌طور کلی بحث نظارت و ارزیابی در هر شرایطی ضرورت دارد اما در برخی شرایط این امر اهمیت بیشتری می یابد.

وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر مأموریت رفع اشکالات و برطرف‌کردن کاستی‌ها بر عهده مرکز ناتک (مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت) است که قطعاً بدون همکاری مراکز نظارت دانشگاه‌ها توفیقات لازم حاصل نخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از مرکز ناتک افزود: ما باید به‌طور مستمر مرکز را حمایت کنیم و با قدرت پای این امر بایستیم زیرا ساماندهی و آمایش مراکز آموزش عالی، مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها، کیفی سازی آموزش عالی و اثرگذاری تحقیقات علمی در مشکلات کشور زمانی می‌تواند در یک چارچوب مطلوب و مستقل عمل کند که توجه به نظارت‌ها را به طور جامع داشته باشیم.

غلامی با بیان اینکه نظارت به معنای مچ‌گیری نیست بلکه به معنای هماهنگی در اجرای درست ضوابط، بخش‌نامه‌ها و حرکت در مسیر صحیح اهداف و برنامه‌های آموزش عالی از طریق رفع کاستی‌ها و شاخص کردن نقاط قوت است، گفت: ارتباط مستمر و محترمانه با مجموعه‌های علمی بسیار مهم است و قرار نیست در این مرکز نقش ناظم به معنای اخص را ایفا کنیم چراکه ما در واقع کمک‌کننده بهبود کیفیت در مراکز آموزش عالی جوان هستیم.

غلامی با تأکید بر حفظ جایگاه و شأن رؤسای دانشگاه‌های کشور افزود: رؤسای دانشگاه‌ها شخصیت‌های معتبر علمی کشور هستند و نباید در هیچ بخشی، رفتاری صورت گیرد تا این افراد احساس آزردگی و کم لطفی کنند لذا تأکید داریم که حفظ جایگاه والای آنها همیشه مدنظر قرار داشته باشد.

وزیر علوم با بیان اینکه طبعاً وظیفه سازماندهی و هماهنگی مرکز ارزیابی و نظارت وزارت علوم ایجاب می‌کند تا مواردی را رؤسای دانشگاه‌ها منتقل کند، مطرح کرد: اهداف و برنامه‌های آموزش عالی در برنامه‌های کلان کشور مشخص است که طبق قانون تا زمانی که برنامه جدیدی جایگزین آن نشده، موظف به اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: در هر دوره چندساله در برنامه کلان توسعه ملی کشور فرصت داریم تا نظرات کارشناسانه آموزش عالی را منتقل کنیم. از طرفی هم در برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها این فرصت وجود دارد تا اعمال نظر و اصلاحات جدید صورت گیرد و هم در ظرفیت‌هایی که در بازنگری ضوابط و مقررات آیین‌نامه‌ها داریم و جزو اختیارات وزارت علوم است، این امر دیده شده است که ما باید این نظرات را به یک ایده و نظر جمعی و سازمانی تبدیل کنیم تا اثرات خود را به خوبی داشته باشد.

غلامی بر حمایت و قدردانی از مراکز نظارت و ارزیابی استان‌ها و استفاده از شخصیت‌های مقبول علمی در مراکز نظارت و ارزیابی تأکید کرد.

وی گفت: ما در کنار هم تلاش می‌کنیم تا آموزش عالی کشور با تمامی اهداف خود رشد و بالندگی داشته باشد و قطعاً بدون کار موثر مرکز ناتک این امر محقق نخواهد شد. امیدواریم روز به روز جایگاه مسئولیت‌ها طوری تثبیت شود که تغییر مدیران سبب تغییر رویه و انحراف مسیر نشود و در طول زمان آمد و شد مدیران سبب هم‌افزایی و پیشبرد هرچه بهتر امور شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی