پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          01 تیر 1399 - 21 June 2020


واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اعلام کرد که امتحانات مجازی در این دانشگاه به سه شیوه تشریحی، تستی و شفاهی آنلاین برگزار می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، براساس دستورالعمل جدید واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، امتحانات در این واحد به صورت غیر حضوری برگزار می شود و در صورت عدم شرکت دانشجویان وضعیت درس در کارنامه آن ها، غیبت موجه درج خواهد شد اما برای دانشجویان رشته های پزشکی غیبت برای آنها غیرموجه خواهد بود.

برگزاری امتحان غیرحضوری به سه روش

براساس این دستورالعمل، دانشجویان می توانند از هر مکانی در زمان امتحان هر درس وارد پروفایل آموزشی خود شده و برای شرکت در امتحانات دروس ماخوذه در ترم ۹۸-۲ به یکی از صورتهای تشریحی، تستی و یا شفاهی با توجه به طراحی سوال که از طرف مدرس مربوطه تعیین می شود، در امتحان هر درس شرکت کنند.

با توجه به نوع برگزاری امتحانات پایان ترم، همراه داشتن تلفن همراه جهت تصویر برداری از پاسخنامه امتحان تشریحی و سپس آپلود آن در پروفایل آموزشی، قبل از اتمام وقت امتحان هر درس در قسمت مربوطه الزامی است.

نمره نهایی امتحانات «ترکیبی» است

دانشجویان باید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع امتحان هر درس، وارد پروفایل آموزشی خود شده و در جلسه حضور بهم رسانند. همچنین نمره امتحانات غیر حضوری (تشریحی، تستی، شفاهی) بخشی از نمره نهایی دانشجویان  است که به تشخیص مدرس با احتساب موارد دیگر آموزشی همچون تکالیف، میان ترم و ... نمره نهایی بدست خواهد آمد.

نحوه برگزاری امتحان تشریحی/پاسخ به سوالات در برگه A۴

۱. در جلسه امتحان تشریحی غیر حضوری، دانشجویان باید در زمان مشخص شده در کارت ورود به جلسه، پس از ورود به پروفایل آموزشی خود سوالات امتحان را از بخش مربوطه مشاهده یا دانلود کرده و سپس پاسخ سوالات را بر روی برگه A۴ به صورت کاملاً خوانا و دستنویس، بنویسند.

نکته: پاسخ هر سوال، از پاسخ سوالهای دیگر کاملا تفکیک شود.

۲. دانشجویان پس از نگارش پاسخ، از متون نوشته شده تصویر برداری و در قسمت مربوطه در پروفایل آموزشی خود بارگذاری می کنند.

تذکر: حداکثر تعداد صفحات قابل بارگذاری، ۴ برگه A۴ برای هر درس است؛ رعایت تناسب نوشتاری متناظر با تعداد سوالات بر عهده دانشجویان است.

تذکر: از خودکار آبی یا مشکی جهت پاسخگویی به سوالات استفاده شود تا پس از بارگذاری، تصویر پاسخنامه از خوانایی لازم برخوردار باشد

۳. دانشجویان در مدت زمان مقرر امتحان به سوالات پاسخ داده و پاسخنامه خود را بارگذاری نمایند در غیر این صورت پس از اتمام زمان امتحان، به هیچ عنوان امکان بارگذاری پاسخنامه وجود نخواهدداشت .

نکته: به منظور کمک به دانشجویان، امکان بارگذاری پاسخنامه حداکثر تا ۱۵ دقیقه پس از اتمام زمان مقرر امتحان میسر است که توسط استاد درس تعیین شده است.

۴. ملاک حضور دانشجو در جلسه امتحان تشریحی، بارگذاری تصویر پاسخنامه در پروفایل آموزشی خود است.

نحوه برگزاری امتحان تستی/در امتحانات تستی نمره منفی لحاظ نمیشود

۱. در جلسه امتحان تستی غیر حضوری، دانشجویان باید در زمان مشخص شده در کارت ورود به جلسه امتحان، پس از ورود به پروفایل آموزشی خود به سوالات امتحان در بخش مربوطه وارد شده و سپس جواب سوالات را یک به یک پاسخ داده و ذخیره کنند.

نکته: در امتحان تستی نمره منفی در نظر گرفته نخواهد شد.

۲. ملاک حضور دانشجو در جلسه امتحان تستی، پاسخ به سوالات و ذخیره آن در پروفایل آموزشی خود است.

نحوه برگزاری امتحان شفاهی آنلاین/انتشار لیست دروس در سایت واحد

۱. در جلسه امتحان شفاهی غیر حضوری، دانشجویان باید در زمان مشخص شده در کارت ورود به جلسه امتحان، پس از ورود به پروفایل آموزشی خود به سوالات امتحانی مطرح شده از طرف مدرس درس بصورت بر خط (آنلاین) جواب دهند.

تذکر: برای شرکت در امتحان شفاهی بر خط دانشجویان باید وارد بخش کلاس مجازی در پروفایل آموزشی خود شوند.

تذکر: دانشجویانی که امتحان شفاهی دارند از نصب نرم افزارهای لازم اطمینان حاصل کنند. برای دریافت و اطلاع از نرم افزارهای لازم می تواند در سایت واحد علوم و تحقیقات به قسمت «آموزش مجازی راهنمای حضور در کلاسهای مجازی» و «آموزش جامع و گام به گام نحوه ورود به کلاسهای آنلاین» مراجعه کنند.

تذکر: لیست دروسی که امتحان پایان ترم آنها به صورت شفاهی خواهد بود در سایت واحد قرار داده شده است. لازم است دانشجویان با مراجعه به این بخش قبل از آغاز امتحانات از شفاهی بودن امتحان خود اطمینان حاصل کنند.

۲. ملاک حضور دانشجو در جلسه امتحان شفاهی برخط پاسخ به سوالات مطروحه از طرف استاد درس است.

زمان برگزاری امتحانات در دانشکده های علوم و تحقیقات

امتحانات در دانشکده های ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، حقوق، الهیات و علوم سیاسی، منابع طبیعی و محیط زیست و علوم فناوری های پزشکی واحد علوم و تحقیقات از ۲ تیرماه آغاز می شود و تا ۲۳ تیرماه ادامه خواهد داشت.

همچنین امتحانات دانشکده مدیریت و اقتصاد در بازه زمانی ۳ تیرماه تا ۲۷ تیرماه و امتحانات دانشکده های فنی و مهندسی، مکانیک، برق و کامپیوتر، عمران، معماری و هنر، نفت و مهندسی شیمی و علوم کشاورزی و صنایع غذایی ۵ تیرماه تا ۲۶ تیرماه برگزار می شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی