پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 تیر 1399 - 28 June 2020


برخی دانشجویان ترم ۶ ارشد دانشگاه شهید بهشتی خواستار حذف ترم بدون احتساب سنوات هستند؛ این دانشجویان زمان کوتاه برای دفاع از پایان نامه و کارهای پژوهشی را علت این امر عنوان می کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، ۸۰ دانشجوی ترم ۶ ارشد دانشگاه شهید بهشتی چندی پیش در نامه ای به رئیس دانشگاه و مدیر خدمات آموزشی خواستار حذف ترم جاری بدون احتساب سنوات شدند که بنا به گفته دانشجویان هنوز پاسخی از مسولان دانشگاه دریافت نکرده اند. این دانشجویان «زمان کوتاه» برای دفاع پایان نامه و کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی را علت خواسته خود عنوان می کنند و می گویند به دلیل شیوع کرونا، فعالیت های پژوهشی در دانشگاه به تعویق افتاده و  بعد از بازگشایی دانشگاه ها از خرداد، فرصت کمی برای ادامه کار دارند.

در حالیکه دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده است، برای کسانی که تا پایان تابستان موفق به اتمام پایان نامه خود و دفاع نشوند، کمیسیون موارد خاص تشکیل خواهد داد اما این دانشجویان با این پرسش رو به رو هستند که آیا در صورت عدم اتمام پایان نامه هایشان با درخواست آن ها برای ادامه کار موافقت می شود یا خیر؟

این دانشجویان می گویند ترم ۶ ارشد معمولا حدود ۷ الی ۸ ماه در نظر گرفته می شود ولی در حال حاضر دانشجویان مجبور هستند، کارهای پژوهشی خود را در بازه زمانی کوتاه ۳ ماهه انجام دهند. 

نماینده این دانشجویان به خبرنگار مهر می گوید: در ابتدا دانشگاه شهید بهشتی به مانند سایر دانشگاه ها در ابلاغیه ای امکان حذف ترم را برای دانشجویان با شرایط خاص فراهم کرد اما پس از مدتی با صدور ابلاغیه ای دیگر، دانشجویان ترم ۶ ارشد را با این استدلال که این دانشجویان دارای سنوات غیرمجاز هستند از انجام حذف ترم بدون احتساب سنوات منع کرد.

وی افزود: براساس اطلاعیه بعدی دانشگاه، دانشجویان ترم ۶ ارشد با توجه به بازگشایی دانشگاه ها از خردادماه می توانند تا پایان تابستان برای انجام پایان نامه و جلسه دفاع در دانشگاه حضور یابند، در صورتی که مهلت در نظر گرفته شده برای بسیاری از دانشجویان، محدود و بسیار کوتاه است.

این دانشجو ادامه داد: این بازه زمانی کوتاه برای انجام کارهای پژوهشی، باعث فشار و تنش روانی بسیاری بر روی دانشجویان می شود و در نهایت منجر به ارائه کار تحقیقانی در پایین ترین سطح علمی خواهد شد.

وی افزود: به تازگی دانشگاه در اطلاعیه ای اعلام کرده است که دانشجویان با اولویت دفاع حتمی، تا پایان شهریور ماه می توانند در خوابگاه ها حضور یابند ولی باز هم در این مورد تکلیف دانشجویانی که موفق به دفاع تا پایان شهریور نشوند در هاله ای از ابهام قرار دارد و آنها نمی توانند برای اخذ خوابگاه درخواست دهند زیرا برای فرستادن درخواست، ملزم به تعیین تاریخ دفاع تا پایان شهریور هستند.

دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در همین راستا بسیاری از دانشجویان قبل از شیوع کرونا برای سنوات غیرمجاز هزینه ای بالغ بر ۱ میلیون تومان به دانشگاه پرداخته اند اما در حال حاضر در مورد این هزینه پرداخت شده و یا هزینه هایی که قرار است در آینده اخذ شود از سمت دانشگاه شفاف‌سازی دقیقی صورت نگرفته است.

وی در ادامه گفت: حدود ۸۰ دانشجو در رشته های مختلف اعم از فنی و علوم انسانی یک ماه گذشته در نامه ای به رئیس دانشگاه و مدیر خدمات آموزشی حذف ترم بدون احتساب سنوات را خواستار شدیم اما هنوز پاسخی از جانب دانشگاه نگرفته ایم.

این دانشجو در ادامه توصیح داد: وقتی با مسئولین آموزش کل و کمیسیون موارد خاص دانشگاه تلفنی یا حضوری صحبت می کنیم می گویند که استاد راهنما و آموزش دانشکده ها رضایت ندارند ولی وقتی با اساتید راهنما صحبت می کنیم آنها اعلام می کنند که ما رضایت به انجام حذف ترم داریم و این قضیه به آموزش کل و کمیسیون موارد خاص مرتبط است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی