پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 تیر 1399 - 20 July 2020


مشاور وزیر علوم از استفاده از ایرانیان خارج از کشور به عنوان اساتید وابسته خبرداد و گفت: این بخش بعد از تصویب هیات امنای وزارت علوم به آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی اضافه می شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از مسعود شمس بخش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تصویب آئین نامه اعضای هیات علمی وابسته در شورای معاونین وزارت علوم گفت: یک بخشی از آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی در خصوص به کارگیری اساتید وابسته است که براساس آن اعضای هیات علمی یک دانشگاه می‌توانند با یک دانشگاه دیگر هم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع در آیین نامه استخدامی وجود داشته و استفاده می‌شود، افزود: ولی اخیراً یک بحثی مطرح شده بود که ما بتوانیم از ایرانیان خارج از کشور به عنوان اساتید وابسته استفاده کنیم.

مشاور وزیر علوم افزود: آیین نامه مذکور تکمیل شده و به آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی اضافه می‌شود.

وی افزود: از آنجا که آیین نامه استخدامی باید مصوب هیات امنای وزارت علوم باشد، در دستور کار هیات امنا قرار گرفته و سپس به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش مهر، اخیراً حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل نیز از صدور پروانه کار موقت ویژه محققان خارجی در داخل کشورمان خبر داد و گفت: مهمترین و بهترین نیروی کاری که دنیا در حال رقابت برای جذب آن است، نیروهای فکری و مغزی هستند، نیروهایی که بتوانند در سطح دانشگاه تحقیق و نوآوری کرده و بتوانند کشور را پیش ببرند.

وی ادامه داد: کشورهایی متعددی در سطح دنیا هستند که بعد از جنگ جهانی دوم به دنبال جذب نیروهای متفکر کشورهای دیگر هستند، این کشورها به نیروهای متفکر کشورهای دیگر امکانات داده و از توانمندی فکری آنها استفاده می‌کنند و در واقع آنان کارکنان فکری هستند که می‌توانند به دلیل فکر و اندیشه‌ای که دارند یک جامعه را به حرکت وادارند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: ما نیز در کشورمان برای جذب افراد برجسته علمی دنیا دچار یک سری مشکلاتی بوده و ضعف‌هایی داشتیم، امکان ارائه مجوز کار به آنها در حد محدودی بوده و پیچیدگی زیادی داشت.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای که بین وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت از این پس دانشگاه‌ها می‌توانند برای جذب افراد خارجی در داخل کشور پول بپردازند و برای آنها درخواست ویزای طولانی مدت داشته باشند و شرایط زندگی در ایران را برای آنها فراهم کنند.

سالار آملی خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان و همسایه بسیار مایل هستند که شرایط حضورشان در ایران فراهم شود و به صورت فرصت مطالعاتی، استاد راهنمای وابسته و پسا دکتری در کشور ما کار کنند.

وی ادامه داد: قبلاً برای پرداخت حقوق و ویزای دراز مدت محققان خارجی با مشکلاتی روبرو بودیم که با توافقی که در سطح وزرای علوم و تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت این مشکل حل شد و تفاهم نامه‌ای در این زمینه به امضای قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی