پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 امرداد 1399 - 26 July 2020


دانشجویان دانشگاه صدا و سیما که نسبت به عملکرد مسئولان این دانشگاه در نحوه برگزاری امتحانات و دایر کردن خوابگاههای دانشجویی در ایام کرونا اعتراض داشتند، به رئیس صدا و سیما نامه نوشتند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، طی روزهای اخیر و در ایام امتحانات، دانشجویان دانشگاه صدا و سیما در پی تصمیمات و تدابیر مسئولان این دانشگاه در زمینه برگزاری امتحانات حضوری، اعتراضاتی داشتند.

یکی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اعتراض دانشجویان به برگزاری آزمون‌های حضوری در این دانشگاه گفت: در شرایطی که دانشگاه‌های تهران هم تعطیل بودند و در ادامه نیز اعلام شد امتحانات دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، دانشگاه صدا و سیما اصرار داشت که امتحانات حضوری خواهد بود.

وی افزود: این اصرار و تاکید در حالی صورت می‌گرفت که بسیاری از دروس، دروسی نبودند که امکان برگزاری امتحان مجازی نداشته باشند؛ مثل امتحان دروس معارف، دروس تئوری و برخی درس‌های دیگر که می‌شد به راحتی غیر حضوری برگزار شود. نکته جالب اینکه حتی برخی از خود اساتید با برگزاری آزمون به صورت مجازی موافق بودند، اما مسئولین دانشگاه با این وجود مصرانه پای حرف خود ایستادند.

این دانشجوی دانشگاه صدا و سیما، ادامه داد: دانشجویان در مواجهه با اصرار سوال برانگیز مدیران دانشگاه مبنی بر الزامی بودن امتحانات به صورت حضوری به اشکال و انحای مختلف بنای اعتراض گذاشتند؛ چندین بار با رییس و معاونین دانشگاه صحبت شد که اصلاً کسی پاسخگو نبود. تا اینکه نهایتاً دانشجویان با نامه نگاری با وزارت بهداشت، وزارت کشور، ستاد کرونا استان تهران و سایر نهادها و ارگان‌های مسئول و ناظر، درخواست رسیدگی کردند.

وی با اشاره به اینکه بدنبال این اقدام دانشجویان یکی از معاونین وزارت کشور و همچنین ستاد کرونا استان تهران با دانشگاه نامه نگاری و به برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری، تاکید کردند، اظهار داشت: عجیب اما این بود که دانشگاه در مواجهه با این نامه نگاری‌ها، از تصمیم خودش برنگشت و جوابی که به این نامه‌ها داد، پاسخی قانع کننده نبود.

این دانشجو با بیان اینکه پس از پایان امتحانات دانشجویان ارشد، طبق الزام دانشگاه مبنی بر امتحانات حضوری، امتحانات کاردانی و کارشناسی از ۲۱ تیرماه آغاز شد، گفت: چند روزی که از حضور دانشجویان در محیط دانشگاه و خوابگاه‌ها گذشت، ۲ نفر از دانشجویان در یکی از خوابگاه‌ها تهران مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که خیلی زود آنها را از ماندن در خوابگاه منع و راهی شهرهای محل زندگی شان کردند.

وی ادامه داد: در همین راستا دانشگاه چند روز پیش همه خوابگاه‌ها را تعطیل و اعلام کرد، امتحانات و کلاس‌ها لغو شده و دانشجویان باید به شهرهای خود بازگردند.

این عضو بسیج دانشگاه صدا و سیما افزود: تاسف آور اینکه، در این شرایط هیچیک از مسئولین دانشگاه، نه تنها خود را در قبال این اتفاق مسئول نمی‌داند، بلکه حتی به علت چنین بی تدبیری، یک عذرخواهی هم از دانشجویان نداشتند.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که بتوان تخمین دقیقی از تعداد مبتلایان داشت. به هر حال ما در خوابگاه ارتباط نزدیک با هم داشتیم، غذا را از یک جای مشترک می‌گرفتیم، سرویس بهداشتی‌ها مشترک بود و مشخص نیست که خدای نکرده ممکن است چه تعداد مبتلا شده باشند.

عضو بسیج دانشگاه صدا و سیما با ابراز تاسف از اینکه همین حالا نیز مدیران و مسئولین دانشگاه بر تصمیم اشتباه خود صحه گذاشته و در مقابل اعتراض دانشجویان از خود دفاع و آن را اقدامی درست قلمداد می‌کنند، گفت: جالب اینکه به دلیل ابتلای همین چند نفر دانشجو به کرونا، امتحانات لغو شده است. این درحالیست که دانشجویان سایر دانشگاه‌ها سر وقت امتحانات را به صورت مجازی داده و در واقع تکلیف ترمشان مشخص شده است.

این دانشجو گفت: این درحالیست که از همان اواخر فروردین که دانشگاه صدا و سیما اعلام کرد امتحانات به صورت حضوری خواهد بود، ما نامه نگاری‌ها را آغاز و درخواست خود را بر این پایه و اساس که همه دانشگاه‌ها بمنظور پیشگیری شیوع بیماری بنای برگزاری امتحانات مجازی دارند، پس بهتر است که امتحانات ما نیز مجازی باشد، اعلام کردیم که متاسفانه دانشگاه مصرانه بر تصمیم خود تاکید کرد.

به گزارش مهر، دانشجویان دانشگاه صدا و سیما همچنین در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما نسبت به رویه دانشگاه صدا و سیما نسبت به اتفاقات رخ داده اعتراض کردند و خواستار برخورد با عاملین این بحران شدند.

متن این نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر علی عسگری ریاست محترم سازمان صدا و سیما به استحضار می‌رساند در حالی که از تاریخ ۱۳ تیرماه سال جاری ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به وضعیت خطرناک استان تهران هشدار داده بود و نسبت به اعمال خودقرنطینگی شهروندان، عدم تجمع، خودداری از سفرهای غیرضروری، در خانه ماندن و تا حد امکان عدم استفاده از وسائل نقلیه عمومی توصیه کرده‌بود، دانشگاه صداوسیما در تصمیمی عجیب، اقدام به بازگشایی خوابگاه‌ها و حضوری‌کردن امتحانات پایان ترم نمود.

به نحوی که تمام دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه، برای برگزاری امتحانات حضوری، مجبور به حضور در دانشگاه شدند. حال‌آن‌که بیشتر از نیمی از دانشجویان این دانشگاه، ساکن شهرستان‌های اقصی نقاط کشور و بعضاً محدوده‌های قرمز کرونایی هستند که برای رسیدن به تهران باید ساعت‌ها سفر کنند و بدیهی است که ممکن است ناقل کرونا از شهرستان به خوابگاه‌های دانشگاه سازمان بوده باشند. تلخی ماجرا آن‌جاست که قبل از جدی‌شدن این تصمیم، دانشجویان به روش‌های مختلف، به مسئولین محترم دانشگاه مطالبات را بیان کردند و تلاش کردند تا انتقادات خود و زنگ خطر را به گوش ایشان برسانند اما با کمال تأسف با تهدید به کمیته انظباطی، و برچسب‌هایی هم چون «تهرانی، بی‌انضباط، عده معدود و با مقاصد خاص» مواجه شدند.

و بالاخره آنچه توسط دانشجویان و خانواده‌هایشان پیش‌بینی می‌شد و مورد دغدغه بود متاسفانه اتفاق افتاد… در مورخ ۳۰ تیر و در پی مشخص شدن چند دانشجوی خوابگاهی مشکوک به کرونا، دانشگاه در اقدامی شتاب‌زده دستور به تخلیه هرچه سریع‌تر خوابگاه‌ها و لغو همه امتحانات مجازی را در سکوت خبری داد؛ اما نوع برخورد نامسئولانه ریاست دانشگاه صداوسیما با دانشجویان مشکوک به کرونا، خبر از سوء‌تدبیر و بی‌برنامگی مدیریتی دانشگاه رسانه ملی می‌دهد که ضربات این تصمیم برای سازمان صداوسیما و دانشجویان جبران‌ناپذیر است.

با استناد به پاسخ آزمایش و نسخه چند تن از دانشجویان که پس از معاینه و تست اولیه کرونا در مرکز بهداشت صداوسیما و دریافت گواهی قرنطینه از پزشک، نزد مسئولین دانشگاه رفته و وضعیت خود را گزارش می‌کنند اما با سهل‌انگاری و بی‌اهمیتی توسط مسئولین امر روبه‌رو می‌شوند و به آن‌ها پاسخ داده می‌شود که دانشگاه در این اتفاق مسئولیتی را نمی‌پذیرد. تنها راهکاری که دانشگاه در برابر این اتفاق پیش رو می‌گذارد تخلیه فوری خوابگاه است و به آنها دستور برگشت به شهرستان خودشان را می‌دهند، این دانشجویان که بنا به دستور پزشک نیاز به ارزیابی مجدد و تست معتبرتر داشتند، با حال بسیار نامساعد از خوابگاه نیز رانده می‌شوند.

کمترین اقدامی که از دانشگاه انتظار می‌رفت قرنطینه دانشجویان مشکوک و دارای علائم بسیار شبیه به کرونا در مدت زمان دستور پزشک متخصص و آزمایش‌های نهایی جهت اطمینان به وضعیت بیماری این عزیزان بود که مدیران محترم دانشگاه به دلیل فکر نکردن به این احتمالات قوی، راه حلی نداشتند. مسئولان دانشگاه تنها به این بسنده کردند که مسئول بهداشت سازمان دستور به استراحت و قرنطینه منزل داده‌اند و نه در خوابگاه.

حال‌آن‌که هر عقل سلیمی انتظار دارد دانشجویی که به زور و اجبار و با اعتماد به پروتکل‌ها و تدابیر وعده داده شده به تهران آمده مورد مراقبت و قرنطیه چندروزه و آزمایش‌های pcr و سی‌تی‌اسکن قرار بگیرد و بعد در صورت عدم ابتلای قطعی روانه منزل شوند. بزرگوار، حال در اینجا چند سوال برای ما دانشجویان دانشگاه صداوسیما که آینده‌ساز این سازمانیم مطرح است:

۱. ماجرا چیست که رسانه ملی، هر روز از آمار ابتلا به کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و غیره سخن می‌گوید، اما دانشگاه تحت امر همین سازمان، جان دانشجویان خود را به دلیل خودرأیی و لجاجت در مدیریت و صرفاً برای چند امتحان ترمی جان دانشجویان و خانواده‌هایشان را به خطر می‌اندازد؟ در حالی که حتی بعضی از اساتید به انجام امتحان مجازی اعتقاد داشتند اما دانشگاه آن‌ها را موظف به انجام امتحان حضوری کرد.

۲. دکتر اسفندیاری ریاست دانشگاه به چه دلیل و به اطمینان کدام تدابیر پیشگیرانه، اصرار به برگزاری امتحانات حضوری و کشاندن چند صد دانشجو از اقصی نقاط کشور و تجمیع آن‌ها در خوابگاه داشته‌اند؟ حالا که مجبور به غیرحضوری‌شدن امتحانات شده‌اند، چه راهکاری پیش می‌گیرند؟ پس چرا این راهکار را از همان ابتدا و پیش از به وجود آمدن همه این مخاطرات ارائه ندادند؟ جان دانشجویان و خانواده‌هایشان اینقدر کم‌اهمیت است و در معادلات تصمیم‌گیری مدیران دانشگاه نیست؟

۳. چرا تدابیر پیشگیرانه مورد ادعای رئیس محترم دانشگاه، توان پیشگیری از ابتلای دانشجویان را نداشت و در نهایت تدابیری برای ابتلای احتمالی نیز وجود نداشت؟ و باز هم دانشگاه مجبور به عقب‌نشینی و لغو امتحانات، آن هم در روزهای واپسین شده‌است؟ اگر تعطیلی دانشگاه به دلیل وضعیت قرمز شهر تهران بوده پس چرا از سه روز پیش از اینکه هشدار داده شد دانشگاه اقدامی نکرد و اگر تعطیلی خوابگاه و دانشگاه به دلیل مشکوک بودن دانشجویان به ابتلای کرونا بود، پس چرا این دانشجویان را با بی مسئولیتی به سمت شهرستان‌هایشان روانه کردند؟

۴. اکنون که بیش از نیمی از دانشجویان خوابگاهی، به اجبار در کمتر از ۲۴ ساعت به شهرستان‌ها و خانه‌هایشان بازگردانده شده‌اند، آقای اسفندیاری از کدام قرنطینه و کدام درمان سخن می‌گویند؟ مسئول ابتلای احتمالی خانواده‌های دانشجویان مشکوک و ناقل در شهرستان‌های مقصد کیست؟ ما دانشجویان دانشگاه صدا و سیما که سکوت در برابر این بی‌تدبیری و حقوق ضایع شده هم دانشگاهیان و خوابگاهیمان را خیانت می‌دانیم با اعلام نارضایتی از برخورد و مدیریت مسئولین دانشگاه از شما به عنوان دلسوز مردم و انقلاب درخواست می‌کنیم:

۱- انجام آزمایش نهایی از همه دانشجویان مشکوک به کرونا که به شهرهایشان فرستاده شده‌اند با قبول هزینه از طرف دانشگاه جهت اطمینان نهایی و کاهش استرس همه دانشجویان ساکن خوابگاه.

۲- دلجویی و عذرخواهی رسمی از خانواده دانشجویانی که با وجود مخالفت‌های شدید مجبور به فرستادن عزیزانشان به تهران شدند و در نهایت نیز با تحمل چند روز دلشوره این بار نگران سلامت فرزندانی هستند که نمی‌دانند ناقل بیماری هستند و یا سالم اند؟ (برخورد مسئولین اصلی دانشگاه در این امر واقعاً جای تاسف دارد. نه تنها عذرخواهی کوچکی از دانشجویان انجام نگرفت بلکه آن‌ها نیز در کلام به نوعی به تمسخر گرفته شدند.)

۳. برخورد با عاملین ایجاد این بحران برای دانشجویان و خانواده‌هایشان در دانشگاه صداوسیما.

از خداوند متعال توفیق هر چه بیشتر خدمت به مردم و انقلاب اسلامی را برای شما و همه دانشجویان خواستاریم.

والله المستعان جمعی از دانشجویان دانشگاه صداوسیما سوم مرداد ماه ۱۳۹۹



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی