پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 امرداد 1399 - 28 July 2020


دانشجویان نوبت دوم و پردیسی دانشگاه تهران در مقطع تحصیلات تکمیلی در نامه ای به رئیس دانشگاه تهران درخواست کردند شهریه ترم های مجازی نیم بها شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، برخی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران (دانشجویان پردیسی و نوبت دوم) در نامه ای به رئیس دانشگاه تهران خواستار نیم بها شدن شهریه ترم های مجازی شدند. 

متن نامه به شرح زیر است؛

«جناب آقای دکتر نیلی ریاست محترم دانشگاه تهران

با سلام و احترام همان‌طور که مستحضر هستید، شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور تبعات اقتصادی و اجتماعی فراوانی داشته و دارد که بی‌تردید زندگی دانشجویان نیز تحت تأثیر این تبعات قرار گرفته است.

این تبعات علاوه بر دانشجویانی که خود یا اعضای خانواده‌شان دچار بیماری می‌شوند، دیگر دانشجویان را ـ چه خود کسب درآمد کرده و چه از درآمد سرپرست خانواده برای تحصیل استفاده می‌کنند ـ به انحاء مختلف با فشارهای اقتصادی و اجتماعی فراوانی مواجه می‌کند.

حتماً جنابعالی در جریان رشد صعودی بیکاری و کاهش درآمد اقشار مختلف جامعه در ماه‌های اخیر بوده‌اید و می‌دانید که این امر، خصوصاً برای دانشجویانی که در پردیس خودگردان یا نوبت دوم در مقطع ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند چقدر آسیب‌زننده است و چه بسا، ناتوانی از پرداخت شهریه منجر به انصراف از تحصیل در میان برخی از آنان شود و یا مجبور به تحمل فشار زیادی برای کار و پرداخت شهریه و بازماندن از صرف وقت و انرژی برای مطالعه و تحقیق شوند.

همچنین شاهد بودید در ترم گذشته عمده کلاس‌های تئوری به صورت مجازی برگزار شد و برخی نیز اصلاً برگزار نشد و از این نظر نیز ضربه‌ای که به دانشجویان تحصیلات تکمیلی وارد شد بیشتر بود. با توجه به اینکه دانشگاه زیرساخت لازم و با کیفیت مناسب برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی را نداشت، عواملی مثل کند بودن سرعت اینترنت و قطعی‌های مکرر حین برگزاری کلاس، عدم دسترسی به اینترنت در نقاط دوردست و یا عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمندی که دانشجو را قادر به شرکت در کلاس‌ها کند، عدم امکان استفاده از کتابخانه، عدم امکان استفاده از ویدئو پروژکشن برای ارائه‌های کلاسی و نمایش اسلاید و بسیاری موارد دیگر، از جمله عواملی هستند که کیفیت کلاس‌ها را به شدت پایین آورده و دانشجویان از این لحاظ نتوانستند بهره لازم را از کلاس‌ها ببرند.

طبعاً برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری نیز با توجه به خطری که می‌توانست برای سلامتی دانشجویان (خصوصاً دانشجویانی که برای هر کلاس مجبور به سفر از استان‌های دیگر به تهران بودند) امکان‌پذیر نبوده است. با توجه به تصمیم اخیر دانشگاه تهران مبنی بر برگزاری کلاس‌های ترم آینده به صورت مجازی، قابل پیش‌بینی است که همین مشکلات در ترم آینده نیز وجود داشته باشد و در عمل، بهره‌وری کلاس‌ها به نصف برسد.

لذا با عنایت به شرایط اقتصادی و فشارهای مالی فزاینده و سایر مسائل و مشکلات ذکرشده، از شما تقاضا می‌کنیم با ثبت‌نام ترم آینده دانشجویان نوبت دوم و پردیس خودگردان به صورت نیم‌بها موافقت فرمایید.

ذکر این نکته نیز لازم است که با وجود برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، بسیاری از هزینه‌ها (خوابگاه، غذا، سرویس و سایر امور رفاهی، تعمیر و نگهداری تأسیسات، هزینه برق و گاز و اینترنت و...) نیز کاهش یافته است و نیم‌بها شدن شهریه دانشجویان نوبت دوم، فشار مالی‌ای به دانشگاه وارد نخواهد کرد.

در حالی که همین مجازی شدن، فشار بیشتری به دانشجویان وارد خواهد آورد. بار مالی استفاده از اینترنت به مدت طولانی و با حجم بالا، اجبار به خرید کتاب‌های مورد نیاز به جای امانت گرفتن از کتابخانه و... از جمله این هزینه‌ها هستند.

به بیان دیگر، هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان پردیس یا نوبت دوم، مضاعف خواهد شد و از لحاظ منطقی نیز نیم‌بها شدن شهریه‌ها قابل پذیرش است.

امید است با مساعت جنابعالی و مجموعه دانشگاه تهران، شاهد انصراف از تحصیل در میان نخبگان کشور به دلیل مشکلات مالی و دیگر مسائل پیش‌آمده نباشیم.

با تشکر ـ جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران»



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی