پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 امرداد 1399 - 15 August 2020


مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از راه اندازی ۳۹ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: وزارت علوم با اختصاص ۳۰ میلیون تومان به هر مرکز از آن ها حمایت می کند.

پرتال دانشگاهی به نقل از محمد سعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت مراکز مشاوره شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی اظهار کرد: از سال ۹۸ به این نتیجه رسیدیم که مراکز هدایت شغلی در راستای توامندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی به وجود بیاید. به همین منظور به دانشگاه‌ها پیشنهاد دادیم، اگر علاقه مند هستند این مراکز تخصصی را راه اندازی کنند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره به اینکه البته بسیاری از دانشگاه‌ها پیش از این با عناوین دیگر این کار را انجام می‌دادند، افزود: پس از پیشنهاد وزارت علوم تعدادی از دانشگاه‌ها این مراکز را راه اندازی کردند.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۳۹ دانشگاه اقدام به راه اندازی مراکز مشاوره شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی کرده اند، خاطرنشان کرد: خدمات کاریابی (جایابی)، ارائه خدمات مشاوره و هدایت تخصصی شغلی، ساماندهی کار پاره وقت تخصصی، توسعه بهبود دوره‌های کارآموزی از جمله وظایف پیشنهادی این مراکز به شمار می‌روند.

سیف امور مربوط به لغو تعهد خدمت دانش آموختگان (آزادسازی مدرک تحصیلی)، امور مربوط به بیمه بیکاری و معرفی افراد کارآفرین به مراکز کارآفرینی را از دیگر وظایف این مراکز برشمرد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره به حمایت مالی وزارت علوم از این مراکز، گفت: وزارت علوم با اختصاص ۳۰ میلیون تومان به هر مرکز از آنها حمایت مالی کرده ولی اگر این مراکز بتوانند برنامه‌های مشخص و دقیقی ارائه کنند می‌توانند مبالغ بیشتری را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان این مطلب که در بودجه سال آینده نیز برای حمایت مالی از این مراکز بودجه‌ای مجزا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: طبیعتاً وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه علاقمند به توسعه این موضوع هستند و می‌توانند کمک‌های بیشتری ارائه کنند. ولی باید مراکز فوق به دنبال جلب مشارکت صنایع و شرکت‌ها و ارائه خدمات با کمک آنها نیز باشند.

سیف به برترین دانشگاه‌ها در حوزه مراکز شغلی و کاریابی تخصصی اشاره کرد و گفت: اواخر سال ۹۸، تعدادی از این ۳۹ دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۳ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خوارزمی و صنعتی شریف بهترین عملکرد را در این مراکز داشته اند. اوایل سال ۹۹ نیز تعداد دیگر از این مراکز ارزیابی شدند که ۳ دانشگاه صنعتی سیرجان، محقق اردبیلی و ارومیه به عنوان برترین دانشگاه‌ها برگزیده شدند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی