پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 شهریور 1399 - 01 September 2020


سرپرست حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: فعالیت های آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سال تحصیلی جدید به صورت مجازی و از نیمه شهریورماه در ۴۵ مرکز سراسر کشور برگزار می شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از حجت‌الاسلام مهدی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در سال تحصیلی جدید گفت: همه ۴۵ مرکز حوزه علوم اسلامی در دانشگاه ها از ترم گذشته دوره های خود را به صورت مجازی ارائه کرده و در سال تحصیلی جدید نیز دوره های خود را به صورت آموزش مجازی آنلاین و برخی هم به صورت آفلاین ارائه خواهند کرد.

وی افزود: دانشجویان سال های بالایی از همان نیمه شهریورماه ۹۹ فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد، مابقی دانشجویان نیمه آبان ماه توسط مراکز حوزه علوم اسلامی جذب خواهند شد که البته همه مراکز مستقل بوده و به اقتضای شرایط اقلیمی و دانشگاهی خود عمل می کنند.

سرپرست حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ادامه داد: در تابستان سال جاری برخی از مراکز حوزه علوم اسلامی مانند دانشگاه تهران دوره هایی را در تابستان به صورت مجازی ارائه کردند.

حجت‌الاسلام رضایی درباره راه اندازی مراکز حوزه علوم اسلامی در سال تحصیلی جدید گفت: در خواست هایی در این زمینه وجود دارد برنامه هایی نیز برای راه اندازی مراکز حوزه علوم اسلامی دردست داریم که در صورت نهایی شدن اعلام و اجرایی می شود.

به گزارش مهر، با توجه به تعطیلی کلاسهای حضوری در دانشگاه ها از ترم گذشته و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، کلاسهای حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان هم به صورت مجازی برگزار شد.

برهمین اساس، به لحاظ اهمیت دروس و ادامه روال کاری  برای هر درس، گروهی در پیامرسان های مختلف از جمله «بله» تشکیل شده که توسط استاد درس مربوطه آن گروه مدیریت می شد و فعالیت مجازی الزامی و بخشی از نمره پایان ترم معرفت جویان  بود.

معرفت جویان باید به مباحث درسی توجه کرده و به پرسش هایی که اساتید در گروه  مطرح می کنند، پاسخ می دادند تا هم اعلام حضور شده و هم نمره ارائه می شد.  

حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان از سال ۷۷ توسط جمعی از فضلا و طلاب در تهران و به تدریج در سایر دانشگاه‌های کشور بنا به تقاضاهایی که دانشجویان برای فراگیری علوم اسلامی داشتند، شکل گرفت. محور اصلی فعالیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، ارایه یک نظام فکری از علوم اسلامی به دانشجویان بود.

در واقع می‌توان گفت حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان با هدف تربیت کادر نخبه برای انقلاب اسلامی، به منظور اثرگذاری در عرصه‌های جهاد علمی و فرهنگی و تحقق اهداف دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی، شکل گرفته و تا اندازه‌ای توانسته ارتباط عملی، حوزه و دانشگاه را به شکل سیستمی و نظام مند ایجاد کند.

در حال حاضر ۴۵ حوزه علوم اسلامی در دانشگاه های سراسر کشور فعال است که در چشم‌انداز پنج ساله ۱۴۰۴ حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، از ۴۵ مرکز به ۶۰ مرکز حوزه علوم اسلامی افزایش خواهد یافت.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی