پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 شهریور 1399 - 02 September 2020


رئیس دانشگاه آزاد گفت: یکی از نکات مهم سامانه آموزشیار این است که در این سامانه هرگونه تقلب و جعل مدرک غیرممکن خواهد بود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که صبح امروز در سازمان مرکزی به منظور بررسی برنامه و بودجه سال مالی آینده دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: راه و محور امام حسین (ع) خاموش‌شدنی نیست و خدا رو شاکریم که ملت بزرگ ایران همواره به نحو احسن و علیرغم محدودیت ها، چراغ این راه را روشن نگاه می دارند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این جلسات در ۳۱ استان به منظور بررسی بودجه سال مالی دانشگاه برگزار شد و امروز با برگزاری هیأت امنای استان تهران به کار خود پایان داد. همچنین جلسه هیأت امنای مرکزی دانشگاه به منظور تصویب نهایی بودجه در تاریخ ۲۲ شهریورماه برگزار خواهد شد.

لزوم وجود نگاه استانی در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بنا دارد تا جلسات هیأت امنای استانی را قوی‌تر برگزار کند، گفت: در اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، نگاه استانی به مدیریت دانشگاه وجود دارد که این نگاه باید کاملاً احیا شده و با برگزاری جدی تر جلسات هیأت امنای استانی، تقویت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۳۱ هیأت امنا و ۳۱ هیأت اجرایی جذب در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: در بحث اعضای هیات علمی این نکته بسیار حائز اهمیت است که اعضای هیات علمی دانشگاه به استان های محل خدمت تعلق دارند، البته واحد دانشگاهی، محل خدمت عضو هیأت علمی است، اما اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی منتسب به استان هستند. این نگاه درخصوص رشته های دانشگاهی نیز وجود دارد. با تعاملاتی که با وزارت علوم انجام شده، آنها نیز پذیرفته‌اند که به جای واحد دانشگاهی، نگاه استانی در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند.

طهرانچی در ادامه با بیان اینکه برنامه جامع راهبردی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حال نهایی شدن و قابل ارائه به هیأت امنای مرکزی در جلسه آبان ماه است، گفت: در این برنامه دو نگاه وجود دارد؛ یک نگاه مبتنی بر سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور است که این نگاه تا سطح اقدامات و تاکتیک هایی که باید در دانشگاه وجود داشته باشد، ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: در واقع این برنامه طیفی از طرح مسئله در سطح کلان و حل مسئله در سطح خرد را شامل می‌شود و به ارائه راهکار می‌رسد. برنامه مذکور ترکیبی از نگاه بالا به پایین و پایین به بالاست. زمانی که قسمت بالادستی برنامه انجام شد، استان ها و واحدها جایگاه خود را در برنامه پیدا کرده و مشارکت فعال خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بررسی برنامه پنج ساله استان ها، موضوع بسیار مهمی است که در جلسات بعدی هیأت امنای استانی به آن پرداخته خواهد شد.

طهرانچی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته به صورت جزایر متفرق اداره می شد و هیچ ارتباطی بین اجزای شبکه‌ای دانشگاه وجود نداشت، اظهار داشت: یکی از عناصر بسیار مهم در دانشگاه آزاد اسلامی که دانشگاه های دیگر ندارند، شبکه ای بودن این دانشگاه است، بر این اساس باید یک پیوستگی در دو حوزه آموزش و پژوهش تحصیلات تکمیلی به وجود می آمد که با راه اندازی دو سامانه پژوهشیار و آموزشیار این هدف محقق شد.

وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۵۰۰ نقطه آموزشی شامل ۲۶۳ واحد، ۱۰۰ مرکز، ۱۳۰ آموزشکده و ۷ پردیس وجود دارد. این در حالی است که در این ۵۰۰ نقطه، ۵۰۰ نرم افزار جدا وجود داشت و باعث مشکلاتی برای دانشجویان می شد و با ره اندازی دو سامانه پژوهشیار و آموزشیار این مشکلات برطرف شد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با همت مجموعه دانشگاه، در مرحله اول انجام این پیوستگی، پایان‌نامه ها به یکدیگر متصل شد، اظهار داشت: در سامانه «پژوهشیار» در حال حاضر بالغ بر ۱۶۰ هزار کنشگر فعال وجود دارد و ۸۰ هزار پایان‌نامه، ۱۳ هزار رساله و ۷ هزار پایان‌نامه پزشکی بارگذاری شده است. از برکات این تجمیع می توان به همگرایی بین سازمان ها و تحقیق و تحلیل مسائل اشاره کرد.

ثبت ۵۰ پایان‌نامه با موضوع عاشوراپژوهی در سامانه پژوهشیار

طهرانچی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در سامانه پژوهشیار، بیش از ۵۰ پایان‌نامه با موضوع عاشوراپژوهی ثبت شده که ۳۸ پایان‎نامه در موضوع عاشورا و ۱۳ پایان‌نامه در موضوع عزاداری است. این فرصت می تواند کمک کند تا یک نشست از عاشوراپژوهان کشور برگزار تا موضوع را بررسی کنند.

وی به ذکر نمونه هایی از این نوع پایان‌نامه ها پرداخت و گفت: بازتاب حماسه عاشورا در آثار شهید آوینی ، مضامین عاشورایی در شعر معاصر، تحلیلی بر مفهوم نمادهای عاشورایی ، تأثیرپذیری تعزیه از آیین های عاشورایی با تأکید بر چاوشی خوانی و امیرخوانی در واحد تنکابن و... از جمله پایان‌نامه هایی است که در موضوع عاشورا در حال انجام است.

طهرانچی با تأکید بر اینکه این پایان‌نامه ها با قرارگیری در کنار هم، معنا پیدا می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در این سامانه به صورت همزمان پایان‌نامه های خود را انجام می دهند و این اطلاعات در نهایت در کنار هم قرار گرفته و می تواند به چالش های کشور پاسخ دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی(آموزشیار)، گفت: این سامانه نیز یکی از اتفاقات مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است که از روز گذشته به طور رسمی آغاز به کار کرده است. یک میلیون دانشجو در این سامانه فعال هستند که کارنامه تحصیلی، شرایط مالی و دروس دانشجویان و... قابل پیگیری است. در واقع آموزشیار به صورت کاملاً یکپارچه، شفاف و روشن فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت دروس با کدینگ یکسان، شماره دانشجویی ثابت برای دانشجویان، مدیریت واحد در مدل شبکه‌ای دانشگاه، یکپارچگی و ارتباط داده ها، نظارت جامع آمار و... از جمله ویژگی های سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (آموزشیار) است.

طهرانچی با بیان اینکه تمامی مسائل مربوط به پرداخت و تقسیط شهریه و دیگر موارد مالی از طریق این سامانه صورت می گیرد و هیچ‌گونه دریافتی خارج از این سامانه در واحدها انجام نخواهد شد، تأکید کرد: پیش از آغاز به کار سامانه آموزشیار، هیچ رویه یکسانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت که با راه‎‌اندازی این سامانه، مشکل مرتفع شد.در واقع با راه‌اندازی سامانه آموزشیار، تمامی امور دانشگاه یکپارچه شده و تا به امروز ۷ میلیون داده در این سامانه بارگذاری شده است.

جعل مدرک در سامانه آموزشیار غیرممکن است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم سامانه آموزشیار این است که در این سامانه هرگونه تقلب و جعل مدرک غیرممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه سه موضوع ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی از جمله منویات مقام معظم رهبری از دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: برای حفظ کیان دانشگاه، باید یکپارچگی در دانشگاه به وجود می آمد تا دانشگاه به صورت یکپارچه در راستای اهداف نظام و دو هدف ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی، عمل کند. در این دو سال، اقدامات بسیار کاربردی و مفیدی در این زمینه انجام شد که راه‌اندازی دو سامانه پژوهشیار و آموزشیار نیز در همین راستا بود.

طهرانچی در پایان تأکید کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باید در سال تحصیلی پیش رو، درجهت ارتقای علمی و گسترش فضای انقلابی تمام تلاش خود را به کار گیرد تا اتفاقاتی مهم و جدی در این حوزه رخ دهد. انتظار می رود واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این دو کلیدواژه که از راهبردهای اصلی دانشگاه است، تلاش کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی