پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 شهریور 1399 - 15 September 2020


رئیس دانشگاه آزاد از راه اندازی دانشکده‌های جدیدی در دانشگاه آزاد و همچنین ایجاد شبکه های اجتماعی علمی خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی حضور یافت و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان پروتکل های بهداشتی در کلاس های حضوری دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می شود، اظهارداشت: کلاس های حضوری دانشگاه آزاد اسلامی بصورت گروه های دانشجویی۵ تا ۷ نفره در یک کلاس ۲۴ متری برگزار می شود که بدون شک پروتکل های بهداشتی با ضریب بسیار بالا اجرا می شود، البته ما اعتقاد داریم در جریان آموزش ارتباط بین استاد و دانشجو نباید حذف شود.

شعار دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جاری یادگیری آموزش عمیق است

طهرانچی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تحول در آموزش تأکید کرده اند به طوری که «آموزش باید عمیق، کاربردی و فایده محور باشد»، گفت: بر این اساس، شعار دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جاری نیز یادگیری آموزش عمیق است. آموزش عمیق در مقابل آموزش حفظ محور قرار می گیرد. جریان آموزش مجازی ممکن است یک مقدار باعث سطحی شدن آموزش شود که باید روش‌های نوینی برای جلوگیری از این اتفاق به کار گرفته شود. آموزش مجازی دارای دستورالعمل‌های خاصی است که فقط برگزاری کلاس های برخط را شامل نمی‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص شرایط میهمانی و نقل و انتقال دانشجویان در ترم جاری گفت: یک اتفاق بسیار بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی افتاد و آن راه‌اندازی سامانه یکپارچه امور آموزشی دانشگاه به نام آموزشیار بود. دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته ۵۰۰ نظام آموزشی جدا از هم داشت که در سال جاری و با یک برنامه جامع تمامی سامانه‌ها تحت عنوان آموزشیار یکپارچه و به صورت یک شبکه در آمدند.

تحصیل دانشجویان در محل زندگی خود 

وی افزود: در این سامانه بحث میهمانی دانشجویان بسیار ساده انجام خواهد شد و بروکراسی های اداری حذف می‌شود. البته در شرایط شیوع ویروس کرونا چیزی به عنوان میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم داشت، چرا که براساس دستورالعمل های صادره دانشجویان می توانند در محل زندگی خود تحصیل کرده و امتحان دهند و شرایط آموزشی و آزمایشگاهی برای دانشجویان دانشگاه آزاد در محل زندگی آنان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در ترم گذشته و با شیوع ویروس کرونا حدود ۵ هزار امتحان جامع دردانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای محل سکونت دانشجویان برگزار شد. دانشگاه آزاد اسلامی این بستر را به منظور رفاه حال دانشجویان فراهم کرد.

طهرانچی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمان شیوع کرونا چه اقداماتی برای رفاه دانشجویان انجام داده، گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و سازمان‌ها زیاد شد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این مشکلات بی بهره نبود. اما با این شرایط مقرر شد تا از دانشجویان فقط شهریه ثابت اخذ شود و فشار مضاعفی به دانشجویان و خانواده‌های آنان وارد نشود. همچنین در خصوص ارائه تسهیلات بانکی و وام‌های کم‌بهره قرض‌الحسنه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

طهرانچی در ادامه در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص اینکه آیا دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ ای برای حرکت به سمت مهارت محوری دارد، گفت: مفهوم صندلی خالی در دانشگاه‌ها در واقع پاسخ منفی جامعه به آموزش عالی است، بر این اساس ما باید در آموزش عالی براساس مطالبات مردم تغییر روش دهیم. دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع بسیار جدی توجه کرده و برای آن برنامه دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات دانشگاه در این زمینه طرح پویش صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان است. در این طرح دانشجویان در صنعت کارورزی انجام خواهند داد. رشته‌هایی که مشمول طرح پویش هستند، تنها محدود به رشته‌های فنی نبوده و رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی نیز در این مقوله مشارکت داشته و در این راستا ارتباط مؤثر و سازنده‌ای با اتاق بازرگانی اصفهان، برقرار خواهد شد و دانشجویان به صورت کارورزی در آنجا مشغول به کار می‌شوند. در این طرح اشتغال همراه با تحصیل به دست خواهد آمد.

طهرانچی در ادامه برنامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی چه برنامه‌ای برای پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان دارد، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی یک سامانه به نام پژوهشیار راه اندازی شده که ۱۰۰ هزار پژوهشگر در این سامانه فعالیت داشته و شبکه‌ای از پژوهش در این دانشگاه به وجود آمده است. در حال حاضرگروه‌های پژوهشی در این سامانه ایجاد می‌شود، چرا که اعتقاد داریم یک نفر و یک پژوهش نمی‌تواند به اندازه شبکه‌ای از پژوهش ها برای حل مسائل پاسخگو باشد.

ایجاد شبکه پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی به حل مسائل کشور کمک می کند

وی خاطر نشان کرد: شبکه پژوهش در دانشگاه به وجود آمده که می‌تواند به حل مسائل کشور کمک کند، در این راستا اصالت شبکه برای هویت بخشی به تحقیق دانشجویان بسیار مهم است.در حال حاضر شبکه حل مسأله در دانشگاه به وجود آمده است. به عنوان مثال در سامانه پژوهشیار چندین پایان‌نامه و رساله با موضوع عاشورا پژوهی ثبت شده و نشان می‌دهد در حال حاضر چندین نفر روی این موضوع پژوهش می‌کنند این یک فرصت بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته به صورت زنجیره‌ای اداره می‌شد، گفت: امروز و با راه‌اندازی سامانه‌های یکپارچه و شبکه دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذار از یک زنجیره دانشگاهی به شبکه دانشگاهی است.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد شبکه‌های اجتماعی علمی است

وی با بیان اینکه دنیا دارد به سمت شبکه‌های اجتماعی پیش می رود، گفت: ما می‌خواهیم شبکه‌های اجتماعی علمی ایجاد کنیم، این اتفاق نیز با پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویان صورت خواهد گرفت، چرا که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار رساله دکتری و ۹۰ هزار پایان‌نامه ارشد در سراسر کشور تولید می‌شود، وقتی این تعداد تبدیل به یک شبکه شود، مطمئناً می‌تواند در حل مسائل کمک کننده باشد.

وی افزود: در همین راستا در تبریز در خصوص مسأله صنعت کفش و چرم بررسی‌های صورت گرفته، نظام مسائل آن تدوین شده و ۶۰۰ مسأله برای این صنعت تعریف شده است و دانشجویان می‌توانند با انتخاب پایان‌نامه و رساله‌های خود به حل این مسائل کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه تأکید کرد: ما اگر بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را از زنجیره به یک شبکه تبدیل کرده و به دانشجو در این شبکه هویت دهیم، بسیار حائز اهمیت است، چرا که با شکل گرفتن شبکه تحقیق و شبکه حل مسأله بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

طهرانچی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص دفاع پایان‌نامه دانشجویان ارشد و دکتری در ترم گذشته گفت: زمان دفاع از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها تا ۳۰ مهرماه تمدید شده که دانشجویان می‌توانند براساس دستورالعمل‌های صادره از پایان‌نامه و رساله‌های خود دفاع کنند.

سامانه آموزشیار، مدافع حقوق دانشجو و مدرک دانشگاه آزاد اسلامی است

وی خاطر نشان کرد:ما در حال حاضر وارد سامانه یکپارچه آموزشی شده ایم که با قوانین و مقررات یکپارچه خود مدافع حقوق دانشجو و مدرک دانشگاه آزاد اسلامی است و از هرگونه تخلف و جعل جلوگیری می‌کند. در روز گذشته در این سامانه ۱۸ هزار ثبت‌نام دانشجویان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود امروز بیش از ۳۰ هزار نفر از دانشجویان کارهای ثبت نام خود را به صورت یکپارچه در این سامانه انجام دهند. راه‌اندازی این سامانه در جهت ارتقای کیفیت و خدمات دانشگاه است، چرا که این دانشگاه باید به دانشجویان خدمات مناسب ارائه دهد و بتواند پاسخگویی مسائل آنان باشد.

دکتر طهرانچی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی تحصیل استعدادهای درخشان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان بدون کنکور در مقطع بالاتر موضوعی است که در دانشگاه‌های دولتی نیز وجود دارد. طبق مصوبه وزارت علوم، ۲۰ درصد دانشجویانی که معدل بالا داشته و شاگرد اول باشند، می توانند بدون کنکور در دانشگاه تحصیل کنند.

وی افزود: در سال جاری ۸ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۳ هزار نفر در مقطع دکتری استعدادهای درخشان در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد پیش‌بینی می‌شود ۵ الی ۶ هزار نفر در مقطع ارشد و ۱۵۰۰ نفر در مقطع دکتری با این روش در دانشگاه پذیرفته شوند.

در حال ایجاد دانشکده‌های جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا رشته‌های جدیدی به رشته های قبلی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شده، گفت: مهم تر از رشته، توجه به جهت رشته است، در حال ایجاد دانشکده‌های جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، در همین راستا بنده در هفته گذشته در بندر خمیر بزرگترین شهر تالابی ایران حضور پیدا کرده تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند یک دانشکده تالابی ایجاد کند. پس از ایجاد این دانشکده رشته‌های محیط زیست، اقتصاد، مدیریت گردشگری به خاطر زیست بوم خاص خود به این دانشکده انتقال پیدا می‌کند تا مردم این منطقه بتوانند هم در اداره شهر به ارتقای دانش دست پیدا کرده و هم درآمد خود را کسب کنند. در واقع بجای اینکه رشته را تغییر دهیم، جهت رشته را عوض می‌کنیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی