پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 شهریور 1399 - 16 September 2020


رئیس دانشگاه آزاد گفت: در کل دوره ها سرجمع شهریه ثابت را کاهش دادیم و برای رشته های پرطرفدار برای اینکه توازن رعایت شود، قدری افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی گفت: اهانت به ساحت پیامبر اسلام نشان از این نکته دارد که غرب چه در جوامع فرهنگی و چه در جوامع سیاسی تاب و تحمل مواجه با فرهنگ اسلام ناب محمدی را ندارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد افتخار این را دارد که در گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد جدید بتواند مسیری مطابق با فرمایشات حضرت آقا اتخاذ کند. می‌دانیم که نظام اسلامی در حوزه پیشرفت علمی در جایگاه بسیار رفیعی قرار دارد که علت برخورد غرب با این نظام به علت پیشرفت علمی است.

طهرانچی ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد که ۴۰ درصد آموزش عالی را عهده دار است، در گام دوم با رویکرد جدیدی نسبت به آموزش عالی مطابق با خواست مردم نگاه می‌کند.

وی با بیان این مطلب که رفتار داوطلبان کنکور در ۵ سال اخیر نشان از عدم مقبولیت رفتار آموزش عالی در مقابل خواست مردم بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان زیاد در حوزه پزشکی و عدم داوطلب در حوزه‌های علوم انسانی و علوم پایه و مهندسی و حتی کشاورزی حکایت از این دارد که مردم رفتار آموزش عالی را آنچنان که انجام گرفته نمی‌پسندند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ما با تدوین برنامه ۵ ساله‌ای در سه حوزه به دنبال تغییر هستیم؛ نخست اینکه دانشگاه به عنوان پرورشگر قوه عاقله در حوزه‌های فرهنگی تربیتی تأثیر داشته باشد. دوم اینکه دانشگاهی سرآمد و پاسخگو باشد. جهت گیری سوم ما این است که به دانشگاهی کارآمد و پایدار تبدیل شویم.

وی افزود: وابستگی دانشگاه به شهریه به هیچ وجه قابل تحمل نیست و باید رویکرد جدیدی را اتخاذ کرد. این سه رویکرد با محور ارتقا کیفیت دوره‌های تحصیلی و مرجعیت سازی دانشگاه اجرایی می‌شود. ما به دنبال این هستیم به بزرگترین شبکه دانشگاهی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: اوضاع اقتصادی کشور بخاطر کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است و ما می‌دانیم که در سبد خانوار آموزش به عنوان قلم سوم یا چهارم مطرح است. در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد آموزش عالی ما شهریه پرداز هستند.

در کل دوره‌های شهریه ثابت را کاهش دادیم

طهرانچی با اعلام اینکه در حال حاضر در نظام سنتی تعیین شهریه دانشگاه آزاد تجدیدنظر شده است، گفت: در کل دوره‌ها سرجمع شهریه ثابت را کاهش دادیم و برای رشته‌های پرطرفدار برای اینکه توازن رعایت شود، قدری افزایش پیدا کرده است. از کل شهریه حداکثر ۴۰ درصد مربوط به شهریه ثابت می‌شود.

وی ادامه داد: شهریه متغیر اما براساس نوع درس متفاوت است. در حوزه شهریه‌های متغیر در سر جمع کمتر از ۱۵ درصد افزایش خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در شهریه ثابت اتفاقی که خواهد افتاد این است که واحدهای مختلف با توجه به نوع واحد، شهریه متفاوتی خواهند داشت. شهریه ثابت نیز از ماکسیمم شهریه ثابت سال گذشته بیشتر افزایش نخواهد داشت.

طهرانچی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص جزییات کاهش شهریه ثابت در ترم جدید تحصیلی گفت: به طور مثال در ترم گذشته متوسط شهریه ثابت رشته علوم انسانی ۵۵۵ هزار تومان، متوسط شهریه در علوم پایه ۹۸۰ هزار تومان، رشته فنی و مهندسی بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رشته های علوم پزشکی کارشناسی یک میلیون و ۸۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: در ترم جدید برای ورودی های سال ۹۹، شهریه ثابت رشته های کاردانی بین ۴۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته به واحد محل تحصیل متفاوت است. در مقطع کارشناسی شهریه ثابت بین ۶۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ناپیوسته ۶۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص اینترنت رایگان آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی گفت: با وزارت ارتباطات در ترم گذشته و همچنین برای ترم جدید رایزنی کرده ایم و آی پی های مربوط به دانشگاه  برای آن ها ارسال شده است. اما اینکه اینترنت رایگان به اساتید و دانشجویان ارائه دهند و یا اینترنت با هزینه کم بستگی به سیاست های این وزارتخانه دارد.

وی افزود: هزینه اینترنت در طول روز متفاوت است. در سامانه مدیریت دروس می خواهیم این امکان را به دانشجو بدهیم که در غیر ساعت پیک اینترنت، فایل های درسی را دانلود کند تا هزینه آن ها کمتر شود.

طرح ۱۲ + ۴ برای ترم جدید

رئیس دانشگاه آزاد درباره نحوه آموزش در ترم جدید گفت: در ترم تحصیلی جدید طرح ۱۲ بعلاوه ۴ را داریم که ۴ جلسه حضوری و ۱۲ جلسه مجازی  برگزار خواهد شد.

طهرانچی شعار آموزش امسال را آموزش بر بستر مجازی با هدف آموزش عمیق عنوان کرد و گفت: در دوره گذشته فضای مجازی ما را به سمت آموزش های حفظ محور و غیر عمیق پیش برد که این شعار را در ترم جدید با همت استادان دانشگاه ها تحقق خواهیم بخشید. این نظام یکپارچه به کنترل کیفیت کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین درباره نحوه برگزاری کلاس عملی و کارورزی توضیح داد و گفت: بخشنامه ای را در اردیبهشت ماه ابلاغ کردیم تا دانشجویان در مکان زندگی خود، در واحد دانشگاهی دروس عملی را بگذراند. دروس عملی به صورت گروه های کوچک ۵ تا ۷ نفره در محل زندگی دانشجو به صورت فشرده در ۱۲ جلسه در ۳ روز برگزار می شود.

طهرانچی اضافه کرد: ترم گذشته ۵ هزار دانشجو امتحان جامع را برگزار کردند بدون اینکه یک دانشجو از شهر خود بیرون بیاید.

وی در تشریح برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد، افزود: برنامه ۵ ساله ای در حال تدوین است که اصول راهبردی و ارتقای علمی با هدف تربیت دانشجویان خلاق مستعد و توانمند و تولید انتشار و ترویج علم و فناوری از سند دانشگاه اسلامی به کار گرفته شده است و برنامه دانشگاه را در این زمینه تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه ۶ میلیون دانش آموخته و یک میلیون دانشجو اطلاعاتشان در اختیار آموزشیار قرار داده شده است، تصریح کرد: دانشجویان فارغ التحصیل هم می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. با سامانه آموزشیار امکان رسوخ و جعل مدرک دانشگاهی وجود ندارد و به راحتی استعلام‌ها و پاسخ ها داده خواهد شد. دانشگاه آزاد با راه اندازی این سامانه به سمت اعتبار بخشی شفافیت و یکپارچگی پیش رفته است.

۴۰۰ هزار دانشجوی جدید اول آبان به دانشگاه آزاد می آیند

طهرانچی با اعلام اینکه ۴۰۰ هزار دانشجوی جدید در اول آبان به دانشگاه آزاد می آیند، گفت: ترم تحصیلی دانشجویان جدید الورود باید با دانشجویان قدیمی تمام شود و هنوز نمی دانیم در چه تاریخی قرار است دانشجویان ارشد به جمع ما اضافه شوند.

وی در ادامه گفت: کنکور فضیلت شده در حالی که در دنیا پذیرش ها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد اما متاسفانه کنکور مداران در کشور، اصالت را به کنکور داده اند.

رئیس دانشگاه آزاد ضمن اشاره به اینکه مجلس باید اقدامی انجام می داد که کنکور حذف شود اما هیچ راه حلی برای ۱۰ هزار صندلی خالی ایجاد نکرده است، اظهار کرد: پیش از این اعلام کردیم داوطلبان می توانند در دانشگاه آزاد ثبت نام کنند و اگر در کنکور سراسری دانشجو در دوره های روزانه قبول شد، بدون پرداخت خسارت می توانند به آن دانشگاه برود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایطی را فراهم‌ کرده ایم که دانشجویان با پرداخت شهریه ثابت بتوانند وارد سامانه شوند و انتخاب رشته کنند و در طول ترم شهریه متغیر را پرداخت کنند.

طهرانچی همچنین درباره وارد نشدن بعضی نمرات دانشجویان در سامانه آمورشیار گفت: با راه اندازی سامانه آموزشیار اگر استادان نمره را وارد نکنند، بلافاصله متوجه می شویم و اقدام لازم برای وارد کردن این نمره ها را انجام می دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: روسای واحدهای استانی باید فارغ التحصیلی دانشجویان را پیگیری کنند و تا ۳۱ شهریور فارغ التحصیلی آنها انجام شود؛  البته آخرین مهلت فارغ التحصیلی با توجه به شرایط کرونا یک ماه تمدید شده و دانشجویان تا آخر مهر مهلت دارند.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین درباره آمار ثبت نام کنندگان در دوره های بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه گفت: در کارشناسی ارشد ۱۱ هزار و ۴۴ نفر ثبت نام و برای دوره های دکتری بدون آزمون ۲ هزار ۹۲۵ نفر ثبت نام کردند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی