پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 مهر 1399 - 01 October 2020


رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پرونده بورسیه های خانواده شهدا خیلی کم است و در این مسیر برخی دانشگاهها کم کاری کردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد علی کی نژاد رئیس هیات عالی جذب در نشست خبری تعیین تکلیف بورسیه‌های تحصیلی گفت: هر سال در آذر فراخوان راتبه‌های بلاتکلیف از سمت دبیرخانه هیات عالی جذب اعلام می‌شود. در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ این فراخوان اعلام شد.

کی نژاد ادامه داد: پرونده این بورسیه‌ها باید تا بهمن ماه همان سال تعیین تکلیف می‌شدند.

وی افزود: از سال ۹۸ آمار بلاتکلیفان بورسیه‌ها ۵۴ نفر است که آنها تعدادی برای دانشگاه‌های غیر از وزارت علوم مثل دانشگاه امام حسین، دانشگاه فرهنگیان و آزاد ارسال شده است.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی از این بورسیه‌ها که جایابی می‌شوند به دلیلی مشکلات زندگی نمی‌توانند محل زندگی را تغییر دهند لذا پرونده‌های آنها همچنان بلاتکلیف مانده است.

کی نژاد گفت: دو بار در سال در مهر و بهمن فراخوان می‌دادیم که بهمن ماه سال ۹۸ به دلیل کرونا با تاخیر پرونده‌ها را بررسی کردیم. اغلب دانشگاه‌ها به صورت مجازی و حضوری مصاحبه این بورسیه‌ها را انجام دادند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امسال فراخوان را اواخر آبان یا آذر دوباره اعلام می‌کنیم اما احتمال دارد که فراخوان باز هم به بهمن برسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کمتر از ۱۰ نفر تاکنون در این فراخوان ثبت نام کرده‌اند که پرونده ۲ نفر بررسی و جایابی شده است و پرونده ۸ نفر دیگر بررسی می‌شود. بورسیه‌هایی باید در این فراخوان ثبت نام کنند که حکم خود را از شورای بورس وزارت علوم دارند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دسته دوم بورسیه‌ها افرادی هستند که دانشگاه آنها را بورسیه کرده است ولی دریافتی و مقرری بورس از وزارت علوم نداشتند که آنها بعد از این فراخوان برای فراخوان دوم خودشان را آماده کنند. هر چند آنها پرونده‌هایی در دست اقدام دارند و در کمیسیون اصل ۹۰ نیز وضعیت آنها در دست بررسی است.

کی نژاد اظهار داشت: پرونده بورسیه‌های تحصیلی بلاتکلیف در هیات مرکزی وزارتین و دانشگاه آزاد بررسی و سپس تائید نهایی می‌شود اما ورود محتوایی بر عهده خود دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: به دلیل متفاوت بودن بورسیه‌ها پرونده‌ها مجزا بررسی می‌شود و هر ۴۵ تا ۲ ماه یکبار به یکی از مناطق آمایش مراجعه می‌کنیم و اعضای هیات معاونین در دانشگاه‌ها مشکلات را بررسی کرده و رفع می‌کنند. اگر این مشکلات قابل رفع نباشد این مسئله در هیات عالی جذب بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم آسیب کرونا را تبدیل به فرصت کنیم اضافه کرد: در سال ۹۹ در ۴ ماهه اول ۸۴۱ پرونده در هیات مرکزی جذب وزارت علوم بررسی شد که ۲۱۲ پرونده پیمانی، ۳۲۵ پرونده پیمانی رسمی آزمایشی، ۲۱۵ پرونده آزمایشی به رسمی قطعی، ۵ پرونده پیمانی به رسمی قطعی و حدود ۳۹ پرونده مربوط به خانواده شهدا بررسی شده و به دانشگاه‌ها وارد شدند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پرونده بورسیه‌های خانواده شهدا خیلی کم است و در این مسیر برخی دانشگاه‌ها کم کاری کردند ولی با این وجود پرونده این افراد را با کمال تسهیل بررسی می‌کنیم.

کی نژاد اظهار داشت: به همه دانشگاه‌ها در سال ۹۸ توصیه کردیم که شرایط اجرای حکم دیوان عدالت اداری را فراهم کنید. اما هم اکنون اعلام می‌کنیم که اجرای احکام صادره توسط دیوان عدالت و هیات جذب لازم الاجرا است و تمام دانشگاه‌ها موظفند این احکام را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: تمام دانشگاه‌ها به رای دیوان عدالت اداری عمل کردند البته تعدادی پرونده از دانشگاه‌های شهرستان اعلام شده که دانشگاه، بورسیه را جذب نکرده است. در این دانشگاه‌های شهرستان پرونده حدود ۱۲ نفر موجود است که حکم دیوان برای جذب را دارند اما اجرا نشده است.

کی نژاد اظهار داشت: احکامی که دیوان برای انفصال رئیس دانشگاه صادر کرده ۷۲ تا مورد بود که اجرا شده است. اینکه دانشگاهی اعلام کند به بورسیه‌اش نیاز ندارد خلاف است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی