پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 مهر 1399 - 11 October 2020


رئیس اداره جذب استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی از امکان تغییر رشته برای استعداد درخشان ها خبر داد و گفت:بررسی ها نشان می دهد، نتایج تحصیل همزمان در دو رشته مثبت و درخشان نبوده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، مریم دلو ضمن اشاره به اینکه دفتر استعدادهای درخشان در دو بخش جذب و هدایت امکاناتی را برای دانشجویان فراهم می کند؛ ما در مقاطع ارشد و دکتری پذیرش بدون آزمون داریم. در بخش هدایت نیز تسهیلات آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه عمده درخواست ها و نیاز دانشجویان در بخش جذب است، افزود: در مقطع ارشد هر ساله در آبان ماه یا آذرماه فراخوانی منتشر می شود که دانشکده ها پس از ثبت نام داوطلب پرونده ها را بررسی می کنند؛ نتایج فراخوان در اسفندماه اعلام می شود.

رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی با بیان این مطلب که فراخوان در مقطع دکتری در اردیبهشت ماه منتشر می شود، خاطرنشان کرد: نتایج پذیرش در این مقطع در شرایط عادی شهریور ماه و امسال با توجه به شرایط کرونایی، همزمان با نتایج دکتری روزانه اعلام می شود. 

دولو درباره نحوه پذیرش دانشجو در مقطع ارشد استعداد درخشان در سال آینده، گفت: در سال آینده احتمال زیاد در آذرماه فراخوان دانشگاه منتشر می شود و دانشجویان باید ثبت نام کنند. نکته مهم اینکه اگر دانشجو در فراخوان عمومی ثبت نام نکند به هیچ وجه بعدا امکان بررسی پرونده وجود ندارد. 

امکان تحصیل همزمان برای استعدادهای درخشان

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر داوطلبان از طریق استعداد درخشان جذب شوند، چه تسهیلاتی به آن ها ارائه می شود، گفت: یکی از تسهیلات امکان استفاده از تحصیل همزمان است؛ البته تحصیل همزمان فقط به درخواست دانشجو انجام نمی شود و منوط به تایید دانشکده های مبدا و مقصد و موافقت دفتر استعداد درخشان است.

سوابق تحصیل همزمان مثبت و درخشان نیست

رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: البته بررسی پرونده آن دسته از دانشجویانی که از امتیاز تحصیل همزمان استفاده کرده اند، نشان می دهد سوابق مثبت و درخشانی نبوده است؛ بر همین اساس خیلی به دانشجویان توصیه نمی کنیم که از این امتیاز استفاده کنند.

برگزاری دوره های مهارت افزایی برای دانشجویان

دولو ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی برای اینکه امکان اشتغال پذیری بالاتری را برای دانشجویان فراهم کند، دوره های فرعی را راه اندازی کرده است که دانشجویان با ثبت نام از ظریق سایت دانشگاه می توانند در این دوره ها شرکت کنند. 

وی خاطرنشان کرد: این دوره ها برای دانشجویان عادی شهریه دارد اما برای استعداد درخشانی که معدل بالای ۱۷ دارند، شهریه ای تعلق نمی گیرد. به طور مثال اگر دانشجویی در رشته مدیریت تحصیل می کند می تواند در دوره فرعی کامپیوتر با موافقت با موافقت گروه های ذی ربط و دفتر استعداد درخشان شرکت کند.

رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی به دیگر تسهیلات جذب از طریق استعداد درخشان اشاره کرد و گفت: براساس آیین نامه های موحود دانشجو می تواند در شرایط خاص برخی دروس را پس از کسب مجوز از دفتر استعدادهای درخشان به صورت غیرحضوری بگذارند که البته تعداد واحدها محدود است.

امکان تغییر رشته برای استعداد درخشان ها

دولو در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویی که در مقطع کارشناسی در یک رشته تحصیل کرده می تواند برای مقطع ارشد در یک رشته دیگر تحصیل کند؟ اظهار کرد: قانون این امکان را محدود نکرده اما تشخیص ارتباط رشته قبلی و رشته جدید بر عهده گروه اموزشی است؛ رشته جدید قطعا نباید نامرتبط به رشته قبلی باشد. مثلا اگر دانشجویی که در رشته پرستاری تحصیل کرده نمی تواند در رشته حسابداری ادامه تحصیل بدهد.

وی با بیان اینکه هر دانشجویی می تواند برای دانشگاه مورد نظرش درخواست تحصیل در مقطع ارشد بدون آزمون را داشته باشد، گفت: مثلا اگر دانشجویی درخواست تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی را دارد در صورتی که در این  دانشگاه پذیرفته شود دیگر امکان تغییر محل تحصیل و تغییر رشته وجود ندارد.

رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی نتیجه ارشد استعداد درخشان بعد از تایید سازمان سنجش اعلام می شود، گفت: در ضمن مدارک و مستندات دانشجویان دائما در حال پیگیری است و ممکن است در پی این بررسی ها مشخص شود که داوطلب امکان اسفاده از پذیرش بدون آزمون را دارد.

دولو ادامه داد: نتایج پذیرش استعداد درخشان در در مقطع دکتری همزمان با نتایج پذیرفته شدکان روزانه دکتری اعلام می شود البتهامکان دارد چند روزی زودتر هم اعلام شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی