پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 آبان 1399 - 14 November 2020


رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه برای جلوگیری از وقوع تخلف و فساد علمی و اقتصادی به صورت سیستمی به سمت سامانه‌سپاری حرکت کرده و به زودی برای شفاف سازی، نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، پنجمین نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های منتخب، با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مهمانسرای حافظ برگزار شد.

طهرانچی در ابتدای این نشست با قدردانی از زحمات وحید شورابی مسئول سابق مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و خیرمقدم به علی مظفری مسئول جدید این مرکز، گفت: امیدواریم آقای مظفری که جوان شایسته‌ای است به همراه مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بتواند با دقت نظر و حساسیتی که دارد، در این جایگاه موفق باشد.

نقش بسیج دانشجویی در فرهنگ فضای مجازی و بازنگری در آن

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم حال حاضر این است که ویروس کرونا و شرایط جدید، سبک زندگی همه را تحت تأثیر قرار داده و لازم است ما جایگاه خود را در این سبک زندگی جدید و فضای مجازی مشخص کنیم و بر آن تسلط داشته باشیم. مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع هشدار داده اند که برخی می‌خواهند با فضای مجازی همه چیز را در اختیار خود بگیرند. رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند که نه خیلی دور و شاید تا پنج سال دیگر این اتفاق بیفتد.

طهرانچی افزود: رسمی که همه ساله در دانشگاه‌ها جریان داشت، برگزاری اردوهای راهیان نور - به عنوان یک فضای سازنده برای دانشجویان - در بهمن ماه بود، اما سال گذشته و حتی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به برگزاری این اردو و اردوهای جهادی نیستیم، بنابراین لازم است بسیج دانشجویی به عنوان پیش قراول فرهنگ در دانشگاه، نسبت به این موضوع بازنگری جدی داشته باشد تا بدانیم چگونه در سبک زندگی جدید به موضوعات فرهنگی توجه داشته باشیم.

بسیج دانشجویی با نگاه نوآور فرهنگ ارتباط در فضای مجازی را پیاده کند

وی با تأکید بر اینکه نگاه تیزبینانه و نوآورانه بسیج دانشجویی می‌تواند فرهنگ ارتباط در فضای مجازی را پیاده کند، گفت: برای حفظ ارزش‌ها و توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی، نیازمند جوشش فکری بسیج دانشجویی هستیم. لازم است دانشجویان بسیجی برای برنامه‌های فرهنگی و ارزشی در فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی، خوب بیاندیشند و راهکارهای عملیاتی پیشنهاد دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه به عنوان یک سازمان بزرگ اجتماعی با ایجاد سامانه‌های پژوهشیار، آموزشیار و به زودی سامانه دانشجویار با درک الزامات فضای مجازی و اهمیت سامانه‌سپاری، اقدامات خوبی انجام داده، اما واقعیت این است که ما به عنوان ستاد در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بسترساز فعالیت در فضای مجازی هستیم و دانشجویان کنشگران اصلی این فضا هستند و باید به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

در ادامه این نشست، جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از دانشجویان بسیجی واحدهای متبوع خود به بیان نظرات، پیشنهادات و سؤالات خود پرداختند.

برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در طرح جامع راهبردی پنج ساله، حضور مسئولان بسیج دانشجویی در جلسات شورای فرهنگی واحدها، شفاف‌سازی برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق گسترش فضای انقلابی و ارتقای سطح علمی به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب از این دانشگاه، برافراشتن پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری توسط بسیج دانشجویی و... از جمله موضوعات مطرح شده توسط مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بود که در این جلسه مطرح شد.

برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی به زودی تصویب می شود

طهرانچی در پاسخ به موضوعات مطرح‌شده، گفت: در دوره مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی با استناد به سند دانشگاه اسلامی، نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری و بیانیه گام دوم انقلاب، به عنوان یک برنامه عملیاتی دوطرفه که صف و ستاد دانشگاه در تدوین و اجرای آن درگیر هستند، تدوین شده که به زودی جهت تصویب و اجرا به هیأت امنای مرکزی دانشگاه تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی یک برنامه جامع بوده که جهت‌گیری آن کاملاً مشخص است و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیز می‌تواند نظرات و پیشنهادات خود را درباره این برنامه ارائه کند.

برای مقابله با فساد علمی به سمت سامانه سپاری حرکت کردیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص احتمال وقوع برخی تخلفات در دانشگاه، گفت: برای محیط‌هایی چون دانشگاه چهار نوع فساد علمی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی می‌توان متصور بود که این موضوع در تمامی سازمان‌ها نیز به گونه‌های دیگر وجود دارد. دانشگاه آزاد اسلامی برای جلوگیری از وقوع تخلف و فساد علمی و اقتصادی به صورت سیستمی به سمت سامانه‌سپاری حرکت کرده و به زودی برای شفاف سازی، نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. جلوگیری از وقوع فساد اخلاقی و سیاسی به عنوان تخلفات فردی و نه سیستمی، برعهده رؤسای واحدها و مدیران مربوطه است.

طهرانچی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای فرهنگی به صورت مستمر و با حضور مسئولان بسیج دانشجویی در واحدها، تصریح کرد: بسیج دانشجویی نباید در حاشیه فعالیت‌های دانشگاه باشد. همانطور که فرهنگ به عنوان هسته در متن دانشگاه قرار دارد، بسیج دانشجویی نیز باید چنین جایگاهی در دانشگاه داشته باشد.

جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی دانشگاه آزاد

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص گسترش فضای انقلابی، جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی دانشگاه به ویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی، تشریح ویژگی‌های سامانه‌های آموزشیار و پژوهشیار پرداخت و خطاب به مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از شما می‌خواهیم که هر جای دانشگاه آزاد اسلامی از نظر فرهنگی، علمی و... مشکل و سستی مشاهده کردید، اطلاع‌رسانی کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تأکید کرد: نگاه و بیان منصفانه و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی را قدر می‌دانیم. ما برای نگاه تیزبینانه شما به عملکرد دانشگاه و حرکت فرهنگی خودجوش و آتش به اختیار، ارزش فراوانی قائل هستیم و پای حمایت از شما می‌ایستیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی