پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 آبان 1399 - 19 November 2020


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از فراهم سازی زمینه برای راه اندازی استارتاپ دانشجویان دختر خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، معصومه ابتکار در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امروز در دولت دوازدهم سومین موافقت نامه بین وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امضا می‌شود و امیدواریم نتایج خوبی از آن حاصل شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی که تاکنون با وجود محدودیت‌ها انجام شده بسیار تاثیر گذار بوده است افزود: از همراهی تمام دانشگاه در طرح کمند و سفیران فرهنگی تشکر می‌کنیم. جهت گیری در دولت یازدهم و دوازدهم تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده و تحقق برنامه ششم توسعه است که در این راستا شاخص‌های عدالت جنسیتی تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: شاخص‌های خانواده براساس سیاست های کلی  ابلاغیه رهبری در ستاد ملی زنان و خانواده در حال تدوین است که می‌تواند دستمایه این باشد که سیاست‌های دوست دار خانواده را به اجرا بگذاریم. دانشگاه‌های دوست دار خانواده نیز از جمله این اقدامات است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از مسائل مهم خانواده امروز مهارت‌های ارتباطی است. باید سواد ارتباطی را در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش دهیم و در بحث ارتباط بین نسلی و شکاف بین نسلی که می‌تواند ضربات سختی در جامعه وارد کند، اقدام جدی باید صورت بگیرد. مهارت تفکر مثبت و مهارت ارتباطی در دنیا بسیار مهم ارزیابی شده است که باید در مقاطع مختلف به آن پرداخته شود.

ابتکار ادامه داد: یکی از اتفاقات خیلی خوب طرح کمند بود که در جهت پیوند دادن دختران دانشجو با اقتصاد، بازار و ایده‌های خلاق اقداماتی انجام داده است. در زمینه استارتاپ‌های مخصوص دختران و ورود به بازار کار نیز اقداماتی صورت گرفته است که در صدد اتصال آن با طرح کمند هستیم.

معاون امور زنان و خانواده اظهار کرد: در جایزه زن در علم امسال دو جایزه (یکی به نام مریم میرزاخانی و دومی به دکتر پروانه فرزانه که در بحث بانک ژن فعالیت داشتند) در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم شاهد انتصابات بیشتر زنان توانمند و شایسته در مسئولیت‌های مدیریتی دانشگاه‌ها باشیم.  



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی