پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          02 آذر 1399 - 22 November 2020


معاون آموزشی وزیر علوم وضعیت خوابگاه‌ها، کلاس‌های عملی و جلسات دفاع را در دو هفته محدودیت‌های کرونایی تشریح کرد و گفت: امتحانات پایان ترم مجازی خواهد بود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز شنبه با برگزاری نشست خبری به صورت مجازی اقدامات، عملکرد و چالش‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور در برگزاری آموزش‌های الکترونیک در دوران شیوع کرونا را تشریح کرد.

وی ادامه داد: همه گیری بیماری کرونا تجربه نادری برای نظام آموزش عالی در جهان بود، علیرغم تمام مشکلات این بیماری باعث شد تجربیات نابی بدست آوریم و همچنین برکاتی هم برای آموزش عالی داشت که یک سری بازنگری‌هایی را در مقررات آموزشی داشتیم که عمدتاً با محوریت یادگیری آموزش الکترونیکی بود.

مقررات آموزشی ترم گذشته همچنان برقرار است

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: با توجه به استمرار وضعیت بیماری کرونا هر آنچه در ترم قبل از مقررات و آئین نامه‌ها داشتیم کماکان به وقت خود باقی است. در ابتدای سال جاری پیش بینی می‌شد بخشی از ترم اول را به صورت حضوری و بخشی را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و دانشگاه‌ها نیز بر این اساس برنامه ریزی داشتند خصوصاً برای دانشجویان نوورود این برنامه ریزی ها صورت گرفته بود اما متأسفانه با توجه به وضعیت پیش آمده و همچنین مصوبه محقق نشد.

همه آموزش‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

خاکی صدیق افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده و با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تمام آموزش‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

دروس عملی حضوری برگزار نمی‌شوند

وی ادامه داد: درس‌های عملی و کارگاهی و آزمایشگاهی در ترم تابستان انجام شد اما با توجه به وقفه‌ای که ایجاد شد، دروس کارگاهی و عملی به صورت حضوری انجام نمی‌شود.

خاکی صدیق ادامه داد: برای اولین بار در کشور تعدادی از کارگاه‌ها و دروس آزمایشگاهی به صورت الکترونیک انجام گرفت که البته این کار به زیرساخت نیاز دارد.

توسعه استقرار و استمرار آموزش مجازی شعار وزارت علوم

معاون آموزشی وزیر علوم شعار امسال این معاونت را توسعه استقرار و استمرار آموزش مجازی عنوان کرد و افزود: پس از بحران دوران کرونا یادگیری الکترونیکی جزئی از آموزش عالی خواهد بود تا دستاوردهای این چندماه که با سختی به دست آمده است را از دست ندهیم.

خاکی صدیق افزود: البته یادگیری در کلاس درس مزایای خودش را دارد که بسیاری از صاحب نظران معتقدند با هیچ چیزی قابل جایگزینی نیست، اما برای اینکه از آموزش عقب نیافتیم از آموزش الکترونیکی استفاده می‌کنیم.

استمرار آموزش الکترونیکی بعد از بحران کرونا

وی تاکید کرد: آموزش حضوری بعد از عبور از بحران حتماً با یادگیری الکترونیک همراه خواهد بود یعنی به صورت ترکیبی و این تجربه یک تجربه اثبات شده و مورد پذیرش در تمام آموزش های دنیا است.

آزمون‌های پایان ترم به صورت مجازی برگزار می‌شوند

معاون آموزشی وزیر علوم درباره برگزاری آزمون پایان ترم نیز گفت: آزمون‌های این ترم با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته به صورت مجازی خواهد بود مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد.

وی توضیح داد: در ترم گذشته تجربه برگزاری امتحانات را نداشتیم و خیلی از اساتید هم تجربه ارزیابی مستمر داخل ترم را نداشتند اما در این ترم از قبل شروع ترم در نامه‌ها و جلسات اعلام شد که باید از ابتدای ترم بحث ارزیابی و سنجش عملکرد دانشجویان در دستور کار قرار گیرد. این امر می‌تواند به صورت کوییز، تمرین و تماس‌های چهره به چهره الکترونیکی و پروژه باشد که این نمرات با امتحانات پایان ترم جمع خواهد شد.

وزن امتحانات در ترم جاری کاهش می‌یابد

خاکی صدیق تاکید کرد: وزن امتحانات در پایان این ترم، کمتر از ترم‌های گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: در طی جلسات با معاونان درخواست ما از دانشگاه‌ها این بوده که ترم دانشجویان نوورود حتماً برقرار شود و از این جهت لطمه نبینند اما چون یکماه از ترم را از دست دادیم از دانشگاه‌ها درخواست کرده‌ایم، دانشجویان تعداد واحد کمتری داشته باشند و درس را بتوانند به صورت مناسب بخوانند و لذت ترم را با واحدهای بیش از اندازه از آنها نگیریم.

خاکی صدیق افزود: دانشگاه‌ها مجاز هستند ترم را طبق آئین نامه دو هفته تا سه هفته برحسب ضرورت تمدید کنند لذا امیدواریم با برنامه ریزی فشاری به دانشجویان جدید نیاید و ترم شأن را با امید و انگیزه بگذرانند.

وی در پاسخ به سوال مهر درباره آغاز محدودیت‌های کرونا از اول آذر و وضعیت کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها، دروس آزمایشگاهی گفت: با توجه به این موضوع که آموزش دانشگاه‌ها به صورت غیر حضوری بوده است بنابراین این محدودیت‌ها تأثیری در روند کاری دانشگاه‌ها ندارد، آموزش‌ها همچنان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: اما در حوزه پژوهش وزیر علوم نامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌اند که براساس آن به دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروژه عملی انجام می‌دهند و یا نیاز است که حتماً از آزمایشگاه استفاده کنند، اجازه داده می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور داشته و به فعالیت خود بپردازند.

خاکی صدیق افزود: تعداد کمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در خوابگاه‌ها حضور دارند که می‌توانند با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها حضور داشته باشند و خوابگاه‌ها تعطیل نیست.

وی ادامه داد: حداقل یک سوم کارکنان در دانشگاه‌ها حضور خواهد داشت. جلسات دفاع از پایان نامه‌ها نیز به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی