پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 آذر 1399 - 01 December 2020


مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف گفت: متاسفانه در بعضی موارد بعضی از دستگاه ها و سازمانها در مقابل خدمات دانشگاه و انجام پروژه ها، اسناد خزانه به دانشگاه می دهند.

پرتال دانشگاهی به نقل از حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اقدامات این دفتر در سال جاری گفت: دانشگاه شریف امسال به لحاظ حجم قرادادهای ارتباط با صنعت تا به این تاریخ در مقایسه با سال گذشته رشد خوبی داشته و از نظر وصولی های قراردادها نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

افزایش حجم قراردادهای ارتباط با صنعت/افزایش توجه به توانمندی های داخل

وی ادامه داد: از دلایل افزایش حجم قراردادها می توان به مشکلات واردات به دلایل مختلف نظیر تشدید تحریم ها، کاهش درآمدهای ارزی و همچنین کاهش بودجه صنایع، سازمانها و شرکت ها اشاره کرد. این مسائل سبب افزایش توجه به توانمندی های داخل و استفاده از تولیدات داخلی شده است.

شرایط از سال قبل بدتر نیست/ارقام دریافتی پروژه ها خوب بوده است 

مختاری با بیان اینکه با وجود وضع نامناسب برخی سازمان ها، وصولی های دانشگاه شریف از محل قراردادهای ارتباط با صنعت تا این تاریخ از شرایط خوبی برخوردار بوده است، افزود: ارقام دریافتی های امسال ما تا این زمان، کمتر از وصولی های سال گذشته نبوده و تا حدی افزایش نیز یافته است. این در حالیست که انتظار ما این بود که شرایط از سال قبل بدتر باشد، ولی خوشبختانه اینگونه نشد.

دستگاه ها به جای پول، اسناد خزانه به دانشگاه می دهند

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف در خصوص مشکلات این دانشگاه در ارتباط با قراردادها گفت: متاسفانه در بعضی موارد بعضی از دستگاه ها و سازمانها در مقابل خدمات دانشگاه، اسناد خزانه به دانشگاه می دهند! این در حالی است که اسناد خزانه را قاعدتا باید به پیمانکاران خصوصی بدهند که امکان فروش آنها در بازارهای بورس را دارند.

استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مصوبه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر غیرقابل عرضه و فروش بودن اسناد ارائه شده به دستگاه های دولتی تا زمان سررسید، اظهار داشت: این موضوع، ما را با ۲ مشکل عمده روبرو ساخته است؛ اول اینکه ما به علت عدم امکان فروش این اسناد امکان پرداخت به دانشجویان و پرسنل درگیر در قراردادها و یا خرید مواد اولیه برای اجرای پروژه ها را نداریم. مساله دوم نرخ تنزیل اسناد خزانه حتی در صورت داشتن مجوز برای فروش اسناد است. از آنجایی که نرخ فروش این اسناد قبل از تاریخ سررسید، ارزانتر از مبلغ اسمی اش است؛ دانشگاه بسته به تاریخ سررسید اسناد، حتی تا ۲۰ درصد ضرر می کند.

درخواست از جهانگیری در خصوص نحوه فروش اسناد خزانه

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شریف افزود: در این رابطه البته طی نامه ای به آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری درخواست کرده ایم که در چنین موارد خاصی، بتوانیم این اسناد را قبل از تاریخ سررسید آن به فروش برسانیم. از کارفرماها نیز خواسته ایم که تا حد ممکن بجای اسناد خزانه، پول نقد به ما پرداخت کنند.

به نیازهای صنعت به خوبی پاسخ داده ایم

وی با بیان اینکه با وجود این مشکلات، دانشگاه توانسته است پاسخ خوبی به نیازهای صنعت بدهد و البته امیدواریم که تا آخر سال، فشارها از حد کنونی فراتر نرود، درباره حوزه های فعالیت دانشگاه شریف در بحث ارتباط با صنعت گفت: ما تقریبا با همه صنایع و در تمامی حوزه ها از جمله محیط زیست، نفت و گاز و پتروشیمی، سلامت، سیستم های حمل و نقل، مواد و متالورژی، مدیریت و اقتصاد و ... قراردادهای خوبی داریم.

قرارداد دانشگاه با شرکت مناطق نفت خیز جنوب و ساخت تجهیزات درون چاهی

مختاری با بیان اینکه بخش عمده فعالیتهای ارتباط با صنعت دانشگاه شریف در راستای کاهش وابستگی به واردات است، به قراردادهای دانشگاه با شرکت مناطق نفت خیز جنوب در زمینه تامین تجهیزات درون چاهی و همچنین تامین تجهیزات مصرفی قطارهای متروی شهری در سالهای اخیر اشاره کرد.

چالش دانشگاه برای تحقق جهش تولید/ سرمایه گذاران برای تولید و توسعه محصول به میدان بیایند

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شریف در رابطه با فعالیت های این دانشگاه در بحث جهش تولید هم گفت: دانشگاه شریف حداکثر توان خود را در جهت تولید دانش فنی مورد نیاز انجام می دهد. اما باید به این واقعیت توجه داشت که دانشگاه در واقع یک مرحله از یک زنجیره ارزشی در زیست بوم فناوری کشور است.

وی ادامه داد: دانشگاه نمی تواند صفر تا صد زنجیره ارزشی دانش تا ثروت را به تنهایی انجام دهد؛ یعنی بیاید هم دانش فنی را تولید کند، هم توسعه محصول و تولید را در مقیاس صنعتی بعهده بگیرد. تکمیل زنجیره دانش تا ثروت نیازمند ورود بازیگران دیگری نظیر سرمایه گذاران خطرپذیر است.

مختاری با بیان اینکه در زنجیره ارزشی مورد اشاره دانشگاه باید دانش فنی را احصا کند، گفت: از اینجا به بعد، باید سرمایه گذاران بیایند و این دانش را تحویل گرفته و ضمن توسعه و تبدیل آن به شرکتهای دانش بنیان و ورود به مرحله تولید، مسائل جهش تولید را حل کنند. هرچند در بعضی موارد محدود خود اساتید این کار را انجام می دهند، با این وجود اما باید دقت داشت که در یک فرایند قانونمند و منطقی، این وظیفه استاد نیست که درگیر مسائلی نظیر سرمایه گذاری و تولید بشود. 



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی