پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          01 دی 1399 - 21 December 2020


رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه تربیت مدرس طرح ارتقاء دانشگاههای سطح یک کشور را به رتبه های زیر ۲۰۰ جهانی به وزارت علوم پیشنهاد کرده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، محمد تقی احمدی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تجلیل از مقام پژوهشگران گفت: با اینکه در یک سال اخیر تحریم های ناجوانمردانه بر علیه مردم ایران به اوج رسید و همه را آزرده کرد و تحت فشار قرار دارد اما شکوفایی علمی و بروز ابتکارات و خلاقیت های بسیار در حل مسائل کشور مشاهده و باعث ایجاد امید شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای ملت ایران شرایط مناسب تری وجود داشت و از مناسبات و همکاری های عادی بین المللی، سیاسی و اقتصادی برخوردار بودند، توان فتح قله های افتخار را بیش از آنچه تاکنون انجام داده اند، داشتند. چه بسا در همین شرایط سخت، پژوهشگران و دانشمندان کشور شهره خاص و عام و دوست و دشمن در جهان هستند.

رییس دانشگاه با اشاره به رشد رتبه علمی کشور اظهار داشت: رتبه علمی کشور با وجود تمام گرفتاری ها، دائما در حال رشد و پیشرفت است و این موضوع دنیا را شگفت زده کرده. ما از رتبه ۱۷ عبور کردیم و به حدود رتبه ۱۳ جهان رسیدیم. در شرایط تحریم که بسیاری از مسائل زندگی عادی مردم تحت تأثیر قرار گرفته است، معجزه ی محققان دانشگاهی در کشور به وقوع پیوست و بی شک این روند ادامه خواهد یافت.

احمدی افزود: حدود ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور در این افتخار آفرینی نقش اساسی داشتند و در حال حاضر بیش از سه چهارم دانش و توانمندی پژوهشی و فناوری کشور را تولید کردند. دانشگاه تربیت مدرس نیز در زمره ی همین دانشگاههای اثرگذار است.

دانشگاه تربیت مدرس مبدع جبهه های جدید علمی کشور در دهه ۶۰

وی دانشگاه تربیت مدرس را مبدع جبهه های جدید علمی کشور در دهه ۶۰ دانست و گفت: گشایش باب تحقیقات پیشرفته تحصیلات تکمیلی از اوایل دهه ۶۰ توسط دانشگاه تربیت مدرس در سطح عالی آغاز شد و همین امر خودباوری را برای جامعه علمی کشور به ارمغان آورد و تثبیت کرد و ظرف حدود یک دهه دیگر تمام توانمندی دانشگاههای کشور در این راستا بسیج شد که ثمره اش را این روزها می بینیم.

احمدی افزود: دانشمندان برتری که در تربیت مدرس فعالیت می کنند و هر روز به شهرت علمی آن ها افزوده می شود و بسیاری از آن ها جزء دانشمندان یک در صد جهان در رشته های تخصصی خود هستند نشان از جایگاه والای دانشگاه به لحاظ کمی و کیفی دارند. این اساتید برجسته به کمک دانشجویان نخبه و علاقمند بهترین سال های زندگی خود را صرف حل مسائل کشور کرده و افتخار آفریدند.

رتبه دانشگاه در ۳ نظام رتبه های مختلف

وی با اشاره به رشد رتبه دانشگاه تربیت مدرس در ۴ سال اخیر توضیح داد: در نظام رتبه بندی لایدن ظرف ۴ سال از رتبه ۴۱۲ به رتبه ۳۴۵ رسیدیم و با وجود رقابت شدید در نظام رتبه بندی شانگهای از رتبه ۶۰۰ به حدود رتبه ۵۰۰ دست یافتیم. در رتبه بندی لایدن به عنوان یک دانشگاه ایرانی در میان کل دانشگاههای غیر پزشکی، مهندسی و پزشکی با وجود دانشگاههای توانمند دیگر از رتبه ۵ به رتبه ۴ رسیده ایم. این پیشرفت و این جایگاه مرهون زحمات همه ی دانشگاهیان تربیت مدرس است.

پیشنهاد طرح ارتقاء دانشگاههای سطح یک به رتبه های زیر ۲۰۰ جهانی

احمدی به ابتکار عمل دانشگاه در ارائه طرح ارتقاء دانشگاه های بزرگ کشور اشاره و تشریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس طرح ارتقاء دانشگاههای سطح یک کشور را به رتبه های زیر ۲۰۰ جهانی پیشنهاد کرد. این طرح جزء برنامه های وزارت علوم قرار گرفت و خود دانشگاه هم در این زمینه با مشارکت، همفکری و همکاری های پژوهشی، فناوری توانست برنامه موفقی را پیش ببرد. امیدواریم طی ۴ سال آینده به رتبه های زیر ۲۰۰ جهانی برسیم.

وی ادامه داد: ما در سطح دانشگاههای کشور نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر جامع شناخته شدیم. این جایگاه در مقایسه با دانشگاه تهران که رتبه اول را در اختیار دارد در حالی کسب شده که تعداد اعضای هیأت علمی آن سه برابر اساتید دانشگاه تربیت مدرس است. دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه جامعی است که از همکاری رشته های پزشکی نیز بهره مند بوده و این امتیاز بزرگی به خصوص در علوم بین رشته ای و علوم زیستی که در آینده جهان تأثیرگذار است، می باشد و ما باید این نقطه قوت را حفظ کنیم.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به جهش فعالیت های پارک علم و فناوری مدرس اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه جهش قابل ملاحظه ای در اجرای برنامه های خود داشته و در پایان سال تعداد زیادی شتاب دهنده و همچنین فضای کالبدی و پشتیبانی های صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پشتیبانی از فناوران دانشگاه محقق می شود تا این جهش به تکامل برسد.

تولید داروی درمان کرونا به وسیله اساتید دانشکده علوم پزشکی

احمدی در ادامه به اقدامات دانشگاه در حوزه مقابله با کرونا اشاره و تصریح کرد: یکی از بزرگترین اقداماتی که در ایام هفته پژوهش باید به آن افتخار کرد، فعالیت های دانشگاه در حوزه مقابله با کروناست. دانشگاه در این حوزه جزء برترین های کشور است. ما هم در حوزه دارو، در خصوص درمان کرونا توانمندی بسیاری با کمک اساتید دانشکده علوم پزشکی داشتیم که مجوز سازمان غذا و دارو کشور را کسب کرد و هم در حوزه تحقیق و ابتکار تولید واکسنی که قابل نگهداری در دماهای مناسب و موثر باشد، پیشرفت داشتیم. یکی از برترین روش های تولید واکسن با افتخار توسط محققان و اساتید دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ایجاد و معرفی شد.

وی تأکید کرد: اگر دیگران ملت ایران را از بهره مند شدن از دانش های بشری و استفاده از واکسنی که با کمک سرمایه های بین المللی تولید می شود محروم می کنند، ما چاره ی کار را در کشور داریم و از نبوغ و ابتکار عمل محققین و پژوهشگران داخل کشور بهره مند خواهیم شد. در زمینه مقابله با ویروس کووید ۱۹ فعالیت های ارزنده دیگری نیز در دانشکده علوم زیستی و برخی گروهها در دست اقدام است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی