پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 دی 1399 - 30 December 2020


وزیر علوم اعلام کرد: تفویض اختیارات از سطح ستاد وزارت علوم به استان‌ها پس از بررسی نهایی در سطح ستاد ظرف هفته آینده ابلاغ نهایی می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، در این نشست که امروز (سه‌شنبه) به صورت مجازی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، اظهار داشت: علی‌رغم وجود مشکلات متعدد و عدم پیش‌بینی امکانات و زیرساخت‌ها طی سالیان گذشته، امروزه توفیقات خوبی در حوزه آموزش عالی حاصل شده که نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه است.

وزیر علوم، در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای طرح ساماندهی و مدیریت استانی آموزش عالی و با اشاره به اینکه دو موضوع «ساماندهی آموزش عالی» و «مدیریت استانی آموزش عالی» با هم تفاوت دارند، تصریح کرد: در موضوع «مدیریت استانی آموزش عالی» اصل بر تفویض اختیارات از سطح ستاد وزارت به استان‌هاست که در این راستا دبیرخانه اجرایی شدن این موضوع در دانشگاه بزرگ مرکز استان به عنوان دانشگاه مادر یا معین صورت می‌گیرد.

غلامی خاطرنشان کرد: مدیریت این موضوع در استان‌ها به صورت شورایی است و مباحث پس از بررسی تصمیم‌گیری می‌شوند و برای اجرا توسط دانشگاه معین هدایت می‌شود و در این خصوص به هیچ عنوان قصد حذف و یا کاهش مسئولیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز کوچک را نداریم.

وی با بیان اینکه همه مسئولیت‌ها قابلیت تفویض شدن به استان‌ها را ندارند، گفت: در این راستا فرصتی در اختیار روسای دانشگاه‌ها و مدیران موسسات گذاشته شد که مجموع نظرات و پیشنهادات مراکز آموزش عالی استان خود را پس از جمع‌بندی به ستاد وزارت منتقل کنند تا پس از بررسی نهایی در سطح ستاد، تفویض اختیار موارد اعلام شود که این موضوع نهایتاً تا فردا، دهم دیماه باید ارسال شود و ظرف هفته آینده نیز ابلاغ نهایی صورت می‌گیرد.

وزیر علوم، همچنین با اشاره به موضوع ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها گفت: باید کیفی‌سازی و ارتقای کیفیت سیستم آموزش عالی در راستای ماموریت‌های شناخته شده اتفاق بیفتد؛ لذا با نگاه به جایگاه ملی سیستم آموزش عالی کشور باید مبنای کیفی‌سازی احصاء ماموریت‌ها باشد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که از امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده نباید صرفاً برای چند تحقیق ساده استفاده کرد و باید به عنوان یک مزیت دیده شود و همواره مورد بهره‌برداری قرار گیرد و در این راستا برای تحقق تک‌تک برنامه‌ها و اهداف در جهت تعالی سیستم آموزش عالی، هدفمند تلاش کنیم.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شرایط پیش‌آمده در جامعه به دلیل کاهش جلسات حضوری و فراهم شدن شرایط برای استفاده بیشتر از ارتباطات مجازی، آن را فرصتی برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها دانست و افزود: از امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده، باید به عنوان سرمایه در سال‌های آینده نیز بهره برد.

وزیر علوم با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز در دست بررسی است، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت متبوع در این راستا، اظهار داشت: با اینکه ۱۰۰ درصد نظرات ارائه شده اتفاق نمی‌افتد اما با توجه به آنچه که برای سال آینده پیش‌بینی شده است، شرایط خوبی دارد و امیدواریم در تغییرات نهایی نیز افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به موضوع افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان غیر هیئت علمی وزارت علوم و دانشگاه‌ها و مراکز وابسته، گفت: روال انجام این موضوع به سمت تحقق است و انشاءالله درروزهای آینده به نتایج خوبی خواهد رسید که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر علوم به موضوع افزایش حقوق اعضای هیئت علمی نیز اشاره کرد و گفت: ابتدای سال توانستیم بخشی از حقوق اعضای هیئت علمی را ترمیم کنیم. البته اکنون نیز پیگیر موضوع هستیم و به ترتیب پس از انجام امور اعضای غیر هیئت علمی، این امر نیز انجام خواهد شد.

به گفته وی، در اجرای برنامه‌ها حتماً باید توجه ویژه‌ای برای آینده دانشگاه‌ها و آموزش عالی نسل بعد داشته باشیم و هدف‌گذاری‌ها باید دقیق و بر اساس برنامه پیش رود تا بتوانیم مسئولیت خود را در این مقطع زمانی حساس، به نحو احسنت انجام دهیم.

غلامی در پایان افزود: دانشگاه‌ها باید کارگروه ویژه آینده‌پژوهی برای نگاه به آینده و ترسیم جایگاه خود در مقاطع زمانی مشخص در آینده داشته باشند و در این راستا از ظرفیت خوب اساتید جوان، پیشکسوت، با تجربه و توانمند در حوزه مطالعات آینده پژوهی در کارگروه‌ها استفاده کنند. همچنین در کنار همه برنامه‌های کلانی که به عنوان برنامه‌های فرادستی اجرا می‌شود، توجه به آینده نیز مدنظر دانشگاه‌ها قرار گیرد تا در جهت کمک به اصلاح و ترمیم برنامه‌ها، اقدامات خوبی قبل از پایان سال جاری اتفاق بیفتد. ‌



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی