پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 اسفند 1399 - 21 February 2021


آئین رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه (تقدیم به دختران و پسران ایران و جهان اسلام) برگزار شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، آئین رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه (تقدیم به دختران و پسران ایران و جهان اسلام) با همکاری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، بسیج اساتید دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم از ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه که به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، عربی، اسپانیولی، آلمانی، روسی، چینی، ژاپنی، پرتغالی، عبری، ترکی استانبولی، مالایی، اردو، هندی، سواحیلی، اندونزیایی، ترکی آذربایجان، بنگالی، بوسنیایی و ایتالیایی ترجمه شده است، رونمایی شد.

مجید سرسنگی در آئین رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار سلیمانی به دخترش گفت: شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی به‌ویژه بعد از شهادت مورد نقد و بررسی گسترده‌ای قرار گرفته است. هر چند که شهید سلیمانی، فرد نام‌آشنایی برای فرزندان انقلاب، جبهه مقاومت و مردم ایران بود، اما بعد از شهادت لایه‌هایی از شخصیت این بزرگوار عیان شد که شاید از آن آگاه نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: درباره جایگاه اجتماعی سردار سلیمانی صحبت زیاد شده است، تأثیراتی که در جبهه مقاومت، مواجهه با گروه‌های الحاقی و متحد کردن نیروهای مسلمان در منطقه و جهان داشت بر همگان آشکار است. اما آن چیزی که منجر به اعتبار و مقبولیت ایشان شده، فقط جنبه اجتماعی نبوده و نیست، چه بسا در بین نیروهای انقلاب و نظام بزرگوارانی هستند که امور مهمی را در دست دارند و خدمات ارزنده‌ای انجام می‌دهند.

سرسنگی افزود: علت اینکه شهید سلیمانی علاوه بر اینکه سردار عرصه مقاومت بود، سردار دل‌ها هم بود و بر دل‌های ما سیطره داشت و شهادت ایشان باعث شد تا صحنه‌ای در کشور رقم بخورد که نظیر آن را کم‌تر دیده بودیم، وجود ویژگی‌های خاص در شخصیت سردار سلیمانی بود. دوست و دشمن او را تقدیر و تحسین کردند، حتی کسانی که سردار سلیمانی را خیلی نمی‌شناختند هم به خیابان‌ها آمدند و حماسه‌ای تاریخی آفریده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با تصریح اینکه یکی از وجوهات مهم سردار سلیمانی شخصیت و وجه درونی ایشان بود، بیان کرد: این خداوند است که به افراد عزت می‌دهد و عشق را در جان آنان جاری می‌کند، عشقی که از سوی خدا به قلب افراد جاری می‌شود، آن فرد را محبوب جامعه و مردم خواهد کرد. شهید سلیمانی چنین شخصیتی را داشتند، هر چند که ما نیروهای انقلابی و متعهد زیادی در کشور داریم و پرچم این شهید بزرگوار هیچگاه بر زمین نخواهد ماند، اما جایگاه شهید سلیمانی جایگاهی بود که کمتر می‌توان تصور کرد کسی بتواند به این جایگاه دست یابد، ایشان جان، مال و آبروی خود را با خدا معامله کردند.

وی با اشاره به ترجمه نامه سردار سلیمانی از سوی بسیج اساتید و ارزشمند دانستن اقدام صورت گرفته عنوان کرد: بررسی نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه نشان می‌دهد که چقدر از شخصیت ایشان برای ما هنوز ناشناخته است. کسی که از یک سوی محکم در مقابل دشمن می‌ایستد، می‌جنگد و هراسی ندارد و از سوی دیگر قلب او سرشار از عشق، محبت و رحمت است.

سرسنگی در پایان سخنان خود اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این چنین برنامه‌هایی ضمن اینکه جایگاه و مقام آن شهید بزرگوار را برای ما یادآوری می‌کند، ثمر دیگر نیز داشته باشد و اینکه همگان یک‌بار دیگر بر این نکته پافشاری کنیم که راه سلیمانی و راه سلیمانی‌ها در این کشور الهی ادامه خواهد داشت. همچنین نکته دیگری که به‌عنوان برجسته‌ترین رویکرد زندگی سردار سلیمانی قابل توجه است ولایتمداری این عزیز بود و امیدوارم که همه ما در این شرایط سخت این نکته را از یاد نبریم که شهید سلیمانی بیش و پیش از هر چیز سرباز ولایت بود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی