پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 اسفند 1399 - 13 March 2021


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اخذ مجوز راه‌اندازی ۳۰ سرای نوآوری جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری که صبح امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن حافظ سازمان مرکزی برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید مبعث گفت: زمانی که صحبت از آموزش عالی می‌شود، همه مجموعه کشور را در بر می‌گیرد و این اتحاد و هماهنگی باید هر روز بیشتر شود، چرا که آموزش عالی در وضعیتی قرار دارد که تنها ۱۵ درصد آن رایگان است، بنابراین هزینه‌های آموزش عالی باید از محل فعالیت‌های غیردولتی و فناورانه تأمین شود. اگر این موضوع محقق نشود، نمی‌توان اتفاقات بزرگی را رقم زد.

وی مجموعه پارک‌های علم و فناوری را یکی از عرصه‌های فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان در آموزش عالی برشمرد و افزود: دانشگاه در ایران نهادی برآمده از مدرنیته و سوغات غرب است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که کشور ما در این زمینه دارای پیشینه تاریخی بود و به همین دلیل واژه‌هایی همچون یونیورسیته، کالج و دپارتمان به دانشگاه، دانشکده و گروه تخصصی نامگذاری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در مورد پارک‌های علم و فناوری این اتفاق نیفتاد و از واژه «پارک علم و فناوری» که برگرفته از Technology Park است، استفاده شد. همانطور که اگر فردی دچار آلزایمر شود، آینده مشخصی ندارد، جامعه‌ای هم که گذشته خود را فراموش کند، درکی از آینده نخواهد داشت. بنابراین ما در دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از مفاهیم جاافتاده و سنتی مانند بازار، سرا، تیمچه و… به موضوع پارک‌های علم و فناوری نگاه کردیم و در این راستا بازارهای فناوری و ذیل آنها سراهای نوآوری را متناسب با مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر یک از استان‌ها ایجاد کردیم.

دانشگاه آزاد باید در مسائل اقتصادی، نوآوری و فناوری شهرها مؤثر و کارآمد باشد

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه دانشگاهی است که کارکرد آن با سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی متفاوت است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزئی از آموزش عالی کشور است که کارکردهای متعدد و ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارد. نظام حکمرانی در این دانشگاه یکپارچه است و تربیت قوه عاقله با حرکت توأمان فرهنگ و علم، مبتنی بر اقبال مردمی انجام می‌شود. به همین دلیل در مسائل اقتصادی، نوآوری و فناوری شهرها باید مؤثر و کارآمد باشیم تا بتوانیم دانشگاه را زنده و پویا نگاه داریم.

وی افزود: با توجه به ماهیت دانشگاه آزاد اسلامی که وابستگی به بودجه دولتی ندارد و دانشجویان آنکه شهریه تحصیل را خودشان پرداخت می‌کنند، فضای این دانشگاه با دانشگاه‌ها و دانشجویان دولتی متفاوت است. بنابراین اگر ما فعالیتی در حوزه‌های اقتصاد دانش بنیان و فناوری انجام می‌دهیم، به صورت شکلی و ظاهری نیست، بلکه برای اقتصاد پویای خود نیازمند فعالیت‌های جدی در این حوزه هستیم. در این راستا تنها پروژه بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) ۲۷۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و به منظور تولید بذر ۶۰ هزار هکتار در اختیار این طرح قرار گرفته است.

اخذ مجوز راه‌اندازی ۳۰ سرای نوآوری جدید

طهرانچی از اخذ مجوز راه‌اندازی ۳۰ سرای نوآوری جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود که توجه به اشتغال، مهارت جوانان و اقتصاد شهرهاست، بهترین ساختمان‌های خود را در مراکز شهرها به سرای نوآوری تبدیل کرده است و تاکنون ۱۱ سرای نوآوری در تهران، اراک، اصفهان، بیرجند و دیگر مراکز استان‌ها راه‌اندازی شده است. فعالیت سراهای نوآوری با تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به خوبی در حال پیشرفت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی، افزایش دانش مستند شده، حل مسئله، تعالی فردی و اجتماعی و فضای عمومی چهار رکن و مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی است. شبکه دانشگاه آزاد اسلامی در کنار این مأموریت‌ها به رسالت‌های خود در حوزه بین‌الملل، تمدن‌سازی و الهام‌بخشی نیز توجه دارد.

وی با اشاره به برخی چالش‌های فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه اقتصاد و فناوری، گفت: با توجه به فراگیر شدن شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های فناورانه اکنون با مسائل و چالش‌های جدی مواجه شده ایم، به طوری که این سوال مطرح می‌شود که آیا علم یک کالای خصوصی تملک‌پذیر است یا انحصار دانشمندان و سرمایه گذاران در علم آفت توسعه است؟ آیا می‌توان برای درآمدزایی آخرین دستاوردهای علمی را حبس کرد؟ اینها موضوعات و چالش‌هایی است که باید به آنها پاسخ داد.

طهرانچی در پایان با اشاره به تعامل سازنده دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم و نهادهای دولتی، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رقیب هیچیک از دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، صنایع و… نیست و خود را جزئی از آموزش عالی با ویژگی‌های منحصر بفرد می‌داند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی