پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 اسفند 1399 - 14 March 2021


پایان نامه های ارشد و دکتری در حوزه فناوری اطلاعات با رویکرد فناوری و تجاری سازی در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مورد حمایت قرار گرفته و گرنتی به آنها تعلق می گیرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، طرح گرنت جوانه با هدف حمایت مالی از پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکترا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یا در سایر حوزه‌هایی که منجر به دستاورد و نمونه محصول در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد فناورانه و تجاری سازی و می‌شوند در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اجرا می‌شود.

دکتر کورش پرند، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با اعلام این خبر مشارکت کنندگان در این طرح را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، سازمان یا نهاد اجرایی-اقتصادی مشارکت کننده (در این دوره پارک علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات یا فاوا)، شرکت دانش بنیان متقاضی و حامی پروژه، صندوق پژوهش و فناوری عامل و صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی درباره جزئیات گرنت فناوری جوانه گفت: در این طرح، استاد راهنمای اول پایان‌نامه ارشد یا رساله دکترا به عنوان مسئول هسته در نظر گرفته می‌شود.

به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی حمایت از طرح‌ها به صورت بذری و بلاعوض بوده و شامل ۴ بخش حمایت پایه (پارک علم و فناوری شهید بهشتی و وزارت عتف)، سازمان حامی (که در این دوره پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات است)، حمایت دانش بنیان (شرکتهای دانش بنیان متقاضی و صندوق نوآوری و شکوفایی) و صندوق پژوهش و فناوری است.

وی افزود: در خصوص حمایت شرکتهای دانش بنیان نیز حداقل آورده می‌تواند 0.25 x باشد که در مقابل می‌تواند از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان 2 x بهره‌مند گردد. نحوه حمایت صندوق پژوهش و فناوری نیز اعطای تسهیلات تا سقف حداکثر 3 x است. لازم به ذکر است عدد x که میزان حمایت پایه است و به صورت سالانه مشخص می‌شود در این گرنت برای پایان نامه ارشد و برای رساله دکترا در سال ۹۹ به ترتیب به میزان ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.

پرند تاکید کرد: حمایتهای انجام گرفته توسط پارک علم و فناوری شهید بهشتی، وزارت عتف و سازمان حامی بلاعوض بوده و مشمول مشارکت در مالکیت دارایی‌های فکری ناشی از اجرای پروژه نمی‌شود. مشارکت شرکت دانش بنیان متقاضی و حامی بیرونی در حمایت از انجام پروژه منوط به انعقاد توافق نامه مالکیت فکری با دانشگاه است.

وی در خصوص نحوه هزینه کرد سایر حمایتها شامل حمایتهای دانش بنیان و صندوق عامل نیز اذعان داشت: می‌بایست ۴۰ درصد در هزینه‌های نیروی انسانی و ۶۰ درصد باقیمانده نیز صرف هزینه‌های تحقیق و توسعه گردد. همچنین ۱۰۰ درصد آورده مجری نیز می‌بایست صرف هزینه‌های تحقیق و توسعه شود.

به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصویب، تخصیص و پرداخت اعتبار به گونه‌ای است که پس از تصویب پذیرش طرح برای مقطع ارشد، ۵۰ درصد از مجموع حمایتها به حساب صندوق پژوهش و فناوری واریز می‌شود و میزان حمایتهای باقیمانده در دو دوره ارزیابی میان دوره و پایان دوره براساس نتیجه ارزیابی و میزان پیشرفت طرح به حساب مذکور واریز خواهد شد.

پرند گفت: برای مقطع دکترا نیز پس از تصویب پذیرش، ۴۰ درصد از مجموع حمایتها واریز و بقیه مبالغ پس از سه مرحله ارزیابی میان دوره اول، میان دوره دوم و پایان دوره و براساس میزان پیشرفت طرح، واریز می‌شود.

پرند درخصوص پرداخت مبالغ تاکید کرد: مبالغ به حساب مسئول هسته در ازای ارائه مدارک هزینه کرد قابل قبول از سوی مسئول هسته به پارک علم و فناوری شهید بهشتی و دستور پرداخت از سوی پارک علم و فناوری شهید بهشتی به صندوق عامل صادر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: هر مسئول هسته به طور همزمان می‌تواند معادل ۳ واحد حمایت دریافت نماید که هر پایان نامه کارشناسی ارشد معادل ۱و احد و هر رساله دکتری معادل ۲ واحد حمایت می‌باشد.

پرند در پایان تعداد پایان نامه ارشد و رساله دکترا مورد حمایت در این دوره را ۵۷ پایان نامه عنوان کرد و افزود: امید است با اجرای این طرح شرایط تولید محصول برای پایان نامه‌هایی که رویکرد فناوری دارند فراهم شود و گامی هرچند کوچک در جهت کاهش فاصله صنعت و دانشگاه برداشته شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی