پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 اسفند 1399 - 17 March 2021


رئیس دانشگاه الزهرا گفت: برای بهره گیری از آموزش‌های مجازی برخی از دانشجویان کم بضاعت به حمایت نیاز داشتند که در همین راستا ۱۰۰ تبلت به دانشجویان اعطا شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه الزهرا، مهناز ملانظری در نشست خبری که امروز در دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا دانشگاه شرایط خاص و متفاوتی را تجربه کرد. سالی که بدون دانشجو سپری شد و از حضور دانشجویان کارشناسی بطور کامل بی‌بهره بود.

وی با اشاره به حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه افزود: اگرچه دانشگاه از حضور دانشجویان کارشناسی در ۱ سال اخیر بی‌بهره بود اما شرایط حضور دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت بهره‌مندی از امکانات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها فراهم شد.

رئیس دانشگاه الزهرا با بیان اینکه دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد، ادامه داد: در دوران کرونا بسیاری از فعالیت‌های دانشگاه که پیش از آن، بصورت حضوری و با وجود دانشجویان برگزار می‌شد، بصورت مجازی در دستور کار قرار گرفت و نه تنها خللی در انجام آن‌ها وارد نشد بلکه در مواردی با رشد و ارتقا نیز نسبت به سال گذشته مواجه بود.

ملانظری در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه در دوران کرونا مطرح کرد: فراهم کردن زیرساخت مجازی و برنامه ریزی‌های منعطف یکی از ویژگی‌های اصلی اقدامات دانشگاه در این مدت بود که بر همین اساس دانشگاه متناسب با شرایط و تصمیمات ستاد ملی مقابله کرونا، مسائل و برنامه‌های خود را بدون تعلل تدوین کرد.

وی با اشاره به آغاز آموزش مجازی از سال گذشته گفت: با شروع اپیدمی کرونا از اسفندماه سال گذشته آموزش مجازی در دانشگاه کلید خورد اما لازم بود تا اعضای هیئت علمی نیز مرتباً آموزش‌هایی را در این حوزه دریافت کنند. بر همین اساس بصورت فشرده آموزش‌هایی برای اساتید در دستور کار قرار داده شد و در ۶ ماه نخست سال بیشتر تمرکز دانشگاه بر بحث آموزش بود و در ۶ ماه دوم سال نیز فرصت برای تمرکز بر مسائل پژوهشی با هدف فراهم‌کردن امکان حضور دانشجویان در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را صورت گرفت.

وی در خصوص آماده‌سازی خوابگاه‌ها جهت استفاده دانشجویان نیز اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده، خوابگاه‌های دانشگاه به اتاق‌های تک نفره و دونفره تقسیم شد و بر همین اساس از مهرماه ۹۹ شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه با رعایت و کنترل تمامی نکات بهداشتی فراهم شد.

به گفته وی با توجه به آنچه برای بهره گیری از آموزش‌های مجازی برخی از دانشجویان کم بضاعت به حمایت نیاز داشتند و دسترسی به امکانات برای آنان مقدور نبود با پیگیری‌های معاونت دانشجویی و معاونت اداری مالی توانستیم ۱۰۰ تبلت را در اختیار این دسته از دانشجویان قرار دهیم.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: در کنار رسیدگی به فرآیندهای آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی‌های راهبردی دانشگاه نیز پیگیری شد. علاوه بر آن، یکی دیگر از دستاوردهای آموزش مجازی بهره مندی از اساتید بین المللی بود که توانستیم در سال ۹۹ از ظرفیت‌ها و توانایی‌های ۴۷ استاد بین المللی متناسب با نیاز گروه‌ها استفاده کنیم.

ملانظری اظهار داشت: برای دانشگاه‌ها مهم بود که علی رغم نبود حضور فیزیکی دانشجویان بتوانند ارتباط شأن را با آن‌ها حفظ کرده و مرتبط نگه دارند؛ در این خصوص حوزه فرهنگی دانشگاه با سرعت عمل بالایی موفق شد برنامه‌های متعددی را تدارک دیده و ارتباط بین دانشجو و دانشگاه را حفظ کند.

وی تصریح کرد: سوق دادن انجمن‌های علمی و کانون‌ها به سمت فضای مجازی فرصتی بود که باعث شد ۸۰ درصد در برنامه‌های انجمن‌های علمی و بیش از ۴۰ درصد در برنامه‌های کانون‌ها با رشد مواجه باشیم؛ بنابراین عدم حضور دانشجویان در این برنامه‌ها خللی وارد نکرده و حتی با حضور مجازی و استقبال آن‌ها از نشست‌های علمی و دانشجویی به شکل مجازی با رشد مواجه بودیم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی