پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 فروردین 1400 - 28 March 2021


نوزدهمین حرکت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ در روستاهای محروم شهرستان مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نوزدهمین حرکت جهادی گروه جهادی منتظران مصلح (عج) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ در روستاهای محروم شهرستان مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این حرکت جهادی مجموعاً ۸۱ نفر از اساتید، فارغ‌التخصیلان، دانشجویان و... در قالب بخش‌های غربالگری (پزشکی، پرستاری، مامایی و بینایی‌سنجی)، درمانگاه تخصصی (پزشکی، داروخانه و فیزیوتراپی)، دندانپزشکی، سازندگی، فرهنگی و هدایت تحصیلی، ۶ روستای این منطقه با حدود ۴۰۰ نفر جمعیت را تحت پوشش قرار دادند.

منطقه تحت پوشش جزء مناطق آبی بوده و ضمن رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی، از شرکت‌کنندگان در این حرکت تست کرونا گرفته شد.

تیم درمانی نوزدهمین حرکت جهادی گروه منتظران مصلح (عج) در دو بخش هوم ویزیت (home visit) و درمانگاه به فعالیت پرداخت. کار تیم‌های هوم ویزیت از ۲۷ اسفند ماه ۹۹ در قالب سه تیم هوم ویزیت (متشکل از یک پزشک، یک پرستار خانم و یک پرستار آقا)، دو تیم فیزیوتراپی، یک تیم مامایی و یک تیم بینایی‌سنجی آغاز شد.

تیم‌های هوم ویزیت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خانه روستاییان حضور یافته و اعضای خانواده را معاینه و غربالگری کردند. از جمله تست قند خون، فشار خون و... انجام شد.

هم‌چنین تیم مامایی تا ۳۰ اسفند ماه در روستای کلوار حضور یافته و بیماران ارجاعی را مورد بررسی و معاینه قرار داد و در روزهای آتی به درمانگاه جهادی مستقر در روستای چال کلگه انتقال یافت. به علاوه نمونه پاپ اسمیر از بیماران غربال‌شده تهیه و به آزمایشگاه ارجاع داده شد.

در طول اردو مجموعاً حدود شش روستا مورد پایش و بررسی قرار گرفتند که شامل روستاهای کلوار با ۳۹ خانوار، شاه غالب با ۲۰ خانوار، سیلاب با ۲۰ خانوار، برآفتاب با ۱۲ خانوار، چال کلگه با ۳۰ خانوار و خرم راه با ۳۰ خانوار هستند.

در روزهای ۳۰ اسفند و ۱ فروردین یک درمانگاه با حضور ۳ نفر تیم پزشکی، یک ماما و دو فیزیوتراپ در درمانگاه چال کلگه و با همکاری درمانگاه سیار بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برپا شد.

در این درمانگاه بیماران ارجاعی توسط تیم‌های هوم ویزیت مورد بررسی بیشتر، تجویز دارو و اقدامات تکمیلی قرار می‌گرفتند. برخی از بیماران نیز با بیماری‌های تشخیص داده شده و یا بیماری‌های پیگیری‌نشده با درجات ارجاع بیمارستانی مشخص شدند.

اطلاعات غربال‌شده توسط تیم‌های هوم ویزیت در قالب شناسنامه سلامت و با تعیین وضعیت ارجاع به بیمارستان جمع‌آوری شد.

تیم دندانپزشکی حرکت جهادی گروه منتظران مصلح (عج) در قالب دو درمانگاه اطفال و بزرگسال و با حضور ۲۳ نفر از اساتید، متخصصان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان به فعالیت پرداختند.

تعداد کل بیماران ۱۹۹ نفر بود که برای ۱۰ مورد فلوراید تراپی، برای ۳۶۴ مورد دندان دائمی و شیری کشیده شده، ۷۲ مورد دندان ترمیمی، یک مورد جرم‌گیری، ۱۴ مورد درمان پالپ دندان شیری، ۱۴ مورد عصب‌کشی و ۵۵ مورد عکس‌های رادیوگرافی انجام شد.

در طول ۴ روز کاری حرکت جهادی، تمام کودکان روستاهای شاه غالب، کلوار و سیلاب تحت معاینه دندانپزشکی قرار گرفته و آموزش بهداشت دهان و دندان به مادران و کودکان این روستاها داده شد.

هم‌چنین برای تمامی کودکان و نوجوانان روستاهای تحت پوشش تیم جهادی، مسواک، خمیر دندان و نخ دندان توزیع و پرونده دندانپزشکی برای مردم روستاهای تحت پوشش تشکیل شد.

تیم سازندگی گروه جهادی منتظران مصلح (عج) از روز ۲۶ اسفند ماه در روستای خرم راه دهستان زیلائی شهرستان مارگون مشغول به کار شد. تعداد اعضای تیم سازندگی ۱۴ نفر، شامل ۱ مهندس عمران، ۲ بنا، ۱ نقاش و ۱۰ نیروی کارگر بود.

پروژه این تیم در نوزدهمین حرکت جهادی گروه منتظران مصلح (عج) تکمیل مسجد امام رضا (ع) روستای خرم راه بود و مواردی از جمله حفر کانال لوله‌کشی و جای‌گذاری لوله آب مسجد، رنگ‌آمیزی و نصب ۶ عدد درب و پنجره، ۵۵ متر کاشی کاری، سیمان کاری دیوارهای مسجد، انجام پروژه زیرسازی جهت موزاییک کاری کف مسجد انجام شد.

تیم هدایت تحصیلی که برای نخستین بار در این حرکت جهادی راه‌اندازی شد،‌ دو گروه هدف را مورد بررسی قرار داد.

در مقطع پایه طی گفت‌وگوهای انجام‌شده با مدیران و مسئولان مدارس روستاهای سیلاب، شاه غالب، کلوار و خرم راه مواردی از جمله نیازسنجی مدارس از لحاظ ابزار آموزشی و تأمین این موارد پس از جمع‌بندی‌ مسئولان مربوطه انجام شد.

همچنین هدف‌گذاری برای آزمون‌های ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی در مقاطع ششم و نهم از طریق آگاهی‌بخشی و آموزش دانش‌آموزان و پیگیری مداوم و تأمین ملزومات مورد نیاز مانند کتب درسی مربوطه و بحث در مورد اهمیت انتخاب رشته تحصیلی در مقطع نهم و آمادگی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته صحیح و استعدادیابی توسط معلمان در طول دوران تحصیلی انجام شد.

در حیطه کنکور در مجموع ۱۵ دانش‌آموز مستعد در رشته انسانی و ۴ دانش‌آموز در رشته تجربی از روستاهای شاه غالب، کلوار، سیلاب، برآفتاب، بروک و خرم راه شناسایی شده و مواردی چون تهیه کتب کمک آموزشی، مشاوره و پیگیری دانش‌آموزان تا زمان کنکور و تسهیل در روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در آزمون‌های آزمایشی در نظر گرفته شد.

هم‌چنین در طول این حرکت جهادی ۱۰۰ بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان مقاطع مختلف اهدا شد.

با توجه به شرایط سخت‌تری که در آستانه سال جدید و شیوع ویروس کرونا برای اقشار مستضعف منطقه ایجاد شده بود، توزیع بسته‌های کمک مؤمنانه نیز در برنامه‌های این حرکت جهادی قرار گرفت.

با جمع‌آوری کمک خیرین، در مجموع ۱۰۰ بسته معیشتی  و بهداشتی به ارزش مجموعاً ۵۰۰ میلیون ریال در بین اهالی روستاهای شاه غالب، سیلاب، کلوار و برآفتاب شهرستان مارگون توزیع شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی