پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 فروردین 1400 - 03 April 2021


دستیاران پزشکی خواستار توجه جدی وزارت بهداشت به حقوق بسیار اندک دستیاران شده و تاکید کردند: حقوق دستیاران حتی هزینه های خورد و خوراک آنها را تامین نمی کند!

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، در جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران حوزه آموزش پزشکی و معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزیدگان دوره‌های ۴۶ و ۴۷ آزمون پذیرش دستیار تخصصی تقدیر بعمل آمد.

این نشست به منظور تقدیر از دستیاران نمونه و بررسی مشکلات آنها و با حضور دکتر حق دوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، دکتر پاسالار مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان، رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، دکتر شیرزاد رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا و مسئولین حوزه آموزش در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت متأسفانه در دنیا خیلی زود دیر می‌شود و خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنیم پیری به سراغمان می‌آید و باید ببینیم چه کرده‌ایم و نتیجه چه شده است؟ متأسفانه در هر صورت، انسان حسرت گذشته را می‌خورد که گاهی اوقات این حسرت خوردن‌ها آگاهانه و گاهی غیر آگاهانه است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه اگرچه هوش یکی از عوامل موفقیت است اما ارتباط آن با موفقیت و خدمت به خلق تنگاتنگ نیست افزود: چه بسا کسانی که بضاعت زیادی هم نداشتند اما اثرات ماندگاری را در صفحات نانوشته تاریخ به یادگار گذاشته اند.

حق دوست گفت: اگر چه کسانی مثل بوعلی سینا و رازی و… را در صفحات روشن تاریخ می‌بینیم اما هزاران نفر سوختند و خاموش شدند و زجر کشیدند تا این افراد چون ستاره درخشیدند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های زندگی من این است که چطور و چگونه در لحظات آخر عمر از خودم راضی باشم؟ این مسئله خیلی سخت است و زمان نیز با سرعت می‌گذرد و هر لحظه احساس می‌کنم روی پل صراط در حرکت هستم و تداوم این حرکت به نیتی که داریم بستگی دارد زیرا اگر به فکر نباشیم سقوط می‌کنیم لذا باید در حق یکدیگر دعا کنیم تا خداوند کمک کند و خود نیز عزم مان را استوار سازیم تا زندگی چند روزه دنیوی هم برای خودمان و هم برای دیگران زیبا باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: گاهی در قرآن کریم نیز سختی و آسایش با هم است نه فقط بعد از هر سختی آسایش است لذا اگر درست درک کنیم همان چیزی را می‌بینیم که حضرت زینب (س) در کربلا درک فرمودند و دیدند.

وی با اشاره به سوره کهف با عنوان غار قرآن از آن یاد کرد که پر از اسرار است و ضمن بیان داستان عبدصالح تاکید کرد: نکته ظریفی که در این آیه رمزگشایی می‌شود این است که گاهی اوقات بعضی مسائل را عقل محاسبه گر ما نمی‌تواند به تنهایی درک کند و لازم است تا علم لدنی، ما را راهنمایی کند.

حق دوست گفت: باید این مسئله را بپذیریم که علم اکتسابی به همراه علم لدنی است که می‌تواند چشم دل ما را باز کرده و ما را به راه راست هدایت کند و در همین راستا به دانشجویان برگزیده دستیاری توصیه می‌کنم حال که خداوند نعمت ویژه استعداد را به شما عطا فرموده و شرایط شکوفایی آن مهیا شده به ابزار علمی جدید مسلح شوید زیرا تا رسیدن به نخبگی، راه زیادی را پیش رو دارید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: نخبه، خبره ای است که کاری نو برای جامعه انجام دهد و تا رسیدن به سر آمدی و مرجعیت، راهی طولانی، ابزاری محدود و عمری اندک دارد. لذا اگر افرادی مانند علامه طباطبایی به آن مرحله از علم دست یافتند قطعاً فقط با مطالعه نبوده است و بحث متافیزیک با دنیای مادی بسیار ملموس است که باید تلاش کنیم آن را درک و حس کنیم.

حق دوست ابراز امیدواری کرد جانشینان وی در سال‌های آتی خود را برای این جایگاه آماده کنند تا بتوانند بهتر در راه تعالی مملکت و بشریت گام بردارند.

در ادامه دکتر پروین پاسالار مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان گفت: در این کشور امکانات خیلی زیادی وجود دارد که باید بگردیم تا افرادی که منبع ارائه خدمات هستند را شناسایی کنیم و ارتباط آنها را با افراد توانمند، فراهم سازیم لذا این همراه شدن برای ما بسیار مهم است و از آنجا که شما استعدادهای درخشان، نور چشم ما هستید همه تلاش خود را در این راستا انجام خواهیم داد.

یکی از مهمترین ارکان این جلسه، پاسخ گویی مسئولان حاضر به سوالات و چالش‌های دانشجویان برگزیده در حوزه مسائل و مشکلات مالی، سربازی نخبگان، بررسی علت کاهش انگیزه دانشجویان و کیفیت آموزش موجود بود.

دستیاران اظهار داشتند در حالی که حداقل حقوق ۴ ملیون تومان تعیین شده است یک رزیدنت بدون حق کار در بیرون، ۲.۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد که به هیچ وجه هزینه‌های خورد و خوراک آنها را تأمین نمی‌کند چه برسد به هزینه‌های مسکن و غیره و درخواست داشتند که مسئولان به صورت بسیار جدی برای رفع این معضل اقدام کنند.

در این جلسه بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از کارهای در حال انجام برای دستیاران خبر داد که از آن جمله می‌توان به اعطای وام ۱۵ میلیونی به ۱۰ هزار نفر از دستیاران، استفاده ۳۷۰۰ نفر از دستیاران از بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی ۱۴ هزار دستیار در سال ۱۴۰۰ با عاملیت صندوق‌رفاه نام برد.

همچنین موضوع سربازی نخبگان با حضور دکتر شیرزاد، رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر شیرزاد گفت: نخبگان علوم پزشکی برای انجام خدمت مقدس سربازی به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول، پروژه ارائه می‌دهند و پس از تأیید آن، کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند. گروه دوم با مراجعه به بنیاد امور ملی نخبگان و دریافت معرفی نامه به مراکز نظامی مراجعه کرده و در مراکز پژوهشی و غیره از ایشان استفاده خواهد شد.

در پایان این جلسه، برگزیدگان دوره ۴۶ و ۴۷ آزمون پذیرش دستیار تخصصی مورد تقدیر واقع شده و هدایای خود را از معاون آموزشی وزیر بهداشت دریافت کردند.

برگزیدگان دوره ۴۶ آزمون پذیرش دستیار تخصصی: دکتر امین عبدی راد رتبه اول. دکتر زهرا احسانی رتبه دوم. دکتر سینا دل آذر رتبه سوم. دکتر محمداحدی فرد مقدم رتبه چهارم. دکتر حمید جمشیدیها رتبه پنجم. دکتر امین رضا آبخو رتبه ششم. دکتر مهدی غفاری رتبه هفتم. دکتر علی آب زیرکان رتبه هشتم. دکتر بهزاد جعفری رتبه نهم. دکتر سینا صادقیان رتبه دهم

برگزیدگان دوره ۴۷ آزمون پذیرش دستیار تخصصی: دکتر غزاله تفاق رتبه اول. دکتر هانیه زیدآبادی نژاد رتبه دوم. دکتر برنا علی نژاد رتبه سوم. دکتر میلاد ملت اردکانی رتبه سوم. دکتر میلاد به نژاد رتبه پنجم. دکتر محمدرضا نظری رتبه ششم. دکتر الهه زارعی رتبه ششم. دکتر محمد ارجمند رتبه ششم. دکتر پدرام افشار رتبه نهم. دکتر شایان کهن شادشیرازی رتبه نهم



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی