پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 فروردین 1400 - 13 April 2021


پیش‌نویس ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی در هفته آینده بر روی سایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت قرار می گیرد و تعداد دانشجویان تحت پوشش این بیمه ۱۵ هزار نفر برآورد شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست کارشناسانه تامین اعتبار ۳ طرح «بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و وام دانشجویان دستیاری علوم پزشکی» با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و مدیران مربوطه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که تمام تلاش ما این است که بتوانیم در حوزه رفاهی و دانشجویی به دانشجویان خود کمک کنیم، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا نقش مهم و ارزشمند دانشجویان دستیاری و دیگر دانشجویان حاضر در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا را بیش از پیش نشان داد. 

وی افزود: این موضوع موجب شد تا ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، پوشش وام دستیاری، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی دانشجویان دکتری تخصصی و دستیاری را در دست اقدام داشته‌ باشیم که اولویت اول ما اکنون پس از اعطای وام دستیاری، بیمه تامین اجتماعی و در ادامه بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری است.

لاری با بیان این‌که دوران رزیدنتی دورانی است که گاه دانشجویان در فشار زندگی قرار می‌گیرند و این موارد حتی به ندرت نباید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: گاه اتفاقات تلخی برای دانشجویان دستیاری رخ می‌دهد که نشان می‌دهد این افراد در تامین برخی مایحتاج زندگی خود با مشکل روبه رو هستند که ارایه وام دستیاری، پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی تا حدودی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

در ادامه این نشست بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این‌که خداوند را شاکریم که به روزهایی رسیدیم که مشکلات و موضوعات حوزه دانشجویان دستیاری و رزیدنتی تبدیل به دغدغه‌ای برای همه شده است، اظهار داشت: از این بابت باید از وزیر بهداشت کمال تشکر را به دلیل نوع نگاه و حمایت‌هایی که به این موضوعات دارد، داشت.

وی اضافه کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تلاش کرده است تا در این دو سال نگاهی دانشجویی داشته باشد و کمک‌هایی که در این مسیر رخ می‌دهد به نوعی دارد به ما در پیشبرد اهدافمان کمک می‌کند. از جمله این موضوعات وام‌های تبصره ۹، حمایت از منابع عمومی و ردیف‌های اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان بوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش میزان وام‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۰ با توجه به افزایش بودجه خبر داد و گفت: در این خصوص در حال بررسی هستیم تا بتوانیم نیاز دانشجویان را تا آنجا که ممکن است با اعطای وام‌های دانشجویی برطرف کنیم.

وی در خصوص بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، گفت: در این خصوص زیرساخت‌ها آماده شده است و تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بیمه تأمین اجتماعی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از لحاظ دستورالعملی چهارشنبه هفته جاری با حضور مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت نوشته خواهد شد تا مقدمات کار را به خوبی پیش بینی کنیم.

رحیمی از حمایت ۶۰۰ میلیارد ریالی در طول سال جدید جهت پرداخت وام دستیاری خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی که در طول سال جاری انجام خواهد شد، وام دستیاری را به همه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی اعطاء خواهیم کرد و حتی افرادی که در سال ۱۳۹۹ این وام را دریافت نکرده‌اند نیز امسال دو بار وام را دریافت می‌کنند به این شکل که در ابتدا و انتهای  سال می‌توانند وام مذکور را دریافت کنند.

وی از قرار داده شدن پیش‌نویس ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی در هفته آینده بر روی سایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در خصوص تعداد دانشجویانی که تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت برآورد انجام شده ۱۵ هزار نفر است.

در ادامه فریدون نوری‌خواه رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد معاون توسعه  مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، گفت: همه ما می‌دانیم اگر در دوران دانشجویی وام‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها در اختیار ما قرار نمی‌گرفت نمی‌توانستیم درس بخوانیم و دانشجویان نیز امروز متأثر از این وام‌ها در حال ادامه تحصیل هستند.

وی افزود: بنده اگر امروز برای دانشجویان تلاشی می‌کنم می‌دانم چند سال دیگر این جایگاه و کسوت را باید در اختیار دانشجویی قرار دهم که امروز با استفاده از وام های دانشجویی نیازهای دوران دانشجویی خود را بر طرف می‌کنند.

نوری خواه خطاب به معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: نگرش آینده نگری و آینده پژوهی که در نظر شما است باید در نظر ما نیز باشد. همه تئورسین‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اعتقاد دارند جهان بعد از کرونا به سمت عدالت محوری، ضدیت با فساد و وضع قوانین توسعه گرایانه با محورهای اجتماعی پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: ما در این مدت باقی مانده در هر جایگاهی که قرار داریم باید تلاش کنیم ریل‌گذاری مناسب و صحیح را انجام دهیم تا برای آیندگان اتفاقات خوب رقم بخورد. این کار یعنی پوشش بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و وام دستیاری  و موضوعات حق الزحمه دانشجویان دستیاری کمتر از کار افرادی که در ساخت یک بیمارستان، دانشگاه و ... مشارکت می کنند، نیست.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد معاون توسعه  مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: طی جلساتی که جهت تامین اعتبار وام دستیاری، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی با مسؤولان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت داشته‌ایم، ۱۴۰۰ میلیارد ریال برای وام دستیاری، ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۲۰۰ میلیارد ریال برای پوشش بیمه تکمیلی بودجه نیاز است.

نوری‌خواه اظهار داشت: بر این اساس مجموع ۲۶۰۰ میلیارد ریال برآورد اولیه مالی در این سه مورد مطرح شده است که ۲۰۰۰ میلیارد ریال را صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تامین خواهد کرد و ۶۰۰ میلیارد ریال از سوی ما که تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا در مقاطع ماهیانه این کمک را داشته باشیم و این اطمینان را می‌دهم که با این طرح‌ها همراهی لازم را خواهیم داشت.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی